Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 16:23

bebopper

I'm an absolute beginner...

Topicstarter
Probeer mijn Samsung S4 te rooten zodat ik er hierna een custom rom op kan zetten. Zou toch niet al te moeilijk moeten zijn (dacht & hoopte ik zelf).

Heb een Samsung S4 type GT-i9505 en heb hiernaast ook de software zoals hieronder aangegeven gebruikt, dit vanaf een laptop met windows 10.

Wat heb ik al geprobeerd?
  • samsung drivers geinstalleerd --> dit lukt zonder problemen; na het aansluiten van de telefoon wordt deze ook netjes opgepikt
  • telefoon in developer mode met USB debugging enabled
  • telefoon in download modus opstarten (volume down + home + power)
  • CWM 6.0.4.4 en TWRP 3.0.0 erop zetten met Odin 3 v10.17 (ook geprobeerd met Odin v1.85) --> telefoon wordt goed herkend en ik kan zowel CWM als TWRP erop zetten (met beide versies van Odin), krijg voor zowel CWM als TWRP de 'PASS' melding in Odin; heb hierbij eerst TWRP geprobeerd en toen het niet lukte om in het recovery menu te komen heb ik hierna ook CWM geprobeerd, helaas echter hetzelfde resultaat
  • Bovenstaand geprobeerd met in Odin 'Auto Reboot' en 'F. Reset Time' aangevinkt
  • Na de reboot telefoon uitzetten en bij het opnieuw opstarten met volume up + home + power naar het recovery menu --> ik kom nu echter niet in het recovery menu van CWM of TWRP terecht maar in het normale Android system recovery menu
  • Heb SuperSU op de memory kaart in mijn telefoon staan en probeer deze via 'install zip from sd card' te installeren maar deze gaat bij verification mis op de signature, heb hierbij SuperSU 2.65 en 2.46 geprobeerd, geeft wel aan dat de update succesful is
  • als ik nu echter SuperSU installeer en open kom ik erachter dat mijn telefoon niet geroot is (there is no SuperSU binary installed and SuperSU cannot install it)
  • Na wat speuren op google nog gevonden om het bovenstaande ook te proberen met in Odin 'Auto Reboot' niet aangevinkt, ook dit geprobeerd, maar wederom hetzelfde resultaat
Ik heb het idee dat de installatie van TWRP of CWM in principe wel goed gaat maar dat hierna bij de herstart dit toch op een of andere manier weer wordt overschreven door de standaard Samsung firmware en dat ik daarom niet in het TWRP of CWM recovery menu kom.

Wat kan ik nog eens uitproberen?

Beste antwoord (via bebopper op 17-02-2016 09:38)

• thetrueman2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:38
Samsung telefoons overschrijven automatisch de recovery met de stock recovery na een reboot tenzij een bepaalde 'bit' wordt omgezet (zoals je zelf ook al aangeeft).

De eenvoudigste manier om root toegang te verkrijgen is middels CF-Auto root (Zie hier voor meer info). Je pakt de Zip uit naar een .tar.md5 bestand. Deze kan je flashen met Odin (als PDA, telefoon in download mode zetten).

Je kan daarna een tool als Rashr gebruiken die automatisch een recovery kan downloaden en installeren.

Als je de recovery eenmaal geinstalleerd hebt is het installeren van custom roms kinderspel.

[ Voor 5% gewijzigd door thetrueman2 op 17-02-2016 09:24 ]

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• thetrueman2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:38
Samsung telefoons overschrijven automatisch de recovery met de stock recovery na een reboot tenzij een bepaalde 'bit' wordt omgezet (zoals je zelf ook al aangeeft).

De eenvoudigste manier om root toegang te verkrijgen is middels CF-Auto root (Zie hier voor meer info). Je pakt de Zip uit naar een .tar.md5 bestand. Deze kan je flashen met Odin (als PDA, telefoon in download mode zetten).

Je kan daarna een tool als Rashr gebruiken die automatisch een recovery kan downloaden en installeren.

Als je de recovery eenmaal geinstalleerd hebt is het installeren van custom roms kinderspel.

[ Voor 5% gewijzigd door thetrueman2 op 17-02-2016 09:24 ]

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bebopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 16:23

bebopper

I'm an absolute beginner...

Topicstarter
Perfect, thx thetrueman2, bovenstaand gedaan en in 1 keer alles gelukt.

En dan nu een custom rom erop :D