Toon posts:

V5 5500 Agp met een Pentium 4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vriend van mij heeft een nieuwe pc gekocht een p4 1,7ghz met een asus mobo en 512 rambus aardig systempje maar totdat ze gf3 er is wil hij ze V5 5500 er in hebben maar er gaan verhalen rond dat deze niet werkt dus heb ik 2 vragen nou ja eigenlijk 3

1. Is dit waar werkt een V5 5500 AGP niet met P4 moederbord
2. Werkt een pci er wel in
3. is dit alleen met V5 of met alle agp kaarten ? wat ik dus eigenlijk zelf niet denk :)

Okay bijvoorbaat dank.

Hades and LadySatina (en ja het is een gozer) hahaha :D

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 20:05
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Als t wel zo zou zijn, is er vast wel een fix voor.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Verwijderd

v5 werkt niet mer 820 chipset; de geflopte rdram chipset voor p3. Maar ik denk dat het wel gewoon werkt. BTW; als je hem koop van alternate (waarschijnelijk want daar is sie het goedkoopst) dan kun hem binne 14 dagen terug sturen.

Verwijderd

Topicstarter
hij heeft er al 1 van ze oude p3 750 dus dsa probleem nie :)

maar goed er gaan allemaal geruchten om dat het zo is. Dus voor zekerheid maar ff na vragen.

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Ik weet het niet exact meer maar ik dacht dat de Voodoo5 een 5V AGP slot nodig heeft en P4 mobo's alleen met 3.3V AGP sloten bestaan (of andersom :? ). De Voodoo5 mist hierdoor een gleufje bij de AGP connector waardoor ie dus niet past .. fysiek gaat het gewoon niet. Dat ie met de i820 chipset niet zou werken heb ik nooit gehoord btw ..

PC Specs

Verwijderd

Topicstarter
okay dus het gaat gewoon niet lukken .. oh wel dan wissel ik die van mij wel ff met die van die vriend om ik heb een pci namelijk nkog :) .. we zitten te wachten op onze gf3 asus v8200 deluxe en ga niet zeggen dat die slecht overklokbaar zijn want daar gaat het me ff niet om :) de extra's rullen ! :)

• Nordcore
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06 18:55
Ik snap niet dat ik zo vaak de naam Alternate hoor vallen hier.
Ik vind die winkel behoorlijk prijzig en ook schijt irritant dat ze alle prijzen ex btw vermelden.

mvg

hAsHjOiNt

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het een klote winkel maar goed dat is mijn mening :)

• Wekkel
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Waarom zou een Voodoo5 nou in ene een 5v AGPslot nodig hebben in plaats van een gewone 3.3 V AGP poort?

Mijn god!!! Excuse me, maar ik zit me de laatste tijd in hoge mate te ergeren aan al die onzin die gespuid wordt in dit forum. Beetje bronvermelding bij dit soort tips wordt zeer op prijs gesteld. Waar wordt gesteld, dat een Voodoo5 niet zou werken met een P4?

Al die brainwashed follower onzin begint menig man tot het hoofd te stijgen.... :)

Verwijderd

Wekkel,

Je vergist je. De 850 planken hebben een 1,5Volt AGP only connector omdat de chipset alleen op 1,5Volt werkt. De Voodoo 5 heeft echter 3,3 Volt nodig via de AGP. Om dus te voorkomen dat men een V5 in een 1,5V slot drukt zit er een 3,3V only aansluiting op de V5. Dit om dergelijke foutieve installaties te voorkomen.
Voodoo3/4/5 products are compatible with AGP 1x, 2x, and 4x universal connectors. They are fully compatible with all AMD® and Intel processors, including Intel's new Pentium 4. However, our current boards are not compatible with AGP 1.5 Volt ONLY connectors. This connector provides 1.5 Volt signaling to the socket and is physically keyed differently to prevent other AGP boards that required 3.3 Volt signaling from being plugged into the AGP 1.5 Volt only sockets. Unfortunately, the core logic chip for Intel's Pentium 4 does not support 3.3 Volt signaling on the AGP Bus.

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-07 05:24
de voodoo 5500 agp past gewoon fysiek niet in het agp slot van een i850 mobo.

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, dat klinkt interessant. Beetje raar dus, die 1.5volt AGP poort en dus eigenlijk gewoon geen standaard AGP poort. Dat zou dan toch betekenen, dat geen enkele 'normale' videokaart met deze 1.5volt AGP poort werkt?

Verwijderd

Jawel, De ATI Radeon en de GF2 kaarten werken zowel op een AGP spanning van 1,5 Volt als 3,3Volt. De Voodoo kaarten werken alleen op 3,3Volt.
De NV en ATI kaarten hebben dan ook een aansluiting die ook in een 1,5V AGP bus past. (die kleine inkeping)
Een AGP 1,5 Volt aansluiting is gewoon een standaard, als je daar meer over wilt weten dan moet je een search doen op AGP bij Intel developer (hele goeie artikels)

Voodoo 5 5500 aansluiting
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/975538762.jpg

ATI Radeon aansluiting
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/975538763.jpg

Heeft ooit eens iets over gestaan bij Ace's hardware

Verwijderd

Je hebt gelijk Slashhead hij past er niet in ;( heb nu maar een geforce 1 ingepropt nu maar ff wachten dat ik geld heb voor een geforce 3

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, dat is een ontwikkeling, die helemaal langs mij heen is gegaan.... :)

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op vrijdag 22 juni 2001 01:50 schreef Wekkel het volgende:
Waarom zou een Voodoo5 nou in ene een 5v AGPslot nodig hebben in plaats van een gewone 3.3 V AGP poort?

Mijn god!!! Excuse me, maar ik zit me de laatste tijd in hoge mate te ergeren aan al die onzin die gespuid wordt in dit forum. Beetje bronvermelding bij dit soort tips wordt zeer op prijs gesteld. Waar wordt gesteld, dat een Voodoo5 niet zou werken met een P4?

Al die brainwashed follower onzin begint menig man tot het hoofd te stijgen.... :)
Laat ook maar ..

PC Specs

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Ja ja, ik was weer eens een avondje op dreef :P

Verwijderd

Nope past niet (Zoals Slashhead als zei)

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 14:07 schreef DoD het volgende:
Je hebt gelijk Slashhead hij past er niet in ;( heb nu maar een geforce 1 ingepropt nu maar ff wachten dat ik geld heb voor een geforce 3
ik heb nu ook een GF3, maar toch kan de GF3 mij de V5 niet doen vergeten.........

damn, I want Rampage ;(

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

In welk opzicht Slashhead, FSAA of wat anders?

Niet op voorraad.

Verwijderd

FSAA en een V5 straalt meer power uit. Met de NV kaarten zie ik toch erg veel render fouten bij textures die ik met de V5 nooit heb gezien. Hiermee bedoel ik knipperende textures die een beetje in de diepte van het beeld liggen, vooral bij Serious SAM, waarbij de levels erg groot zijn is dit duidelijk te zien.
Het beeld van de V5 is veel stabieler als dat van een GF2/3 kaart.
Ik moet wel zeggen dat een GF3 goed in de buurt komt van een V5, maar toch mis ik wat... Het is moeilijk aan te geven wat het precies is, maar de V5 zuigt je echt een game in en dat doet de GF3 toch net iets minder. Ik denk dat dat door de beeldkwaliteit komt.
De Rampage had ongeveer dezelfde specs gehad als de GF3 maar wel de render capaciteiten van de V5.
Het is jammer dat de V5 niet echt toegerust is om lang mee te gaan.

Ik wacht dan ook weer met kopen totdat er een kaart komt van NV die echt in samenwerking met 3dfx is gemaakt.

BTW, ik heb natuurlijk geen spijt van mijn GF3 aankoop. Als ik de nature demo van 3DMARK2001 en de pixelshaders zie dan ben ik natuurlijk diep onder de indruk, net als de demo van X-isle met EMBM. Dat doet een V5 natuurlijk niet na. Vandaar mijn keuze om toch voor een GF3 te gaan.
Pagina: 1