Redneck ingenuity is still ingenuity
De mugen die ik heb zit aan de 30 c ongeveer,met dezelfde type processor
Meh ...
Hmmm. Het valt mij op dat practisch niemand op deze post gereageerd heeft.M. van Aken schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 17:07:
Mocht je willen weten wat er afgelopen tijd met mijn onderdelen is gebeurd:
Mijn moederbord is eind vorig jaar terug gestuurd, omdat de cpu pinnen kapot waren, begin dit jaar kwam mijn cpu binnen, en eind januari kwam de tx3 binnen.
TS geeft hier aan dat zijn moederbord defect is geweest en retour is gegaan. Heb je hetzelfde moederboard teruggekregen nadat deze gerepareerd is? Zo ja, wat heeft men dan precies gerepareerd? Of heb je een nieuw uit doos terug gekregen?
Ben zelf geen expert op het gebied van deze hardwaren, maar als TS hetzelfde moederboard terug heeft gekregen, er iets met "cpu pinnen" aan de hand was, en hij nu met een extreem hoge CPU temp zit dan begint het bij mij te kriebelen en kom ik zomaar tot een hypothese.
Misschien dat de hardware nerds onder ons op deze hypothese verder kunnen gaan en deze kunnen toetsen?
En TS ==> beantwoord aub even mijn vraag of je hetzelfde exemplaar hebt retour ontvangen (zo ja, wat is er dan gedaan en door wie) of een nieuw uit doos (zo ja, hoe weet je of ie echt nieuw uit doos is geweest). Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je een ander 'gerevisioneerd' exemplaar ontvangen hebt.
[ Voor 12% gewijzigd door Panzer_V op 19-02-2016 17:45 ]
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
Maar WIE heeft dan WAT gerepareerd aan het mobo? Met deze kennis vermoed ik toch sterk dat je mobo gewoon 'naar de klootten' isM. van Aken schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 17:45:
Nee, gerepareerd. Dus geen nieuwe. Maar had ervoor een Pentium G3460, die heeft er eerst ingezeten, nou die temperaturen waren vrijwel normaal, GTA spelen zat hij aan de 100% CPU maar 90 graden heeft ie nooit gehad, eerder max. 60 graden
Heb je een testrapport? Zat er iets bij toen je het mobo terug ontving? Iets waaruit blijkt dat iemand iets gedaan heeft?
[ Voor 11% gewijzigd door Panzer_V op 19-02-2016 17:47 ]
''ASRock heeft ervoor gekozen het moederbord kosteloos voor u te vervangen. Het vervangende moederbord is inmiddels bij ons binnen gekomen.'''
Alternate heeft dus vervangen, alleen wel nog in de oude doos.
Deze cpu verstookt wel wat meer als die pentium, dus zeker meer warmte,echter 60c idle,dan klopt of de meting niet of de koeler zit niet goed.M. van Aken schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 17:45:
Nee, gerepareerd. Dus geen nieuwe. Maar had ervoor een Pentium G3460, die heeft er eerst ingezeten, nou die temperaturen waren vrijwel normaal, GTA spelen zat hij aan de 100% CPU maar 90 graden heeft ie nooit gehad, eerder max. 60 graden
Dan ie is dus niet gerepareerd zoals je eerder typte, maar vervangen door een nieuwe. Ik vind het dan wel erg vreemd dat je deze in dezelfde doos ontvangen hebt!!!M. van Aken schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 17:50:
Had even het mailtje opgezocht, is natuurlijk alweer een tijdje terug:
''ASRock heeft ervoor gekozen het moederbord kosteloos voor u te vervangen. Het vervangende moederbord is inmiddels bij ons binnen gekomen.'''
Alternate heeft dus vervangen, alleen wel nog in de oude doos.
Mijn hypothese blijft dat je mobo gewoon verrot is. Probeer iemand te vinden met een mobo met dezelfde socket en plaats daar de CPU op. Of neem contact op met Alternate en vraag of je bij hun de CPU op een ander mobo kunt plaatsen. Heeft de CPU dan normale waarden dan weet je genoeg...
Zonder andere hardware erbij (ander mobo) kom je hier niet veel verder meer vermoed ik. Alle mogelijke tests anders dan een ander mobo testen zijn al voorbij gekomen.
Succes!
[ Voor 9% gewijzigd door Panzer_V op 19-02-2016 17:56 ]
Iemand zei ook dat de cpu fan en case fan misschien wel tegen elkaar in staan te draaien.
Heb toevallig een zelfde soort fout gemaakt met de Scythe fuma die de verkeerde kant op blaasde ( afhalen kap leek op een warme douche ) zo warm.
Na omdraaien verminderde de temp op de processor en mobo met 20 graden..
Topicstarter Misschien je casefan nakijken
( of andere uitlees software )
http://nl.tinypic.com/vie...=14det5s&s=9#.VssXyfnhD0M
Bim Engineer Sanitaire Technieken PvOutput
De fans draaien zoals het hoort: http://i65.tinypic.com/2uiabo7.jpgConsigliere schreef op maandag 22 februari 2016 @ 15:17:
Iemand zei ook dat de cpu fan en case fan misschien wel tegen elkaar in staan te draaien.
Zowel casefan als CPU fan blazen naar achteren.
Heb nu inmiddels een andere cooler aangeschaft. De Cooler Master Hyper 103 (pricewatch: Cooler Master Hyper 103)
De ene die ik eerst had (Cooler Master Hyper TX3 Evo, pricewatch: Cooler Master Hyper TX3 Evo) was schijnbaar niet voldoende...
Mijn pc haalt nu idle zo'n 30⁰C en bij veel belasting (gta, bo3) gemiddeld 50-60⁰C
Bedankt voor de steun!
Verwijderd
Het kan gewoon niet anders dan dat hij er niet goed opzat of dat er iets anders speelde. De 103 is wel ietsje beter dan de TX3, maar echt geen 30c beter. Wellicht een onderdeel vergeten te installeren ofzo. Daarnaast is 110c met de stockkoeler ook wel erg hoog.M. van Aken schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 22:09:
Update:
Heb nu inmiddels een andere cooler aangeschaft. De Cooler Master Hyper 103 (pricewatch: Cooler Master Hyper 103)
De ene die ik eerst had (Cooler Master Hyper TX3 Evo, pricewatch: Cooler Master Hyper TX3 Evo) was schijnbaar niet voldoende...
Mijn pc haalt nu idle zo'n 30⁰C en bij veel belasting (gta, bo3) gemiddeld 50-60⁰C
Bedankt voor de steun!
Wat is er nu gelijk aan de stock koeler en de TX3? Juist, de installatie d.m.v. push pins. Misschien had je de pushpins gewoon de verkeerde kant op gedraaid.
Dik gedrukte deel.Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 07:35:
[...]
Wat is er nu gelijk aan de stock koeler en de TX3? Juist, de installatie d.m.v. push pins. Misschien had je de pushpins gewoon de verkeerde kant op gedraaid.
Iets wat heel vaak gebeurt bij Intel stock coolers. Drukt men de pushpins zoals het moet, en vervolgens draaien ze met de pijltjes mee waardoor de pins weer unlocken en de koeler dus los op de CPU ligt waardoor de temperatuur 'mooi' richting de max schiet.
Het is een 550 watt, da's 100 watt verschil.. En trouwens, werkt gewoon uitstekend nu. Niks meer aan doen!Puddi Puddin schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 23:41:
......
vervolgens met een 450watt voeding van 30 euro
.....
[ Voor 21% gewijzigd door M. van Aken op 03-03-2016 16:12 ]
Tot ie gaat klooten en je hele PC frituurd. Die voeding haalt max 300-370 watt. Bij de eerste upgrade een andere voeding..M. van Aken schreef op donderdag 03 maart 2016 @ 16:11:
[...]
Het is een 550 watt, da's 100 watt verschil.. En trouwens, werkt gewoon uitstekend nu. Niks meer aan doen!