[microfoon] Advies: hoe kan ik achtergrondgeluid opnemen?

Pagina: 1
Acties:

• thedude182
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-11-2023
Beste audio techneuten,

Ik heb het volgende probleem:
Ik heb last van de ventilator op mijn dak. Er is een geluidslek. 'S nachts wordt het niet gewaardeerd die lage bromtoon die ook precies toeneemt als je lager gaat met je hoofd. Op bed liggen is dus de slechtste plek. Oordopjes (waxbolletjes) helpen zelfs niet altijd tegen deze diepe toon.

6x monteur langsgekomen van woningstichting. 6x wat voor de show aan die ventilator gedaan (toeren omhoog, omlaag etc). Maar tegelijkertijd vinden de verschillende monteurs het ook wel meevallen wat ze horen.. logisch want overdag heb je omgevingsgeluid en lig je niet op mijn bed. Maargoed ik dwaal af.

Wat ik dus graag wil doen, maar wat me niet lukt, is om met een simpele microfoon, aangesloten op mijn SoundBlaster Audigy kastje (externe usb geluidskaart) deze geluiden op te vangen. Ik kan de mic zelfs tegen me plafond ducktapen, maar het geluid krijg ik niet opgenomen. Ook een voicerecorder gekocht die heel gevoelig is en heel veel oppikt, maar ook die pikt niet die geluiden op die ik wil.

Is er een goedkope manier hoe ik achtergrondgeluid dat moeilijk hoorbaar is, toch vast kan leggen? Dan kan ik het als mp3 doorsturen zodat ze zelf kunnen luisteren hoe het voor mij klinkt. Advies wordt gewaardeerd O+

[ Voor 8% gewijzigd door thedude182 op 17-02-2016 00:20 ]

Verwijderd

Misschien moet je het van de andere kant aanpakken?
Ik heb geleerd gewoon door alles heen te slapen, ik kan inmiddels staand slapen.
Als je het geluid niet eens kunt waarnemen met simpele apparatuur is het de vraag of dat geluid wel zo storend is en je probleem niet zozeer het geluid is als wel de constatering dat je heel snel wakker wordt.
Misschien is de simpelste oplossing wel je bed verzetten.

• thedude182
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-11-2023
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 03:09:
Misschien moet je het van de andere kant aanpakken?
Ik heb geleerd gewoon door alles heen te slapen, ik kan inmiddels staand slapen.
Als je het geluid niet eens kunt waarnemen met simpele apparatuur is het de vraag of dat geluid wel zo storend is en je probleem niet zozeer het geluid is als wel de constatering dat je heel snel wakker wordt.
Misschien is de simpelste oplossing wel je bed verzetten.
Thanks voor je suggesties. Ik heb bed verzetten geprobeerd. Maar ik hoor die ventilator brommen door hele huis, elk hoekje. En ik weet dat ik me focus moet verleggen en niet gaan fixeren. Dus daarin volg ik je.

Maar weet je hoe ik zachte geluiden kan opnemen? Welk programma en wat voor mic ik nodig heb?
Me pa had vroeger een zuignap met mic ingebouwd, maar kan zich er niks van herinneren haha. Kan het ook nergens vinden op google of in spyshops.

* Windows of OSX.
* Eventuele speciale mic moet wel in geluidskaart pluggen met 3.5 jack..
* budget zo laag mogelijk als het kan :)

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-01 13:42

Croga

The Unreasonable Man

Het is erg waarschijnlijk dat geluid niet je probleem is..... Het klinkt veel eerder als resonantie wat het probleem is; je huis wat mee trilt met de ventilator.
Daarmee is de kans heel groot dat het op een frequentie zit die niet door normale apparatuur opgepakt wordt.

Ga dus eens op zoek naar een microfoon die een frequentiebereik heeft wat veel dieper in de lage tonen duikt. Wellicht dat daar je oplossing ligt....