Toon posts:

Tablet thuis cloud mogelijkheden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi allemaal,

Ik heb een simpele 7 inch Android 5.0 tablet over, alleen nu heb ik iets bedacht.
Maar weet niet of dat mogelijk of haalbaar is.

Ik wil mn foto video bestanden die al op een sd kaart gebackupd zijn en wat verdere
documenten van de familie thuis deelbaar maken. Eigenlijk een soort cloud, waar iederen thuis
bij zn bestanden kan. Er zijn inmiddels 4 ipads ingebruik, ze hebben helaas allemaal maar 16gb.

Weet iemand een optie.. cq software tips ? Het gaat niet om de netwerk snelheid, er word maar af en toe
mee gewerkt cq worden benaderd. Of heb ik iets in mn hoofd wat never nooit niet gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Kortom, je zoekt een NAS en een bijpassende synchronisatie app of een app die toegang op afstand mogelijk maakt..

Kijk eens naar het assortiment van Synology of QNAP.
Een simpel single-bay of eventueel een dualbay (indien je veiligheid tegen een schijfcrash wil) met 1 of 2 harddisks (afhankelijk van aantal bays) van een formaat wat passend is voor de hoeveelheid opslag die je wil.

Van QNAP weet ik sowieso dat ze apps beschikbaar hebben voor Android en iOS.
Synology is ook een grote club, dus die hebben dat allicht ook.

[ Voor 67% gewijzigd door McKaamos op 17-02-2016 01:25 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt zal me daar eens in verdiepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-09 14:44
Misschien is de MyCloud serie van Western Digital geschikt voor je? :)
Linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Als je nog wat hardware hebt liggen die als servertje kan dienen, is er eventueel nog owncloud.

De software is gratis, maar de app is betaald.

De app is echter zo goedkoop, dat het niet opweegt tegen de aanschaf van een Synology / QNap. Wel meer zelf doen natuurlijk.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:32

houthakker

Poehé

Hangt een beetje af hoe snel het moet zijn, en hoeveel storage. Met een raspberry pi, een sd-kaart en evt. een usb stick kom je al een heel eind. Je zou ook pyd.io, seafile als software kunnen gebruiken.

Wil je SATA of meerdere disks word het al weer een ander verhaal.

Is een online cloud service niet iets? (mega, stackstorage, google, etc...)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:01

Cyphax

Moderator LNX
Rainmaker schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 09:07:
Als je 'm uit F-Droid haalt niet, dat is de GPLv2-versie. Maar het is wel zo sympathiek om 'm te kopen in de play store om de ontwikkelaars te ondersteunen.

Saved by the buoyancy of citrus

• prutsger
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:34
Rainmaker schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 09:07:
Als je nog wat hardware hebt liggen die als servertje kan dienen, is er eventueel nog owncloud.

De app is echter zo goedkoop, dat het niet opweegt tegen de aanschaf van een Synology / QNap. Wel meer zelf doen natuurlijk.
Ik heb de officiele app al een jaar of 2 niet meer geprobeerd maar destijds kon ik alleen maar bestanden benaderen en werd er niet naar lokaal gesynchroniseerd. Maar omdat owncloud aan elkaar hangt van open standaarden is dat geen probleem. Ik sync op mijn Android devices de bestanden (caldav) met FolderSync, de agenda met CaldDav-sync (van Marten Gajda) en contacten met CardDav-sync free (ook Marten Gajda). Op mijn laptop sync ik bestanden met de owncloud app en agenda/contacten met de SOGO plugin in Thunderbird. Bestanden/mappen/agenda's delen binnen het gezin gaat heel makkelijk en omdat alles op je eigen apparaat (NAS/server) draait heb je ook nog eens je eigen privacy in de hand.

Dan heb ik nog RSS apps om op mobiele devices nieuws te volgen, op de laptop doe ik dat met de webomgeving van owncloud. Op elk apparaat lees je verder waar je was doordat alles wordt gesynchroniseerd.

Leuke van Owncloud is dat je het kunt uitbreiden met allerlei plugins. Op korte termijn ga ik bijvoorbeeld eens testen met de plugin om Firefox profielen te synchroniseren.

Misschien is dit nu allemaal wat overkill voor TS maar wellicht wil je in de toekomst toch meer en dan is het goed te weten dat het allemaal kan.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-09 11:31

Demo

Probleemschietende Tovenaar

prutsger schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 09:00:
[...]
Ik heb de officiele app al een jaar of 2 niet meer geprobeerd maar destijds kon ik alleen maar bestanden benaderen en werd er niet naar lokaal gesynchroniseerd. Maar omdat owncloud aan elkaar hangt van open standaarden is dat geen probleem. Ik sync op mijn Android devices de bestanden (caldav) met FolderSync, de agenda met CaldDav-sync (van Marten Gajda) en contacten met CardDav-sync free (ook Marten Gajda). Op mijn laptop sync ik bestanden met de owncloud app en agenda/contacten met de SOGO plugin in Thunderbird. Bestanden/mappen/agenda's delen binnen het gezin gaat heel makkelijk en omdat alles op je eigen apparaat (NAS/server) draait heb je ook nog eens je eigen privacy in de hand.
De huidige versie van ownCloud heeft de optie om een bestand te downloaden zodat deze offline beschikbaar is. Ik gebruik het inmiddels al een jaar of 3 met veel plezier op Windows en Android. De apps van Marten Gajda heb ik ook geïnstalleerd, maar ik ben te lui om daar eens goed werk van te maken en mijn contacten weg te halen bij Google :$

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Pagina: 1