Welke HDD Caddy voor Asus X555LD

Pagina: 1
Acties:

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-02 16:31
Ik zoek een HDD Caddy voor mijn nieuwe Asus X555LD laptop. Al uren aan het googelen en nu weet ik het niet meer precies.
Voorzover ik nu weet zijn er 2 mogelijkheden: 9,5 of 12,7mm, maar het is mij niet duidelijk welke maat Caddy ik moet hebben.
In een andere posting op Tweakers lVerwijderd in "SSD / Caddy" las ik advies van 12,7mm, maar ik had begrepen dat moderne laptops 9,5mm moeten hebben.
WQie weet het?
Ook begrijp ik dat je beter de oude hdd in caddy kan plaatsen en ssd(Samsung) op plaats van originele hdd, klopt dat?

bvd

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:14

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Allereerst wil je de HDD vervangen voor een SSD en daarmee de HDD weglaten of wil je ook echt de HDD behouden? In het eerste geval heb je geen caddy nodig en het 2e geval wel
Voorzover ik nu weet zijn er 2 mogelijkheden: 9,5 of 12,7mm, maar het is mij niet duidelijk welke maat Caddy ik moet hebben.
Heb je de laptop al in je bezit. Je kan dit eenvoudig zelf opmeten namelijk. Zoals ook wordt aangeraden in het topic dat je zelf linkt.
Ook begrijp ik dat je beter de oude hdd in caddy kan plaatsen en ssd(Samsung) op plaats van originele hdd, klopt dat?
Zoals ook in het topic wordt verteld, is dit inderdaad de beste optie. Vaak is de Sata aansluiting die bij je ODD zit trager dan die bij je HDD zit.

Maar goed. Ik heb een aantal caddy's gevonden die volgens de omschrijving in jou laptop zouden moeten passen:
- Ebay
- HDD Caddy (Nederlandse webshop)
- Aliexpress

[ Voor 7% gewijzigd door rens-br op 17-02-2016 08:27 ]