Ik een ander topic heb ik een vraag gesteld betreft een blackscreen of dead:
blackscreen of dead
Ik kom hier dus niet uit. Drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd: niets.
Windows er helemaal af en opnieuw er op: niets
Nu kwam ik op een discussie met iemand die mijn videokaart in zijn systeem wil testen of die stuk is of niet. Hij zei dat het hem niet lukte omdat hij een voeding heeft van 350w. Ik heb een voeding van 450w. Echter blijkt op de website van GeForce te staan dat mijn Titan minimaal 600w nodig heeft.
Mijn vraag is dan: kan het zijn dat mijn voeding niet meer goed is waardoor mijn videokaart niet meer werkt? De computer vind hem namelijk niet meer maar de lampjes en fan werken wel gewoon.
Waarom heb ik dan een 450w voeding? Omdat ik eerst een GTX 680 2gb had en later overgestapt ben naar de Titan.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
I7-4770
16gb werkgeheugen
Gigabyte g1.sniper b5 moederbord met bios versie 8
Gtx titan black
2x ssd van 225 gig.
1x hdd van 500 gig.
Windows 10 als besturingssysteem
CoolerMaster VS Series V450S - Voeding ( intern ) -
ATX12V 2.31 - 80 PLUS Gold - 100-240 Volt AC - 450 Watt
- Actieve PFC
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Windows opnieuw geinstalleerd had geen effect,
Drivers opnieuw installeren ook niet
Wat wel werkt om uit de blackscreen of dead te komen is het volgende:
Door de intel processor graphic te disabelen kom ik weer op het inlogscherm en kan ik weer gebruik maken van de computer. Staat die aan, dan kan ik niet inloggen.

Nogmaals:
Kan het zijn dat mijn voeding van te lage waarde is waardoor mijn videokaart ineens niet meer werkt?
blackscreen of dead
Ik kom hier dus niet uit. Drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd: niets.
Windows er helemaal af en opnieuw er op: niets
Nu kwam ik op een discussie met iemand die mijn videokaart in zijn systeem wil testen of die stuk is of niet. Hij zei dat het hem niet lukte omdat hij een voeding heeft van 350w. Ik heb een voeding van 450w. Echter blijkt op de website van GeForce te staan dat mijn Titan minimaal 600w nodig heeft.
Mijn vraag is dan: kan het zijn dat mijn voeding niet meer goed is waardoor mijn videokaart niet meer werkt? De computer vind hem namelijk niet meer maar de lampjes en fan werken wel gewoon.
Waarom heb ik dan een 450w voeding? Omdat ik eerst een GTX 680 2gb had en later overgestapt ben naar de Titan.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
I7-4770
16gb werkgeheugen
Gigabyte g1.sniper b5 moederbord met bios versie 8
Gtx titan black
2x ssd van 225 gig.
1x hdd van 500 gig.
Windows 10 als besturingssysteem
CoolerMaster VS Series V450S - Voeding ( intern ) -
ATX12V 2.31 - 80 PLUS Gold - 100-240 Volt AC - 450 Watt
- Actieve PFC
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Windows opnieuw geinstalleerd had geen effect,
Drivers opnieuw installeren ook niet
Wat wel werkt om uit de blackscreen of dead te komen is het volgende:
Door de intel processor graphic te disabelen kom ik weer op het inlogscherm en kan ik weer gebruik maken van de computer. Staat die aan, dan kan ik niet inloggen.

Nogmaals:
Kan het zijn dat mijn voeding van te lage waarde is waardoor mijn videokaart ineens niet meer werkt?