Vraag

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-01 15:05
Hallo,

ik zit met een probleem waar ik zelf niet uitkom en maar vreemd vind,anderhalf week terug heb ik een rampage gekocht Nieuw maar sins dien in mijn systeem Heel erg unstable @ stock speeds.

hiervoor had ik een x99 msi gaming 9 ac en daar had ik nooit problemen mee.

ik heb last van vastlopers op random momenten,bluescreen,eigenlijk alles wat je maar kan bedenken kwa unstable. De bluescreen had ik opgezocht en gaf aan kwa bios dus die opnieuw geflashed daarna leek het een aantal dagen goed maar is nu weer unstable.

Met het inbouwen van het MB kwam ik ook een aantal problemen tegen met mijn ram geheugen Bij de eerste boot zag deze maar 8GB aan ram terwijl ik 16gb heb, en na wat rond gewissel kwam deze op 12gb en na wat meer rondwisselen op 16gb uit. Tevens ook problemen met installeren van drivers en AI suite Die kon in alleen instaleren nadat ik ze moest unlocken doormiddel van eigenschappen

Ronduit slechte ervaring zo op het moment met een bijna 500euro MB

Mijn specs zijn
5820K heeft altijd 4.4ghz gedaait in mijn oude MB nu dus stock
x99 rampage V extreme
16Gb hyperx 2666mhz
980ti van gigabyte
1200w dark power pro voeding
120gb ocz Boot ssd
256Gb samsung evo game ssd
2Tb opslag hdd
500GB samsung evo nogmaals game ssd

Temps zijn prima max 50 graden onder load en idle 25-30graden

wat heb ik zelf geprobeerd

Eigenlijk nog weinig ja nieuwe bios flash
drivers zijn uptodate
benchmarks crasht hij niet
Ik kan me vrij weinig bedenken wat ik hier aan kan doen gezien het op stock snelheden draait op het
moment

aantal van de bluescreen
Error: KERNEL_SECURITY_CHECK_FAILURE
DPC_WATCHDOG_VIOLATION

punten commas ik weet het doe me best sorry alvast

[ Voor 3% gewijzigd door bumtroll op 16-02-2016 21:36 ]

Alle reacties

• KappaRoss
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-03-2025
En je voeding?

• bumtroll
aangevult

Verwijderd

Alle drivers van het vorige moederbord verwijderd?

• bumtroll
ja is allemaal verwijderd

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Waarom het moederbord vervangen?

d:)b :henk d:)b

• bumtroll
because i can :)

• beste-spellen
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:11
bumtroll schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 21:23:
Error: KERNEL_SECURITY_CHECK_FAILURE
DPC_WATCHDOG_VIOLATION
Heb je al een (uitgebreide) checkdisk gedraaid op je boot-ssd?
Mijn totaal willekeurig met (deze specifieke) bluescreens vastslaande systeem had een ssd die dood aan het gaan was, misschien is dat bij jou ook wel het geval (en heeft het nieuwe moederbord er niets mee te maken). Zeker met een wat oudere OCZ SSD zou dit zomaar eens de veroorzaker kunnen zijn van dit alles.

• bumtroll
hmm dat zou inderdaad kunnen. Nou heb ik op werk een mooi clone aperaatje Kan ik gewoon me windows clonen naar 1 van me grotere nieuwe ssd,s we doen het geregeld op werk scheeld weer een hoop progamma,s installen etc:) morgen gelijk even doen:)

zou het wel moeten lossen toch?

• Genius-General
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21-01 13:13

Genius-General

Expect the Unexpected

bumtroll schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 22:12:
hmm dat zou inderdaad kunnen. Nou heb ik op werk een mooi clone aperaatje Kan ik gewoon me windows clonen naar 1 van me grotere nieuwe ssd,s we doen het geregeld op werk scheeld weer een hoop progamma,s installen etc:) morgen gelijk even doen:)

zou het wel moeten lossen toch?
Je kan het altijd proberen, als het de oplossing is moet je zelf nog achter komen.

• bumtroll
moet wel zeggen als het me ssd is is het wel hele rare timing met wisselen MB

• bumtroll
tevens net even wat tools gedownload en geven aan 98% van ze lifespan ik gebruik hem nu 741dagen en 18uren

31tb schijfacties en dat de conditie nog uitstekend is

rest van me ssd,s staan op 100%

[ Voor 9% gewijzigd door bumtroll op 16-02-2016 22:40 ]

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Niet gewoon een picky ASUS bord qua RAM?

Aangezien alles op je oude bord prima werkte..

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

• PuijkeN
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-01 16:00

PuijkeN

euhm ?

Ik zie het nergens staan... maar heb je al eens een volledige reinstall gedaan? Op zich zijn de latere versies van Windows minder picky in dit soort dingen maar dat zou toch het eerste zijn wat ik probeer...

[ Voor 8% gewijzigd door PuijkeN op 17-02-2016 18:34 ]

PVOutput

• bumtroll
Nou ik heb me ocz uit me systeem gehaald en me windwos naar een verse ssd gecloned nu kijken of die stabiel blijft. meschien maar even een veilige overclock er opzetten als die daar stabiel mee blijft is het hopelijk het probleem geweest zo niet gaat die terug naar asus

• PuijkeN
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-01 16:00

PuijkeN

euhm ?

Ik zou even wachten met overclock als je systeem op normale clocks al niet stabiel draaide.

Dus uiteindelijk nog steeds geen re-install dan in ieder geval... als je nu opnieuw problemen krijgt zou ik dit toch eerst eens proberen. Nu neem je eventuele software problemen gewoon mee naar de nieuwe SSD.

PVOutput

• bumtroll
nou toch maar een herinstall gedaan En nee hoor nogsteeds unstable random vast lopers etc Terug naar asus met dit ding iedergeval bedankt iedereen

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-01 22:12
Gewoon RMA met die handel, heb zelf ook al 3 van die bordjes retour gestuurd ivb problemen.
Uiteindelijk maar een andere gekozen.

• bumtroll
ja ik denk dat ik ook voor een andere ga vind het belachelijk zo veel gezeik met met volgens hun beste product wat ze hebben dan ben ik bang voor de rest

• rolandos582
Prima product, veel waterkoeling producten maar 3 bordjes met problemen is voor mij een reden om te veranderen.

Dat is ook de reden dat coolblue hem niet meer verkoopt, teveel RMA volgens hun.
En uiteraard de levertijden overal

[ Voor 8% gewijzigd door rolandos582 op 20-02-2016 22:40 ]

• bumtroll
Nou mijn broek zakt af. Had windows 8.1pro herinstalled unstable zo wel op stock en als ik overclock maar aankeek bleuscreen. Nu maar ff win 10 pro installed en stable lol zelfs op 4.6ghz als zo doorgaat dan hoeft die niet rma

• rolandos582
bumtroll schreef op zondag 21 februari 2016 @ 00:39:
Nou mijn broek zakt af. Had windows 8.1pro herinstalled unstable zo wel op stock en als ik overclock maar aankeek bleuscreen. Nu maar ff win 10 pro installed en stable lol zelfs op 4.6ghz als zo doorgaat dan hoeft die niet rma
getorrent of legit? Als het namelijk getorrent is dan verbaast me het niks. Hoop rotzooi of missing files wat dit ook kan veroorzaken. Gewoon legit key kopen op g2a/kinguin ofzo. Bespaard een hoop ellende voor 2 tientjes.

Maar goed om te horen, nu nog even aanhouden. :Y

• bumtroll
Ik heb een hele mooi usb stick van werk met elke windows er op + keys:) allemaal bootable dus helemaal legit
Pagina: 1