Voor een schoolopdracht moet ik een char pointer array vullen met woorden uit een .txt bestand. Dit lukt gedeeltelijk maar als ik de code run zijn alle posities in de array gevuld met het laatst ingelezen woord.
Ik heb vanalles geprobeerd en vermoed zelf dat ik iets fout doe met het gebruik van de pointer. Ik heb alle relavente code samengevat in een heel klein programmaatje. Hopelijk ziet iemand in één oogopslag wat ik fout doe?
Ik heb vanalles geprobeerd en vermoed zelf dat ik iets fout doe met het gebruik van de pointer. Ik heb alle relavente code samengevat in een heel klein programmaatje. Hopelijk ziet iemand in één oogopslag wat ik fout doe?
C:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| #include <stdlib.h> char *word[100]; char tempWord[100]; int wordCount = 0; FILE *fp; main() { //Probeer het bestand te openen if((fp = fopen("words.txt", "r")) == NULL) { printf("Fout bij het openen van words.txt \n"); exit(1); } //Loop door het bestand tot er geen nieuwe woorden meer gevonden worden while (fgets(tempWord, 100, fp) != NULL) { word[wordCount] = tempWord; printf("Current woordCount: %d\n", wordCount); printf("Current woord: %s", tempWord); printf("Eerste woord in bestand: %s", word[0]); printf("Laatste woord in bestand: %s\n", word[wordCount]); wordCount++; } fclose(fp); } |