Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

225812

Topicstarter
Onze plaatselijke videotheek is failliet :'( dus ik ben op zoek naar een nieuwe manier van films kijken.
Nu bevalt itunes mij het best van alle online diensten die ik bekeken heb. Ze hebben een ruim aanbod van nieuwe films die voor 5 euro in 1080p te huur zijn. De beeldkwaliteit komt helaas niet in de buurt van blu-ray maar is acceptabel. Ik heb een film bekeken via de laptop van mijn vrouw (Hp Envy met i5 6200u processor) op de tv en dat werkte prima, de laptop trok het makkelijk.

Nou wil ik dus een HTPC gaan bouwen rondom een Intel Nuc met een N3700 pentium. Ik ga daar Windows 10 op draaien met oa KODI en dus ook itunes! Ik heb ook naar een apple TV gekeken maar het blijkt dat die geen 24p video kan uitsturen. Een PC kan dat wel en ik vind het ook wel fijn om gelijk de windows apps voor netflix, uitzending gemist ed tedraaien.

Maar, is bovenstaande NUC krachtig genoeg om itunes 1080p (huur)films vloeiend af te draaien?
Is er iemand die toevallig ook hetzelfde heeft geprobeerd?
Iemand een idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dan0r
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2022
Daar hoef je jezelf niet druk om te maken. Dat kan hij meer dan prima aan. (Heb eenzelfde NUC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:04

DarkSide

theres no place like ::1

heb geen ervaring met iTunes, maar deze nuc moet het prima aankunnen.,
Draai ook W10 icm Kodi. En alle 1080p films worden vlekkeloos afgespeelt.
Zelfs hevc 4k films kunnen (geen 10bit met hoge bitstreams). Maar andere 4k films gaan ook prima.
Dus itunes zou ook moeten.

Verder wel kleine kantekening. Deze NUC ondersteunt GEEN HD audio.
Dus wil je DTS-HD-MA afspelen of DD True HD. Zal dat niet werken (wordt gewoon DTS en DD).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08:39

knakworst

Get more sats!

De video's worden natuurlijk door de intel HD graphics afgehandeld dus geen probleem.

Eventueel kun je een snellere NUC nemen maar dat is wel bijna 100 euro duurder, geen idee of dat het je waard is.
pricewatch: Intel NUC NUC6i3SYH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

225812

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik ga hem maar gewoon bestellen. Inderdaad deze NUC heeft moderne Intel HD graphics aan boord wat wel flink zal helpen voor video.
HD audio zal ik niet gaan gebruiken. Ik ben wel van plan een de SP/DIF te gaan gebruiken voor een 16bits stereo DAC en dat zal prima gaan naar wat ik begrepen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

225812

Topicstarter
Nou, heb de NUC gekocht.
Het is een mooi dingetje. 1080P speelt hij vloeiend af, Kodi, youtube, ed werken allemaal als een trein. Ook in 23.976P.

Maar... Itunes draait als een natte krant. Een 1080P film download trekt ongeveer 60% cpu usage.
Het is alleen niet vloeiend te krijgen. Het beeld hapert, het geluid loopt vaak niet synchroon. Ik heb van alles geprobeerd, virus scanner uitschakelen, drivers updaten (en downgraden), pagefile uitschakelen, verschillende scherm refresh rates, verschillende audio instellingen, enz, enz. Niks helpt.

Nou is Itunes natuurlijk zowiezo een draak, ook op de laptop (skylake i5) was moeilijk vloeiend te krijgen. Maar op de NUC is het helemaal een ramp.

Iemand nog ideeën om het wel aan de praat te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:04

DarkSide

theres no place like ::1

Itunes werkt via Quicktime toch? Of is dat al aangepast?
Kodi werkt met hardware accelleratia (dxva) geen idee of dat ook met itunes werkt icm Quicktime?
Maar dan zou het software matig afgespeeld worden?

Kijken voor hardware accelleration itunes oid?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Pagina: 1