Mijn amd k6-2 500@500 op Asus p5-a is volgens m'n bios en via asus-pc-probe in windoze 60 graden. Beetje veel, of valtut mee? Zit trouwens standaard iceberg cpu-coller op.
is wel een beetje veel maar de k6-2 is ook een heethoofd. Een beetje extra koeling wil wel eens helpen.
ik heb een AMD k6-2 533@550 en die is nog nooit heter geworden als 53C, maar toen vond ik het een beetje veel dus had ik de kast open gezet en mijn zomerfan (radius: 20cm) erop los gelaten (hoogste stand). Binnen 3 minuten van 53C naar 33C!
Dat is een idee! Ik was eerst van plan om alleen zo'n drive-bay-cooler erin te hangen, maar dit is nog leuker. Heb ik zelf ook nog een beetje verkoeling
Verwijderd
Hmm wat voor koeling? Hij is dus duidelijk te warm... niet goed voor processor...
2 mogelijkheden:
1. Koop een goede cooler (Alpha bijvoorbeeld)
2. Klok je processor wat terug.
2 mogelijkheden:
1. Een cooler kopen die net zo duur is al je cpu lijkt me wat overdreven, een golden orb is ook al overkill als je niet overklokt.2 mogelijkheden:
2. Dat vind ik wel errug raar als je dat gaat doen, een overgeklokte processor ietsje terug klokken met warm weer kan ik in komen, maar onder standard spec laten draaien is toch krom, je hebt toch betaald voor die 500mhz, dan moet die dat ook gewoon doen...
Terugklokken lijkt me idd. wat vaag... Het is een 500 mhz proc, en daar loopt hij ook op, niks overclocked ofzo.
Ik heb trouwens laatst een partij 550's gekocht die stuk voor stuk veeeels te warm werden, en alleen op 500 stabiel draaiden. Heb het hele zooitje dus om moeten ruilen voor 500's.
B.T.W. mijn proc wordt dus erg warm, maar er zijn geen vastlopers e.d.
Ik heb trouwens laatst een partij 550's gekocht die stuk voor stuk veeeels te warm werden, en alleen op 500 stabiel draaiden. Heb het hele zooitje dus om moeten ruilen voor 500's.
B.T.W. mijn proc wordt dus erg warm, maar er zijn geen vastlopers e.d.
De K6 serie staat erom bekend dat ze zeer
warm worden. Zolang je onder de 65 graden
blijft is het niet zo'n probleem, althans dat is mijn ervaring met een K6-III 450 (2,4 volt) Die is standaard tussen de 55 en 63 graden heet, zonder extra koeling, met pasta.
Voorheen zonder pasta zat ie tussen de 60 en 68 graden.
Ik heb nu een Duron 700 en die wordt na behoorlijke inspanning wel 42 graden (benchmarks), maar die draait dan ook maar op 1,5 volt.
De K6-2 500 draait standaard meen ik op 2,2 volt, de K6-2 550 draait op 2,3 volt.
Wat wel wil helpen is pasta tussen koelblok en cpu, en 1 a 2 extra fans in je kast, om de kast temperatuur omlaag te brengen. Dit scheelde bij mij toch al gauw 5 tot 8 graden celsius (lagere temp. van de cpu).
suc6,
Peet
warm worden. Zolang je onder de 65 graden
blijft is het niet zo'n probleem, althans dat is mijn ervaring met een K6-III 450 (2,4 volt) Die is standaard tussen de 55 en 63 graden heet, zonder extra koeling, met pasta.
Voorheen zonder pasta zat ie tussen de 60 en 68 graden.
Ik heb nu een Duron 700 en die wordt na behoorlijke inspanning wel 42 graden (benchmarks), maar die draait dan ook maar op 1,5 volt.
De K6-2 500 draait standaard meen ik op 2,2 volt, de K6-2 550 draait op 2,3 volt.
Wat wel wil helpen is pasta tussen koelblok en cpu, en 1 a 2 extra fans in je kast, om de kast temperatuur omlaag te brengen. Dit scheelde bij mij toch al gauw 5 tot 8 graden celsius (lagere temp. van de cpu).
suc6,
Peet
Dare, do, gain - Intel G645 - 4 GB DDR3 - 500 GB - Radeon R7 240 2 Gb -DVD-RW - DVD/BR - W10-64 bit
Verwijderd
Volgens de temp-sensor ergens op mijn moederbord wordt mijn duron 75C met koetje! Zonder haalt hij ook nog een respectabele 35C Is dat normaal, ik heb een gewone iceberg cooler!
mijn K6-2 350@400 is nog nooit heter geweest dan 40 graden...
met standaard koelblokje (met iets groter vennetje dan dat er oorspronkelijk op zat)
voor de rest heb ik 3 andere vennetjes uit oude voedingen in mijn kast gemaakt, misschien dat dat iets helpt bij de tenperatuur van je proc.?
met standaard koelblokje (met iets groter vennetje dan dat er oorspronkelijk op zat)
voor de rest heb ik 3 andere vennetjes uit oude voedingen in mijn kast gemaakt, misschien dat dat iets helpt bij de tenperatuur van je proc.?
Verwijderd
Mijn Thunderbird 800 (niet overklokt) met Coolermaster H51 op Asus A7V heeft een temp van 50 C, volgens Asus' hardwaremonitor, terwijl er verder niets bijzonders draait. Is dit normaal en hoe betrouwbaar is die Hardware-monitoring meting? Hoe warm mag zo'n Thunderbird normaal gesproken worden?
Pagina: 1