Os op ssd houden maar c: op hdd en dat als main schijf maken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SjardWillems
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-12-2025
Mijn vraag
Ik heb een ssd en een hdd. Mijn OS staat op mijn ssd en die is maar 200 gb groot. Ik wil mijn ssd gebruiken om daar zo nu en dan een spel naartoe te slepen en als houder voor mijn OS.
Verder wil ik mijn HDD gebruiken als c: schijf omdat alles wat je download staat onder C: en nu moet ik telkens het verzetten naar mijn hdd.
Ook wil ik de mappen afbeeldingen, muziek, documenten ect. op mijn hdd gebruiken, kan dit en zo ja, hoe!

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10 education
Samsung 850 Evo 250gb
Seagate 4000gb

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
via schijf beheer de C: op mijn sdd verplaatsten ergens anders naartoe maar dan zegt ie: De parameter is onjuist.

Beste antwoord (via SjardWillems op 16-02-2016 20:00)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat het makkelijkst is om te doen is de locatie van je files aanpassen. Proberen je HDD als C: te maken, terwijl dat eigenlijk de drive is waar je van boot is naast zeer complex, waarschijnlijk ook gewoon onmogelijk zonder dat je OS stuk gaat.

Wat je doet, rechstklik op je documenten, downloads, pictures etc directory. Kies daar om een directory toe te voegen en wijs die aan als standaard (set save location). In dat geval wordt dat je documenten directory en komt het niet meer op je SSD te staan.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/MN7SIjQJ857XEopFZR5bsaSo/full.png
Zo heb ik dus niets op C:\Users staan, maar staat alles op A:\TERW_DAN

[ Voor 15% gewijzigd door TERW_DAN op 16-02-2016 19:55 ]

Alle reacties

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:10
Je wilt je c: helemaal niet verplaatsen maar gewoon je default locaties voor downloads e.d. verplaatsen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:33
Ik zou even googlelen op het verplaatsen van je persoonlijke mappen naar een andere schijf.

Zo uit het hoofd even rechts klikken op je persoonlijke map "naam user" en hier even de locatie veranderen,

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

job

Je kan probleemloos de download library verplaatsen met de rechtermuis klik.

Acties:
  • Beste antwoord

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat het makkelijkst is om te doen is de locatie van je files aanpassen. Proberen je HDD als C: te maken, terwijl dat eigenlijk de drive is waar je van boot is naast zeer complex, waarschijnlijk ook gewoon onmogelijk zonder dat je OS stuk gaat.

Wat je doet, rechstklik op je documenten, downloads, pictures etc directory. Kies daar om een directory toe te voegen en wijs die aan als standaard (set save location). In dat geval wordt dat je documenten directory en komt het niet meer op je SSD te staan.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/MN7SIjQJ857XEopFZR5bsaSo/full.png
Zo heb ik dus niets op C:\Users staan, maar staat alles op A:\TERW_DAN

[ Voor 15% gewijzigd door TERW_DAN op 16-02-2016 19:55 ]

• SjardWillems
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 30-12-2025
super bedankt allemaal voor jullie snelle reacties! Ik ga het idd via deze weg proberen!
Pagina: 1