Hoe stel ik in Windows 7 een inkomende VPN in?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:50
Situatie:
Windows 7 (pc1) <-> Router DIR 655 <-> Internet <-> Windows 7 (pc2).

Ik wil graag van pc2 een VPN-verbinding maken naar het netwerk van pc1, zodat mijn pc2 eigenlijk onderdeel wordt van het netwerk van pc1.

Op pc1 heb ik een inkomende verbinding ingesteld m.b.v. de handleidingen op internet als https://www.bestvpn.com/b...t-incoming-vpn-windows-7/ en http://www.home-network-help.com/pptp-vpn.html
In de router DIR 655 heb ik de opties PPTP en IPSec aangezet en de TCP 1723 en UDP 500 geforward naar het ip-adres van pc1.

Zodra ik vanaf pc2 een VPN-verbinding wil maken vul ik de gebruikersnaam en wachtwoord in en probeert hij verbinding te maken. Eerst zie ik het schermpje "Verifying user name and password", en daarna krijg ik "Connecting to <IP-ADRES> using WAN Miniport SSTP" wat lang in beeld blijft, en daar blijft het bij. Er komt geen VPN-verbinding tot stand.

Het lijkt er op dat de router nog niet correct staat ingesteld, óf pc1 mist nog een instelling.
Dit heb ik nog gecontroleerd:
- De firewalls op de pc's staan uit en ook in de router heb ik geen firewall.
- De router zelf ook een dhcp-server dus die zou het ip-adres uit moeten delen.
- Pingen naar het publieke ip-adres van de router werkt goed.

Heeft iemand tips wat ik nog moet controleren een VPN te kunnen opbouwen?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benniep
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:44
Probeer eerst eens pc1 en 2 vaste ip-adressen te geven en DMZ ipv portforwarding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is veiliger om OpenVPN te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
Ik heb geprobeerd om een DMZ in te stellen en dat werkte.
Maar ik zie dat het gebruik van de DMZ andere problemen met zich meebrengt die ik op die pc liever niet heb, dus is het gebruik van een DMZ voor mij helaas geen optie.

Voor OpenVPN moet ik een terugkerend bedrag gaan betalen, en dat wil ik niet. Eenmalig iets kopen vind ik niet erg, maar ik wil geen abonnementsdienst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarom moet het een VPN zijn? Je geeft aan dat PC1 en PC2 onderdeel moeten worden van hetzelfde netwerk. Zijn hier redenen voor zoals IP-nummering, services en andere zaken die over de VPN netjes moeten plaatsvinden?

Of wil je (simpeler) van lokatie 1 ook de PC op lokatie 2 willen bedienen; dan is RDP of VNC misschien een beter idee. Ja, je levert iets in aan bandbreedte bij het kopieren van bestanden maar voor de rest kan je beide PC's zonder problemen bedienen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:38
Onbekend schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 12:53:
Ik heb geprobeerd om een DMZ in te stellen en dat werkte.
Maar ik zie dat het gebruik van de DMZ andere problemen met zich meebrengt die ik op die pc liever niet heb, dus is het gebruik van een DMZ voor mij helaas geen optie.

Voor OpenVPN moet ik een terugkerend bedrag gaan betalen, en dat wil ik niet. Eenmalig iets kopen vind ik niet erg, maar ik wil geen abonnementsdienst.
Waarom zou je voor openvpn moeten betalen? Draai je je vpnservice nu op de router of op pc1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
MAX3400 schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 12:57:
Waarom moet het een VPN zijn? Je geeft aan dat PC1 en PC2 onderdeel moeten worden van hetzelfde netwerk. Zijn hier redenen voor zoals IP-nummering, services en andere zaken die over de VPN netjes moeten plaatsvinden?

Of wil je (simpeler) van lokatie 1 ook de PC op lokatie 2 willen bedienen; dan is RDP of VNC misschien een beter idee. Ja, je levert iets in aan bandbreedte bij het kopieren van bestanden maar voor de rest kan je beide PC's zonder problemen bedienen.
Het gaat erom dat ik o.a. een printer (inclusief instellingen) direct vanuit mijn computer kan benaderen. Het programma heb ik alleen op mijn eigen computer (pc2) staan en niet op de remote computer (pc1). Remote desktop werkt niet omdat ik daarin niet mijn eigen programma's kan draaien. Remote desktop andersom gebruiken (op pc1 starten naar pc2) werkt in de praktijk ook niet, omdat de beeld verversingssnelheid niet vlot genoeg gaat.
pacificocean schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 13:25:
[...]
Waarom zou je voor openvpn moeten betalen? Draai je je vpnservice nu op de router of op pc1?
Ik had dat gelezen op de website, maar waarschijnlijk is dat alleen voor businessklanten bedoelt. Als ik op de community-link klik staat er inderdaad niets over kosten.

Ik heb het nu dus geïnstalleerd op pc1, maar ben nog maar twee uur aan het proberen om dat werkend te krijgen. Dus misschien dat dit toch wel lukt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even teruglezend; je poorten klopten niet? https://blogs.technet.mic...-traffic-to-pass-through/ geeft mij even snel weer dat ik toch echt meer poortjes moet openen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1