Toon posts:

Mijn Thrustmaster Dualshock

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
OK mijn vraag luidt: Ik heb dus een tijdje terug een Thrustmaster Dualshock gekocht (half jaar of zo), maar ik begin me er nu best wel aan te irriteren dat hij niet trilt.
Toen ik heb kocht heb ik me wijs laten maken dat hij trilde (soort force feedback) en in de reviews die ik had gelezen zeiden ze dat ook, maar nu heb ik allerlei games geprobeerd, maar hij heeft nog nooit getrild.
BTW wanneer ik de drivers installeer doet hij dat ook in het engels en wordt 'spelopties' vertaald naar 'gaming options' in het config-scherm.
Nou dacht ik bij mezelf laat ik er een paar helderdere lichten over dit probleem schijnen, zodat ik weer rillend op m'n stoel zit. :)

Verwijderd

Welke OS gebruik je?
Ik heb namelijk een Ferrari Force Feedback Wheel van Guillemot/Thrustmaster en dat doet ook haast niets onder Win200. Bovendien krijg ik het aopparaat niet goed geinstalleerd. Onder Win98 werkte het allemaal wel goed.

Grtzzz

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik windows ME, nieuwste updates en zo

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Dat is toch die pad met Immersion technologie ? Zou wel moeten werken in win2000. Ik denk toch dat het aan de installatie/ondersteuning ligt...

...gamen blijft leuk...

Verwijderd

Topicstarter
heb hem al 2 keer geinstalleerd de hele comp geformateerd en weer geinstalleerd.
heb geen idee welke technologie het heeft, het ziet er in iedergeval uit als een ps2 gamepad. Dat was ook een van de pluspunten bij aankoop trouwens. hehehe

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:33
Al eens mechwarrior4 gespeelt ? mijn dualshock trilt als een bezetene, met lopen van links naar rechts. Gewoon de software installeren en klaar, trillen maar...... ook bij alle andere games met FF.... draai mn games onder 98SE

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 09:17
Ik heb ook zo'n ding en reken maar dat hij trilt. Echt geniaal ding, een erg goede gamepad voor een goede prijs.

Alleen jammer dat de software van Thrustmaster nogal zuigt. Ik heb de Force Feedback ook niet onder de praat gekregen in Windows 2000. In Windows ME deed hij het direct "out of the box" prima met de software van de cd. Onder Windows 98 doet hij het ook prima.

Mijn Firewizzie

• Selachii

Selachii

gamedev

Die immersion technologie wordt ook nog door weinig ondersteund. Volgens mij zijn SOF en Black&White twee spelen die het ondersteunen...De site van Black&White ondersteund het ook :) Die Immersion wordt namelijk ook gebruikt in de Logitech iFeel muizen...

...gamen blijft leuk...

• Case
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-08 09:17
Ik weet niet of het de immersion technologie is waar jij het over hebt.
In principe werkt de gamepad met alle spellen die FF ondersteunen. Met name NFS: Porsche is een echte aanrader met dit ding!

Mijn Firewizzie

• Selachii

Selachii

gamedev

staat op de doos niet dat gekleurde icoontje met die hand ?

...gamen blijft leuk...

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:32
Ik heb een logitech wingman rumblepad. Die heeft ook zo'n trilfunctie en die werkt perfect. Bij alle spellen die force feedback hebben gaat hij trillen, o.a NFS5.

Verwijderd

Topicstarter
Ja hij werkt volgens de immersion heb het even opgezocht.
Ik moet dus MechWarrior 4 spelen B&W en Soldier of Fortune wil ik hem laten trillen. Nu heb ik alleen MechWarrior niet, maar zou je misschien ook gewoon ergens drivers kunnen downloaden of patches, zodat ie het ook doet bij andere spellen, want bij B&W heb ik hem nooit echt 'gevoeld'.
Nou ja in iedergeval bedankt voor de replies
Pagina: 1