Regelmatig word ik gevraagd een PC of laptop "op te schonen" ivm trager draaien.
Zo ook deze laptop van een kennis van mij, gekocht in april 2014, dus nog 1,5 maand garantie.
Deze laptop heeft 2 accu's, ipv een DVD-rom zit op die plek de 2e accu, zo heeft Medion bedacht.
De laptop was enige dagen niet gebruikt en wilde alleen opstarten mbv de adapter.
Accu's werden opgeladen. Laptop in Windows netjes afgesloten.
Adapter ontkoppeld.
Na een paar dagen lukte het aanzetten op de accu's weer niet, opnieuw leeg.
Opnieuw de accu's opgeladen en daarna de hoofdaccu verwijderd.
Weer enige dagen gewacht, de hoofdaccu in de laptop geplaatst.
De laptop startte nu wel op met de hoofdaccu op 98% en de 2e accu op 9%.
In de bios is geen Power management aanwezig.
Volgens mij is er dus sprake een vorm van lekstroom.
Uiteraard aan Medion dit probleem voorgelegd, maar alleen de standaard reactie, dat accu's nu eenmaal achteruit gaan en dat er 6 maanden garantie op accu's zit.
Op mijn constatering, dat de accu alleen snel leeg gaat bij het in de laptop zitten, wordt totaal niet gereageerd, ook bij mijn 2 poging weer hun standaard reactie.
Ik hoop op een laptop deskundige, die dit verschijnsel wel kan verklaren.
Bij voorbaat dank hiervoor.
Zo ook deze laptop van een kennis van mij, gekocht in april 2014, dus nog 1,5 maand garantie.
Deze laptop heeft 2 accu's, ipv een DVD-rom zit op die plek de 2e accu, zo heeft Medion bedacht.
De laptop was enige dagen niet gebruikt en wilde alleen opstarten mbv de adapter.
Accu's werden opgeladen. Laptop in Windows netjes afgesloten.
Adapter ontkoppeld.
Na een paar dagen lukte het aanzetten op de accu's weer niet, opnieuw leeg.
Opnieuw de accu's opgeladen en daarna de hoofdaccu verwijderd.
Weer enige dagen gewacht, de hoofdaccu in de laptop geplaatst.
De laptop startte nu wel op met de hoofdaccu op 98% en de 2e accu op 9%.
In de bios is geen Power management aanwezig.
Volgens mij is er dus sprake een vorm van lekstroom.
Uiteraard aan Medion dit probleem voorgelegd, maar alleen de standaard reactie, dat accu's nu eenmaal achteruit gaan en dat er 6 maanden garantie op accu's zit.
Op mijn constatering, dat de accu alleen snel leeg gaat bij het in de laptop zitten, wordt totaal niet gereageerd, ook bij mijn 2 poging weer hun standaard reactie.
Ik hoop op een laptop deskundige, die dit verschijnsel wel kan verklaren.
Bij voorbaat dank hiervoor.