Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babrak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-03-2024
Beste tweakers,

Ik heb sinds 1 jaar een dienst bij STRATO.NL lopen, simpele domein naam huur.

In principe niks mis mee, maar ik maak plots een verband met toename van spam m.b.t. diensten voor website en ik vermoed dat STRATO erbij betrokken is.

1. Elk jaar wanneer ik mijn rekening betaal (2x tot nu toe dus), krijg ik een mail om een dienst af te nemen voor Google index. Deze komt ongeveer 1 week na betalen van rekening. Hier is mijn domeinnaam genoemd (ik gebruik echter een andere email op mijn website, dus hoe ze aan mijn mail komen is een raadsel; STRATO heeft wel mijn email waar ik de spam binnenkrijg).

2. Ik krijg ook een mail om email adressen te kopen. Deze wordt aangeheven met mijn volledige naam (ook achternaam, en allemaal correct). Ik gebruik echter nooit mijn achternaam online (echt nooit, behalve wanneer ik een rekening betaal welke deze strict nodig hebben, of overheid instanties). Punt is, hoe een spammer aan mijn volledige naam komt is mij een raadsel, behalve dat STRATO deze misschien doorverkoopt?

Nou wil ik ze niet direct beschuldigen, maar de correlatie is wel duidelijk.

Hierbij dus de vraag, heeft iemand anders een domeinnaam bij SRATO, en heb jij ook dit opgemerkt? Of trek ik te snel conclusies? Zou ik ergens anders moeten kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-05 12:24

garriej

Ik las ondertieten.

Als ik de website mag geloven doen ze dat niet:
Uw gegevens worden conform de geldende Duitse wetgeving inzake gegevensbescherming vertrouwelijk behandeld en niet aan derden, noch voor commerciële, noch voor niet-commerciële doeleinden, doorgegeven.
daaronder staat wel het volgende:
Voor domeinregistraties geven wij bepaalde persoonsgerelateerde data door aan het STRATO computercentrum, de registrators en de registratie-instanties. Deze data worden in de databases van de registratie-instanties vastgelegd en zijn bedoeld voor publicatie in de door een ieder oproepbare Whois-databases.
Maar of dat iets waard is durf ik niet te zeggen natuurlijk.

[ Voor 35% gewijzigd door garriej op 16-02-2016 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:21
Iedereen kan bepaalde gegevens inzien en daarop je contacteren zie:

https://www.sidn.nl/whois/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:47

Rmg

Babrak schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 15:43:
Beste tweakers,

Ik heb sinds 1 jaar een dienst bij STRATO.NL lopen, simpele domein naam huur.

In principe niks mis mee, maar ik maak plots een verband met toename van spam m.b.t. diensten voor website en ik vermoed dat STRATO erbij betrokken is.

1. Elk jaar wanneer ik mijn rekening betaal (2x tot nu toe dus), krijg ik een mail om een dienst af te nemen voor Google index. Deze komt ongeveer 1 week na betalen van rekening. Hier is mijn domeinnaam genoemd (ik gebruik echter een andere email op mijn website, dus hoe ze aan mijn mail komen is een raadsel; STRATO heeft wel mijn email waar ik de spam binnenkrijg).

2. Ik krijg ook een mail om email adressen te kopen. Deze wordt aangeheven met mijn volledige naam (ook achternaam, en allemaal correct). Ik gebruik echter nooit mijn achternaam online (echt nooit, behalve wanneer ik een rekening betaal welke deze strict nodig hebben, of overheid instanties). Punt is, hoe een spammer aan mijn volledige naam komt is mij een raadsel, behalve dat STRATO deze misschien doorverkoopt?

Nou wil ik ze niet direct beschuldigen, maar de correlatie is wel duidelijk.

Hierbij dus de vraag, heeft iemand anders een domeinnaam bij SRATO, en heb jij ook dit opgemerkt? Of trek ik te snel conclusies? Zou ik ergens anders moeten kijken?
Whois informatie is publiek. Daarin staat je naam, contactgegevens maar ook verloop datum van je domein.

Aangezien je meestal vlak voor die datum weer betaalt voor de verlening is dat waarschijnlijk waar de timing vandaan komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babrak
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-03-2024
Ah.. Natuurlijk, het is vast mogelijk een script te schrijven om verval data bij te houden en emails daar op af stellen.
Maar dan vraag ik me af waarom het bij andere domeinen die ik heb niet gebeurt (die zijn bij een andere dienst onderbracht).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 176232

Met de jarenlange ervaring die ik heb kan ik Strato alleen maar afraden.
Niet zozeer om de afhandeling van allerlei betalingen, maar meer om de mogelijkheden die ze allemaal niet bieden en hun uiterst twijfelachtige gebruikersmenu (je wilt dan Plesk, of Directadmin, of iets anders dat goed is, niet dat gepruts van Strato).
Zoek zelf even op http://www.webhosters.nl/ wat betere providers zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 176232 op 17-02-2016 04:40 ]

Pagina: 1