Beste Tweakers, ik zit al een tijdje niet meer zo diep in de PC materie vandaar hier mijn vraag aan jullie om eens mee te denken. Mijn zoon is 14 en via zijn school al een tijd (ook thuis) bezig met film, foto en animatie. Het begint echt een passie te worden van hem en hij doet het hartstikke leuk.
Zijn PC waarop hij dit allemaal doet hebben we ooit samen in elkaar geknutselt met het mobo, cpu en mem van een pc die ik ooit gebruikte. De rest, voeding, case en graka hebben we via MP en vraag en aanbod alhier aangeschaft.
Huidige setup waar ie nu mee gamed, werkt en animeert:
CPU: intel q9400
mobo: gigabyte g45-ud3
graka: asus GTX570
System drive: crucial M4 128Gb
Data drive: Samsung spinpoint M8 1T
mem: 4gb
case: Aerocool V3X (die vond ie mooi)
voeding: BeQuiet systempower 7 400W
Idee is om de mobo, CPU en mem te upgraden en zo zijn systeem meer geschikt te maken voor renderen en een algeheel vlotter werken. Mag best ook uit 2e hands onderdelen. Hoeft niet het nieuwste van het nieuwste te zijn. Ik wil best €200 uitgeven hieraan. AMD of Intel maakt mij niet uit. Wellicht heeft iemand ook nog iets liggen?
Mijn vraag aan jullie als kenners is dus eigenlijk heel concreet, welke cpu/mobo/mem combi raden jullie aan om voor deze toepassing en rond de 200 euri's een zo goed mogelijke upgrade uit te voeren. Omdat ik zelf niet game/render weet ik echt niet wat hier goed voor voldoet, wat overkil is en wat underpowered is.. vandaar.
Alvast super bedankt voor het meedenken/adviseren.
Zijn PC waarop hij dit allemaal doet hebben we ooit samen in elkaar geknutselt met het mobo, cpu en mem van een pc die ik ooit gebruikte. De rest, voeding, case en graka hebben we via MP en vraag en aanbod alhier aangeschaft.
Huidige setup waar ie nu mee gamed, werkt en animeert:
CPU: intel q9400
mobo: gigabyte g45-ud3
graka: asus GTX570
System drive: crucial M4 128Gb
Data drive: Samsung spinpoint M8 1T
mem: 4gb
case: Aerocool V3X (die vond ie mooi)
voeding: BeQuiet systempower 7 400W
Idee is om de mobo, CPU en mem te upgraden en zo zijn systeem meer geschikt te maken voor renderen en een algeheel vlotter werken. Mag best ook uit 2e hands onderdelen. Hoeft niet het nieuwste van het nieuwste te zijn. Ik wil best €200 uitgeven hieraan. AMD of Intel maakt mij niet uit. Wellicht heeft iemand ook nog iets liggen?
Mijn vraag aan jullie als kenners is dus eigenlijk heel concreet, welke cpu/mobo/mem combi raden jullie aan om voor deze toepassing en rond de 200 euri's een zo goed mogelijke upgrade uit te voeren. Omdat ik zelf niet game/render weet ik echt niet wat hier goed voor voldoet, wat overkil is en wat underpowered is.. vandaar.
Alvast super bedankt voor het meedenken/adviseren.
[ Voor 3% gewijzigd door hors0125 op 16-02-2016 14:46 ]
3300Wp no | 2475Wp zo | SMA5000TL21 | 990Wp zzo garage | Steca 500 | | PVoutput SMA + Steca | Zero DS electric bike