Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
andere sata poort zou wel eens de oplossing kunnen zijn. sommige sata poorten zijn vooral voor raid opstellingen bedoeld.
Allicht heb je meerdere sata-chips op je moederbord en kan hij (in elk geval in je bios) niet die ene waar je drive op zit uitlezen.
Of je drive heeft meer tijd nodig (niet dat ik daar ooit van gehoord hebt). Je kan voor de grap eens kijken of er nog een optie staat in de nieuwe biossen om te "wachten" op trage harddisks.
edit:
Zie idd dat je 6 sata poorten hebt van je chipset en 2 van een extra PCIe controller.
Waarom het in windows werkt? Geen idee allicht een driver die dat extra kan doen.
Of je drive heeft meer tijd nodig (niet dat ik daar ooit van gehoord hebt). Je kan voor de grap eens kijken of er nog een optie staat in de nieuwe biossen om te "wachten" op trage harddisks.
edit:
Zie idd dat je 6 sata poorten hebt van je chipset en 2 van een extra PCIe controller.
edit2 en note 2 zegt:Intel® P67(B3) chipset :
2 x SATA 6Gb/s port(s), gray
4 x SATA 3Gb/s port(s), blue
Support Raid 0, 1, 5, 10
Marvell® PCIe 9120 controller : *2
2 x SATA 6Gb/s port(s), navy blue
JMicron® JMB362 controller : *2
1 x eSATA 3Gb/s port(s), red
1 x Power eSATA 3Gb/s port(s), green
En idd, disk-drives maken nou net gebruik van ATAPI (Wikipedia: ATA Packet Interface).*2: These SATA ports are for data hard drives only. ATAPI devices are not supported.
Waarom het in windows werkt? Geen idee allicht een driver die dat extra kan doen.
[ Voor 58% gewijzigd door Mattie112 op 16-02-2016 15:25 ]
Deze ruimte is te huur!
Enorme kick, maar moest voor iets anders bij m'n computer, ook meteen dit maar even bekeken. Op een andere SATA-aansluiting is hij inderdaad weer zichtbaar in het BIOS. Handiger voor als ik met een CD moet booten. Hoef nu niet meer met een USB-CD-speler in de weer :-).
Bedankt voor de verheldering!
Bedankt voor de verheldering!
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn