Op donderdag 21 juni 2001 21:33 schreef nelske het volgende:
[..]
Met dat eerste ben ik het niet volledig eens!
Dat laatste wel
Als je van die leuke grafische tooltjes gebruikt, dan weten de meeste mensen niet (x-wolf is een uitzondering zo te merken) wat er in de achtergrond gebeurt.
Ofwel je weet op een gegeven moment absoluut niet hoe het nou precies zit met permissies/groepen/users etc.
Dit komt de beveiliging van je systeem nou niet echt ten goede (om me zachtjes uit te drukken).
Verder heeft CLI natuurlijk veel meer power, dan dat je ooit via een grafische interface zou kunnen bereiken.
Nelske, niet overdrijven hoor, ik ben in de laatste fase van het newbie schap (althans, zo noem ik het zelf maar

). Ik zou niet durven claimen dat ik alles dat webmin kan ook in de command line (of ssh, maar das natuurlijk eigenlijk hetzelfde) kan. Ik ben hard aan het leren, ben zelfs verslaafd....
Heb net openssh geinstalled, ga nu ff sshclient voor w2k downen (kan toch wel ergens legaal?). Heb al ff geprobeert met webmin in te loggen met ssh (in webmin zit een sshclient, een java applet) en dit werkt, dus server goed geinstalled. Overigens werkt mijn webmin over ssl (adres is ook http
s://localhost:10000/
Dan kan ik dus weer verder klooien in de command line, zoals ik afgelopen dagen heb gedaan. Mocht van mezelf geen tools gebruiken voor opzetten van de server, nu loopt apache en samba al! (jaja, lach me maar uit, jullie doen dat natuurlijk lachend, ik
nog niet

Wel mooi dit geklooi in Linux....