Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Recoveren gehackte Hotmail/verloren paswoord (hypothetisch)

Pagina: 1
Acties:

• demichel
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-02-2024
In een actie om eens al mijn accounts en passwoorden op tientallen websites op orde te krijgen, wilde ik vandaag eindelijk eens werk maken van de "alternate e-mail account & security questions" van Hotmail waarmee je terug in je account kunt bij verloren paswoord of erger. Die lijken helemaal verdwenen te zijn en ook googlen op hoe een Hotmail te recoveren, levert weinig info op buiten een vage melding dat security questions inderdaad geen onderdeel van Outlook meer uitmaken.

Een link met mijn telefoonnummer wil ik niet maken. Account linken aan één bepaald named device (of meerdere devices, uiteraard) ook niet. Eenvoudig simpelweg link met andere e-mail account wel. Is die nu echt verdwenen of vind ik mijn weg in die nieuwe Outlook webinterface niet? Dank voor de info!

UPDATE: Ik heb deze situatie momenteel (gelukkig!) niet voor, maar wil eens orde op zaken stellen in mijn digitale leven.

UPDATE: Zelfde vraag voor gmail eigenlijk. Net even op gegoogled en zie het bos door de bomen niet van de mogelijkheden, zal wel mijn probleem zijn en niet dat van de duidelijkheid van de info, ha. Aangezien nogal essentieel is dat Hotmail en gmail en op termijn wellicht ook Dropbox en/of OneDrive die ik wil invoeren, veilig zijn, vind ik het nogal belangrijk, dus alle tips zijn welkom.

[ Voor 26% gewijzigd door demichel op 16-02-2016 14:12 ]

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
https://support.google.com/accounts/answer/183723?hl=en

Eerste hit op google 'gmail recovery email':

Recovery email
Add or edit a recovery email
Sign in to My Account.
In the "Personal info & privacy" section, select Your personal info.
Choose Email.
Next to Recovery email, select Edit.
Add your recovery email address.
Select Done.

• demichel
Kurkentrekker schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 14:21:
https://support.google.com/accounts/answer/183723?hl=en

Eerste hit op google 'gmail recovery email':

Recovery email
Add or edit a recovery email
Sign in to My Account.
In the "Personal info & privacy" section, select Your personal info.
Choose Email.
Next to Recovery email, select Edit.
Add your recovery email address.
Select Done.
Aha, dank. Ondertussen... done. Dat verder beveiligen en beperken tot bepaalde devices (op MAC adres veronderstel ik?) moet ik ook maar eens gaan bekijken... nu ik er verder over nadenk is dat toch niet zo oninteressant.

There are only two rules in life. #1. There always is a loser. #2. Don't be the loser.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:35
Gewoon koppelen met je telefoonnummer dus...

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• demichel
Ramon schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 14:28:
Gewoon koppelen met je telefoonnummer dus...
Mm, vind ik niet zo'n fijne gedachte, dat Google met mijn nummer heeft, zie niet in waarom ze dat zouden nodig hebben (als er wat is met mijn account kunnen ze mailen op het alternate e-mail). MAC-adres vind ik dan weer geen probleem. Maar ik loop dan ook jaren achter in het smartphone wereldje (pas zo'n ding gekocht) en ben nog zo'n beetje alles aan het leren & inhalen.

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Google gaat je heus niet bellen hoor. En bovendien, heb je nog nooit je telefoonnummer naar iemand gemaild? Bovendien, als je Google (de zoekmachine) en Gmail gebruikt, dan weten ze al een stuk meer over je dan je telefoonnummer...

• demichel
Kurkentrekker schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 14:34:
Google gaat je heus niet bellen hoor. En bovendien, heb je nog nooit je telefoonnummer naar iemand gemaild? Bovendien, als je Google (de zoekmachine) en Gmail gebruikt, dan weten ze al een stuk meer over je dan je telefoonnummer...
Heb je dan ook weer een punt. En ach ja, inderdaad, maakt het uit, ze weten toch al alles over me daar bij Google, gelukkig vreet ik meestal geen al te vreemde dingen uit :)

Verder moet ik dan nog Hotmail zien "recoverbaar" te maken, zéker die security questions / alternate e-mail als ik die kan vinden (maar voorlopig lijken die spoorloos verdwenen), misschien ook telefoonnummer-gewijs.

[ Voor 4% gewijzigd door demichel op 16-02-2016 14:38 ]

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:48

bonzz.netninja

Niente baffi

Naast telefoon kun je ook keizen voor bijv. een YUBI-key. Dat heb ik , en werkt ook prima.
https://support.google.com/accounts/answer/6103523?hl=en

kost je een paar tientjes.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• demichel
bonzz.netninja schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 14:39:
Naast telefoon kun je ook keizen voor bijv. een YUBI-key. Dat heb ik , en werkt ook prima.
https://support.google.com/accounts/answer/6103523?hl=en

kost je een paar tientjes.
Da's een interessante tip. Ga ik eens grondig doorlezen, die paar Euri heb ik er wel voor over.

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:15

Typhone

Who Dares Wins

demichel schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 14:37:
[...]

Heb je dan ook weer een punt. En ach ja, inderdaad, maakt het uit, ze weten toch al alles over me daar bij Google, gelukkig vreet ik meestal geen al te vreemde dingen uit :)

Verder moet ik dan nog Hotmail zien "recoverbaar" te maken, zéker die security questions / alternate e-mail als ik die kan vinden (maar voorlopig lijken die spoorloos verdwenen), misschien ook telefoonnummer-gewijs.
In die gedachtengang... hoe belangrijk denk je dat ze het vinden als jij zoekt op (hypothetisch): sex with little midgets backwards in the passenger seat? Totaal niet belangrijk. Er zijn hooguit wat algoritmes maar wat denk je hoeveel mensen je moet hebben om keihard alles na te trekken wat jij zoekt en googled? Een normale burger is totaal niet interessant.

Dat enkel om je lichtelijk op te vrolijken

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Voor hotmail ga je naar je accountinstellingen op outlook.com, beveiliging en privacy, meer beveiliging, en daar kan ik een alternatief e-mail adres en/of telefoonnummer toevoegen en wat ze ermee moeten doen.

Of met rechtstreekse link en uitleg: http://windows.microsoft....rity-password-information

Overigens is er natuurlijk een reden dat ze niet meer doen aan beveiligingsvragen. Die dingen zijn het slechtste idee op beveiligingsgebied in de geschiedenis van de IT.
Pagina: 1