plan: Feedback Vraag en Antwoord - Development Iteratie #81
Maar...
Zou er misschien een uitzondering gemaakt kunnen worden voor topics in de HK?
Ik ben een groot fan van de HK, en kom er dus ook graag. Mijn huidige favoriet is daar het Galgje topic.
Daar komen soms goede inzichten in voor, zoals een bepaalde letter die veelzeggend is, of zelfs het hele woord, of een goeie grap.
Ik vind het leuk daar een duimpje voor te krijgen, en de anderen vast ook. Helemaal top.
Maar, gezien het hoge aantal posts dat we daar doen (slechts een letter of een woord, in rap tempo) en de gretigheid om dat slim/knap/grappig te vinden en een duimpje omhoog te geven, komen er erg vaak duimpjes omhoog voor. Dat leidt dus tot erg veel extra karma in dit nieuwe systeem, voor eigenlijk nietszeggende posts.
Ik bedoel, die posts zijn sowieso al niet voor iedereen te zien EN ze zijn eigenlijk helemaal niet informatief, zoals andere forumposts van bijvoorbeeld een insider die haarfijn uitlegt waarom bepaalde CPU/RAM-types/whatever te prefereren zijn over anderen. Waar het duimpje omhoog toch voor bedoeld is.
(Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben, in wat ik probeer te zeggen.
)
Houd me te goede. Ik vind het leuk van die duimpjes. Extra karma voor duimpjes omhoog krijgen ook prachtig. En inderdaad zijn het er bijj Galgje max 3 voor sterk inzicht; Het gebeurt echter wel erg vaak, vanwege de postfrequentie in een topic als dat.
Is het gewenst en programmeertechnisch mogelijk om bijvoorbeeld voor een HK-topic als Galgje, de karma-bonus voor duimpjes omhoog uit te schakelen?
Disclaimer: Ik weet niet precies of ik heir goed zit.
Edit: LOL. Ik krijg een thumbs up!
Van die curve is al heel mooi gedaan, moet ik zeggen. Goed over nagedacht.Thumbs-up
Het is al een tijdje mogelijk om andere gebruikers een blijk van waardering te geven met een thumbs-up. Deze functionaliteit is natuurlijk niet alleen leuk voor de gebruiker die veel 'opgestoken duimpjes' krijgt, het geeft ook andere gebruikers een goed beeld van relevante posts. Daarom zorgen we er nu voor dat een met opgestoken duimpjes beloonde post meer karma oplevert dan een gewone post. De bonus is afhankelijk van het aantal gegeven duimpjes en de relatie tussen beide heeft de vorm van een Gompertz-curve. Dat wil zeggen dat de toename van de karma het laagst is aan het begin en einde van de curve. Zo zorgen we ervoor dat enkele opgestoken duimpjes niet zoveel invloed hebben op het karma, maar dat er wel een sterke stijging is tussen vijf en twintig duimpjes, als bevestigd wordt dat de post door een beperkt of juist groot aantal gebruikers wordt gewaardeerd.
Maar...
Zou er misschien een uitzondering gemaakt kunnen worden voor topics in de HK?
Ik ben een groot fan van de HK, en kom er dus ook graag. Mijn huidige favoriet is daar het Galgje topic.
Daar komen soms goede inzichten in voor, zoals een bepaalde letter die veelzeggend is, of zelfs het hele woord, of een goeie grap.
Ik vind het leuk daar een duimpje voor te krijgen, en de anderen vast ook. Helemaal top.
Maar, gezien het hoge aantal posts dat we daar doen (slechts een letter of een woord, in rap tempo) en de gretigheid om dat slim/knap/grappig te vinden en een duimpje omhoog te geven, komen er erg vaak duimpjes omhoog voor. Dat leidt dus tot erg veel extra karma in dit nieuwe systeem, voor eigenlijk nietszeggende posts.
Ik bedoel, die posts zijn sowieso al niet voor iedereen te zien EN ze zijn eigenlijk helemaal niet informatief, zoals andere forumposts van bijvoorbeeld een insider die haarfijn uitlegt waarom bepaalde CPU/RAM-types/whatever te prefereren zijn over anderen. Waar het duimpje omhoog toch voor bedoeld is.
(Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben, in wat ik probeer te zeggen.
Houd me te goede. Ik vind het leuk van die duimpjes. Extra karma voor duimpjes omhoog krijgen ook prachtig. En inderdaad zijn het er bijj Galgje max 3 voor sterk inzicht; Het gebeurt echter wel erg vaak, vanwege de postfrequentie in een topic als dat.
Is het gewenst en programmeertechnisch mogelijk om bijvoorbeeld voor een HK-topic als Galgje, de karma-bonus voor duimpjes omhoog uit te schakelen?
Disclaimer: Ik weet niet precies of ik heir goed zit.
Edit: LOL. Ik krijg een thumbs up!
Eat the bugs, live in a pod