Pas op voor gebruiker Mikadolo

Pagina: 1
Acties:
  • 911 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-10 08:18
Mede-auteur:
  • DragonZeal
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 10:06

DragonZeal

Deze gebruiker profiel: [Verwijderde gebruiker] geeft valse referenties op bij verkoop van goederen.

Ik kreeg een PM van DragonZeal met de vraag of ik een Samsung Tab 8.4 te koop heb.
Toen ik hem vroeg hoe hij daarbij kwam, gaf hij aan dat een Tweaker mij als referentie had opgegeven om zo te bewijzen dat hij betrouwbaar is... niet dus!

Kan er een slotje op zijn account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p.habo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-09 21:44
Hm... een gewaarschuwd mens telt voor 2. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBazzPro
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-02-2023
Hij heeft aangeboden zijn GTX 780 aan mij te verkopen.
Ik kan hem zelf komen testen en ophalen.
Wat zal ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iBazzPro schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:05:
Hij heeft aangeboden zijn GTX 780 aan mij te verkopen.
Ik kan hem zelf komen testen en ophalen.
Wat zal ik doen?
Geen tijd aan verspillen want je komt bij iemand aan de deur die er niets vanaf weet. Hij probeert je zover te krijgen het toch via de post te kopen. Standaard truc.

Prijsje is ook super zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmerle
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-09 21:11
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:08:
[...]

Geen tijd aan verspillen want je komt bij iemand aan de deur die er niets vanaf weet. Hij probeert je zover te krijgen het toch via de post te kopen. Standaard truc.

Prijsje is ook super zeker.
Vooroordelen zijn nergens voor nodig.

Maar inderdaad, laat je niet overhalen, en test de kaart voordat je hem overneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MightyJasper schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:19:
[...]

Vooroordelen zijn nergens voor nodig.

Maar inderdaad, laat je niet overhalen, en test de kaart voordat je hem overneemt.
Een user die valse referenties opgeeft om iets te verkopen aan een ander, en daar mogen dan geen vooroordelen over zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmerle
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-09 21:11
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:23:
[...]

Een user die valse referenties opgeeft om iets te verkopen aan een ander, en daar mogen dan geen vooroordelen over zijn?
Om uit een valse referentie direct op te maken dat al iemands verkopen fout zouden zijn gaat wel wat ver.

Je gaf het zelf ook al aan, laat je niet overhalen tot het versturen ervan, en stop de mogelijke deal als de user toch blijft aandringen op versturen i.p.v. ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MightyJasper schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:26:
[...]

Om uit een valse referentie direct op te maken dat al iemands verkopen fout zouden zijn gaat wel wat ver.

Je gaf het zelf ook al aan, laat je niet overhalen tot het versturen ervan, en stop de mogelijke deal als de user toch blijft aandringen op versturen i.p.v. ophalen.
Tja, als je de link tussen een 1-dag oud account en valse referenties niet wilt zien is iedereen natuurlijk van harte welkom om nederland rond te rijden en met 99% zekerheid je tijd te verspillen.

Ik denk dat het hier gerust even met de zeer kritische bril bekeken mag worden, waarbij opmaken dat het niet in de haak is een zeer hoge zekerheid heeft.

Jij hebt waarschijnlijk nog nooit voor jan-*** een stuk gereden, maar nadat je 1x in je leven voor niets bij een nietsvermoedende persoon voor de deur hebt gestaan leer je het wel af.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ter info: wij hebben gebruiker Mikadolo geband inzake verdenking van oplichting. Doe dus geen zaken met hem, een gewaarschuwd mens telt voor twee!

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iBazzPro
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-02-2023
Dank voor de reacties. De aangeboden prijs was al eigenlijk te mooi om waar te zijn. Na deze threat heb ik besloten ervan af te zien bij hem langs te gaan. Waarschijnlijk verspil ik dan alleen maar mijn tijd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
iBazzPro schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:13:
Dank voor de reacties. De aangeboden prijs was al eigenlijk te mooi om waar te zijn. Na deze threat heb ik besloten ervan af te zien bij hem langs te gaan. Waarschijnlijk verspil ik dan alleen maar mijn tijd
een nieuwe gebruiker die reageert op vraag advertenties ruikt niet zo fris :p
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.