8 GB DDR2, Welke moet ik hebben?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timicool
  • Registratie: September 2013
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

Topicstarter
(overleden)
Mijn vraag:

Ik ben de afgelopen tijd even aan het rondneuzen geweest, want ik wil graag een upgraid van mijn oude "game pc" doen (maakt niet uit of het het wel of niet waard is, moet gewoon gebeuren want heb het geld niet voor een nieuwe)

Ik zoek dus eigenlijk 8 GB DDR2 in dual of quad channel, ik heb het moederbord gecheckt en deze ondersteunt dat ook.

Ik probeer de upgrade zo goedkoop mogelijk te doen en kwam op 4x pricewatch: Transcend TS2GAP241 uit maar hierbij staat dat het 2GB for Apple iMac G5 is. Echter is het wel gewoon 240 pins DDR2 dus kan ik dat dan ook gewoon gebruiken in een windows draaiende pc?

En zo niet, heeft iemand dan nog andere interessante/goedkope oplossingen/opties?
...

Software:

Windows 7 home premium (wil upgraiden naar 10)
Ik wil FSX flight sim gaan draaien

Hardware (atm):

Q6600 op 3,6 Ghz
2 GB DDR2 (2x 1 gb op 800mhz)
Mobo kan ik niet vinden atm maar is volgens mij een socket 775 asus mobo (zal vanmiddag het hier eventueel nog plaatsen)
Radeon HD 6950 2 GB
850 Watt Corsair gold psu (weet ook het exacte model niet, is al een oud beestje maar werkt nog prima ^^)
128 gb SSD
1 TB HDD
BitFenix NOVA white kast
Scythe Shuriken Rev. B
3 x 120 mm yate loon case fans

...

Ik dacht zelf dus aan die 4x Transcend 2GB For Apple IMac G5 Single, 2 GB stickjes want die zijn nu voor 10 euro per stuk te krijgen wat geen slechte deal is voor een totaal van 8 gb voor dus 40 euro ^^

De vraag is dus, zou dat werken?
...

Beste antwoord (via timicool op 16-02-2016 10:15)

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Dat type lijkt geen ECC o.i.d. te hebben dus zou gewoon moeten werken. Alleen zijn die Asus borden nogal kieskeurig met geheugen, dus het blijft een gokje tenzij ze op de QVL van je moederbord staan. Je kan ook geheugen uit de V&A pakken wat op je QVL staat, dat betaal je misschien nog wat minder en weet je zeker dat het werkt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-07 13:22
Volgens mij kunnen die Socket 775 moederborden van Asus ook DDR3 hebben ( heeft mijn oude pc ook ). Dit type geheugen kan je ook voor zeer leuke prijsje vinden in de Vraag & Aanbod. Of zelfs nieuw is dit al goedkoper dan die DDR2 bankjes. Echter zou je dit wel even dubbel moeten checken.

[ Voor 37% gewijzigd door Nemm op 16-02-2016 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timicool
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

Topicstarter
(overleden)
Nemm schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:06:
Volgens mij kunnen die Socket 775 moederborden van Asus ook DDR3 hebben ( heeft mijn oude pc ook ). Dit type geheugen kan je ook voor zeer leuke prijsje vinden in de Vraag & Aanbod. Echter zou je hier wel zeker van moeten zijn.
Haha je hebt of ddr2 of ddr3, ik heb nog nooit 1 slot gezien die zowel ddr2 als ddr3 ondersteunde, ja je hebt wel socket 775 mobo's die ddr3 draaien maar ik weet zeker dat ik ddr2 draai (mobo is al een jaar of 6 oud schat ik). Ik heb niet erg veel behoefte deze te vervangen en 40 euro voor 8 gb is ongeveer gelijk aan de prijs van 8 gb ddr3 (misschien net een euro of 10 minder maar ja...)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Dat type lijkt geen ECC o.i.d. te hebben dus zou gewoon moeten werken. Alleen zijn die Asus borden nogal kieskeurig met geheugen, dus het blijft een gokje tenzij ze op de QVL van je moederbord staan. Je kan ook geheugen uit de V&A pakken wat op je QVL staat, dat betaal je misschien nog wat minder en weet je zeker dat het werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timicool
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

Topicstarter
(overleden)
Kaalus schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:14:
Thanks daar heb ik iig alvast iets aan ^^

Echter zie ik dat 4 gb DDR 2 meestal al voor 30 + euro aangeboden word op V&A 8)7

Als het zou moeten werken durf ik die gok wel te nemen, anders krijg ik die 8 gig wel weer verkocht voor 40 euro ^^

Edit:

wil ze net bestellen maar het max aantal leverbare stickjes is 1 -_-

[ Voor 5% gewijzigd door timicool op 16-02-2016 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:08

Umbrah

The Incredible MapMan

Nogmaals: controleer de QVL. Verwacht overigens ook geen quad-channel performance want S775 is per definitie namelijk dual-only.

Het platform was nog steeds FSB-gebaseerd en heeft dus de geheugencontroller op het moederbord zitten in plaats van in de CPU. Dat maakt dat het nogal uit kan maken per plank: gaat het werken of niet. Daarom wordt er nogal wat nadruk gemaakt op de QVL van deze borden.

Dat gezegd: toch een beetje een mening of het moederbord het waard is of niet. Als je dit voor <€50 kan krijgen... dan is het eigenlijk de max wat je moet uitgeven. Veel meer is het het gewoon niet waard: het gaat om een CPU reeks van bijna 10 jaar oud nu... hij heeft wat jaar gelopen toen, maar doet er niet aan af dat de ideeën en het potentie gewoon "op" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timicool
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

Topicstarter
(overleden)
Umbrah schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:25:
Nogmaals: controleer de QVL. Verwacht overigens ook geen quad-channel performance want S775 is per definitie namelijk dual-only.

Het platform was nog steeds FSB-gebaseerd en heeft dus de geheugencontroller op het moederbord zitten in plaats van in de CPU. Dat maakt dat het nogal uit kan maken per plank: gaat het werken of niet. Daarom wordt er nogal wat nadruk gemaakt op de QVL van deze borden.

Dat gezegd: toch een beetje een mening of het moederbord het waard is of niet. Als je dit voor <€50 kan krijgen... dan is het eigenlijk de max wat je moet uitgeven. Veel meer is het het gewoon niet waard: het gaat om een CPU reeks van bijna 10 jaar oud nu... hij heeft wat jaar gelopen toen, maar doet er niet aan af dat de ideeën en het potentie gewoon "op" is.
Mee eens maar het budget voor meer is er op het moment even niet, ik ga vanmiddag de QVL nog eens er bij pakken.

Kwam ook nog dit tegen: pricewatch: MicroMemory 46C7538-MM

Maar weet niet of dit ECC is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-07 13:22
timicool schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 10:09:
[...]
ja je hebt wel socket 775 mobo's die ddr3 draaien maar ik weet zeker dat ik ddr2 draai (mobo is al een jaar of 6 oud schat ik).
Ja dit bedoelde ik eigenlijk :) Ik dacht echter even dat je nog niet zeker wist of het DDR2 of DDR3 was. Niet goed gelezen 8)7 Succes verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timicool
  • Niet online

timicool

#Skylake FTW

Topicstarter
(overleden)
Nemm schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 11:19:
[...]

Ja dit bedoelde ik eigenlijk :) Ik dacht echter even dat je nog niet zeker wist of het DDR2 of DDR3 was. Niet goed gelezen 8)7 Succes verder :)
Thanks ^^
Pagina: 1