De zoektocht naar een mooie nieuwe (game) televisie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-09 20:56
Mijn vraag
Hallo allemaal! Recentelijk gaan samen wonen, in de woonkamer lijkt 42" toch ineens erg klein. Gelukkig heb ik met mijn wederhelft de afspraak kunnen maken: 'Jij mag het interieur uitzoeken, als ik een nieuwe (grotere) TV mag uitzoeken. Daar ging ze mee akkoord en zo begon mijn zoektocht.

Ik ben op zoek naar: 55" TV

Waar gebruik ik 'em voor:
Ik wil de TV gebruiken voor PS4, XBOne, Netflix, PLEX en regulier TV kijken.

- SMART-TV is niet persé een vereiste, maar wel leuk.
- 3D is wat mij betreft geen toegevoegde waarde en dit hoeft er wat mij betreft niet op te zitten.

Ik twijfel daarnaast erg over 4K of Full HD. Ik zit ongeveer 2,5 tot 3 meter van de TV af en vraag me af er binnen mijn budget een degelijke 4K TV te vinden is (en of het, gezien het aanbod überhaupt zinvol is). Ik ben daarnaast ook niet echt merk gevoelig :-).

Budget
Het budget is tot ongeveer 1250 euro. Er is enige rek in het budget indien dit om goede redenen overschreden wordt.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
]Sony Bravia KDL 55W809C
Sony Bravia KD 55X8505B
Panasonic Viera TX 55CX700
LG 55LB870V
LG 55UB950V
.

PSN: Nedjee, XBL Gamertag: NedjeNL

Beste antwoord (via Nedje op 23-02-2016 13:06)

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 17:45
Aanbod aan 4K duurt nog wel even. Netflix heeft wel wat 4K, maaar weet niet of dat echt beter is dan full HD (blu-ray).
Echter komen de prijzen van fHD en 4K steeds dichter bij elkaar te liggen en zou ik meer naar de specs en ervaringen van anderen kijken dan de resolutie op zich.
Lees over zowel de Sony als Pana erg goede verhalen qua beeld. Software is bij beiden niet echt geweldig, maar als dat geen issue is, zou ik me er niet zo druk om maken.
De LG's ken ik verder niet. Samsung heeft ook enkele leuke modellen, maar die kunnen af en toe net wat duurder uitvallen. Sony heeft diverse varianten, waaronder de W755C (zonder 3D) of W805C. Dan kom je rond de 930 - 960 euro voor fHD. 4K kom je al snel op de 1100 euro voor een goed scherm (zoals de Pana).

Console gaming blijft voorlopig fHD. Kabel TV zie ik helemaal niet snel overstappen op 4K. Dan is het hoogstens interessant qua films. Je zit er betrekkelijk dicht op om misschien het verschil te zien. Of het een meerprijs waard is, is per persoon verschillend. Met een budget van 1250 kun je prima 4K schermen kopen waarop je goed kan gamen (input lag rond de 38ms, wat me goed genoeg lijkt voor console gaming en ik bij weinig schermen echt lager zie).

Heb je een eigen mediaplayer en/of receiver? De Pana ondersteunt geen DTS (weet niet zeker of Netflix goed gaat qua sound).

[ Voor 4% gewijzigd door VincentG op 16-02-2016 10:49 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 17:45
Aanbod aan 4K duurt nog wel even. Netflix heeft wel wat 4K, maaar weet niet of dat echt beter is dan full HD (blu-ray).
Echter komen de prijzen van fHD en 4K steeds dichter bij elkaar te liggen en zou ik meer naar de specs en ervaringen van anderen kijken dan de resolutie op zich.
Lees over zowel de Sony als Pana erg goede verhalen qua beeld. Software is bij beiden niet echt geweldig, maar als dat geen issue is, zou ik me er niet zo druk om maken.
De LG's ken ik verder niet. Samsung heeft ook enkele leuke modellen, maar die kunnen af en toe net wat duurder uitvallen. Sony heeft diverse varianten, waaronder de W755C (zonder 3D) of W805C. Dan kom je rond de 930 - 960 euro voor fHD. 4K kom je al snel op de 1100 euro voor een goed scherm (zoals de Pana).

Console gaming blijft voorlopig fHD. Kabel TV zie ik helemaal niet snel overstappen op 4K. Dan is het hoogstens interessant qua films. Je zit er betrekkelijk dicht op om misschien het verschil te zien. Of het een meerprijs waard is, is per persoon verschillend. Met een budget van 1250 kun je prima 4K schermen kopen waarop je goed kan gamen (input lag rond de 38ms, wat me goed genoeg lijkt voor console gaming en ik bij weinig schermen echt lager zie).

Heb je een eigen mediaplayer en/of receiver? De Pana ondersteunt geen DTS (weet niet zeker of Netflix goed gaat qua sound).

[ Voor 4% gewijzigd door VincentG op 16-02-2016 10:49 ]

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-09 20:56
Dank voor het antwoord! Media wordt afgespeeld via Plex (PS4). Netflix wordt eigenlijk ook altijd via een extern apparaat afgespeeld (PS4/XBone).
Momenteel heb ik nog geen receiver. Dat is na het aanschaffen van een nieuwe TV het volgende plan.

PSN: Nedjee, XBL Gamertag: NedjeNL