Hoe krijg ik Word in A4 als 100% met effectief 100%

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kennyvladslo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 02-07 14:15
Goeiemorgen,
ik zit met een zeer groot probleem.
Mijn Word document op mijn vrouw haar iMac staat op 100% echter komt dit overeen met ongeveer 15cm breedte ipv ongeveer 21cm.
Nu dient zij voor wiskunde tekeningen te maken met cabri of geogebra. Dit resulteert dat wat je kopieert in één van deze programma's correct op 100% (wat ongeveer 15cm breedte is) Word document is weergegeven, maar afgedrukt op A4 ongeveer een vergroting van 45% heeft.
Ik kan dus niet 1 op 1 correct kopiëren om af te drukken. Dit werd bij de windows pc wel altijd correct gedaan zonder iets aan te passen. Nu heb ik Apple gebeld en jah daar krijg je meteen te horen dat het hun probleem niet is. Maar als ik een kopie neem naar pages heb ik hetzelfde probleem.

Graag hulp want ik ben te dom.
...

Cabri II plus en Geogebra voor de tekening bv lijnstuk op correcte maat. Word om in te plakken en afdrukken,
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb: Via printscreen, opslaan als picture, in Word staat schaal 100% actief.
Word is versie 15.80 met laatste updates. Cabri II plus staat ook als A4 ingesteld.
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:32
Misschien een beetje domme vraag, maar waar staat je pagina instelling op. Want zo te horen staat deze niet op A4 maar op een ander formaat. Dat een document op 100% staat, betekent alleen dat de zoomlevel op je beeldscherm 1:1 staat...

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kennyvladslo
Pagina in Cabri wat voor haar het belangrijkste programma is staat op A4 en Word ook.
Dus wat ik kopieer uit Cabri staat bij een 100% weergave ook correct weergegeven op het Word document.
Bv 2,5cm is dan ook 2,5cm. Echter is dit Word document dan maar ongeveer 15cm breed en dan print ik af en krijg ik 3cm plus... Dus eigenlijk een ramp.
Bij windows pc was 2,5cm Word 100% (A4) ook 2,5cm afgedrukt.
Microsoft bellen helpt ook niet -> reactie deze versie is geen office 365 (duh is versie van school gekregen) -> dan kunnen wij u niet helpen. Dus vraag ik deze moet ik uninstalleren en office 365 kopen -> antwoord voor ondersteuning wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kennyvladslo
Heb via Pages de test gedaan -> idem aan Word.
Nu heb ik open office geïnstalleerd en deze doet het wel perfect, ik kan niet meer volgen.
Jammer genoeg moet op school iedereen met dezelfde versie werken van Word dus open office is geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Staat er niet wat verkeerd in je printer instellingen? Als ik je goed begrijp moet je je printer forceren om op actual size te printen en niet te schalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kennyvladslo
Nee ben ondertussen met microsoft nog eens aan het bellen.
Gezien de hoeveelheid problemen die ze kennen met office op mac hebben ze geen oplossing buiten opnieuw installeren en hopen dat hij het dan wel doet.
Het probleem is een fout in de afmetingen van het werkblad -> A4 van 21cm krijg ik als +-15cm. Hierdoor klopt natuurlijk niks als je op maat iets aanbrengt bij het afdrukken.
Open office kent dit probleem blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:30
Open office kent dit probleem blijkbaar niet.
Of je heb de printerinstellingen nog niet aangepast. Wat je omschrijft is natuurlijk kompleet onzinnig dat dit specifiek aan Word zou moeten liggen. Wat zie je als je in word op cmd+P drukt? Dikke kans dat de geavanceerde instellingen ingesteld staan op A5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kennyvladslo
Beste,

net meer dan een uur met apple aan de telefoon gehangen zonder voorlopig een oplossing. In pages, excel is het probleem ook aanwezig.
Alle instellingen staan juist op A4 echter is het probleem dat in Word, Pages,... 2cm ongeveer 1,4cm is op 100% wat 1 op 1 dient te zijn om correct te kunnen werken met maten anders schaalt deze bij het printen.
Open office is de enige die dit probleem niet heeft.
Als ik cmd P = A4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:30
Kan je een screenshot geven van beide detail venster? Lijkt mij ergens iets niet te kloppen.
Pagina: 1