Wanneer een nieuwe controller maken in een MVC?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:55
Hallo allemaal,

Momenteel ben ik mij wat meer aan het verdiepen in Laravel en het MVC ontwerppatroon. Maar momenteel baseer ik mijn controllers op "rechten" een controller per autorisatie level met alle acties die dat level mag/kan uitvoeren. Nu vraag ik mij af of dit de correcte manier is om dit aan te pakken of dat het toch anders moet?

Ik heb al gezocht hier naar maar kan niet echt een duidelijk antwoord vinden |:(.

const { signature } = await fetchProfile()

Beste antwoord (via moijamie op 16-02-2016 11:59)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik ken Laravel niet, dus ik kan alleen vrij algemeen reageren. Als ik een controller maak dan is het doorgaans een logische verzameling van methods. Voor een online omgeving komt dat meestal neer op een controller per type actie. Stel ik maak een site met een fotogalerij, dan heb ik een PhotoController die aparte methods heeft voor het afhandelen van de requests die daarmee te maken hebben: het toevoegen, verwijderen, bekijken, bewerken, liken, enz. Dat uitsplitsen naar rechtensets klinkt behoorlijk ingewikkeld en levert je vast stapels files op, en hoewel dat ook wel overzichtelijk te maken is geef ik toch de voorkeur aan mijn methode. Mede ook uit ervaring omdat ik in één project ook met een dergelijke grote hoeveelheid controllers opgezadeld zit en dat is echt een hel om te managen. :P

Afhankelijk van hoe je rechtensysteem in elkaar zit zou dat doorgaans niet meer moeten zijn dan een if-statement links of rechts. Aparte controllers op basis van rechten lijken me dus overkill.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik ken Laravel niet, dus ik kan alleen vrij algemeen reageren. Als ik een controller maak dan is het doorgaans een logische verzameling van methods. Voor een online omgeving komt dat meestal neer op een controller per type actie. Stel ik maak een site met een fotogalerij, dan heb ik een PhotoController die aparte methods heeft voor het afhandelen van de requests die daarmee te maken hebben: het toevoegen, verwijderen, bekijken, bewerken, liken, enz. Dat uitsplitsen naar rechtensets klinkt behoorlijk ingewikkeld en levert je vast stapels files op, en hoewel dat ook wel overzichtelijk te maken is geef ik toch de voorkeur aan mijn methode. Mede ook uit ervaring omdat ik in één project ook met een dergelijke grote hoeveelheid controllers opgezadeld zit en dat is echt een hel om te managen. :P

Afhankelijk van hoe je rechtensysteem in elkaar zit zou dat doorgaans niet meer moeten zijn dan een if-statement links of rechts. Aparte controllers op basis van rechten lijken me dus overkill.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 13:55
NMe schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 02:09:

Bedankt voor je antwoord :)

const { signature } = await fetchProfile()