[iPhone 5S] Upgrade iOS blijft hangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diq3N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-03-2024
Beste medetweakers,

Ik heb een probleem met een iPhone 5S. De rear housing, lcd en digitizer waren gebroken omdat de iphone gevallen was. Voor de rest deed alles het. Dus ik heb de housing en de LCD vervangen. De toestel startte heel normaal op maar netwerk bleef bij zoeken terwijl ik de sim niet eens in gedaan heb. ( en ja tijd en datum waren juist ingesteld) Ik heb daarna de netwerk instellingen hersteld. Dat heeft ook niets opgeleverd.

Omdat er een oude iOS(8.1.1) versie op stond heb ik besloten om de iPhone te upgraden naar de nieuwste iOS (9.2.1).

Maar nu blijft ie hangen op iPhone firmware herstellen. zie foto: Afbeeldingslocatie: http://s9.postimg.org/l78nav8yn/pic1.jpg

Ik heb paar keer opnieuw geprobeerd. Ook in de DFU mode maar dat heeft helaas ook niets opgeleverd. Nu als ik hem loskoppel blijft ie hangen op iTunes screen.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Terug naar de reparateur, je iPhone is niet goed gerepareert.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diq3N
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 09:28:
Terug naar de reparateur, je iPhone is niet goed gerepareert.
Ik heb de iPhone gerepareerd :) Naar wie moet ik dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badboy2161
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-07 14:23
Dan zijn je opties vrij klein eigelijk, als je zelf je iPhone heb gerepareerd vervalt zoals je zelf waarschijnlijk wel zal weten alle vormen van garantie en/of service.

Heb je de originele onderdelen nog? Zoja, zou ik die terug zetten en dan nogmaals proberen te updaten, en daarna weer je onderdelen terug zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diq3N
iPhone 5S is bekend met hardware encryptie van de onderdelen. Alleen de volume buttons heb ik niet overgezet naar de nieuwe housing.De rest is gewoon origineel. Bedankt voor je tip ik ga nog even de volume flex overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

Hardware encryptie? Dat is toch alleen op de homebutton, overige onderdelen niet voor zover ik weet.

Heb een aantal keer het moederbord van een iphone 5s en nieuwer overgezet naar een andere behuizing (wel de originele homebutton gebruikt), en dit werkt gewoon. Er zit geen encryptie in de volume flexcable en buttons.

Waarschijnlijk het de telefoon zo'n klap gehad dat er een beschadiging aan je moederbord is ontstaan en daardoor werkt het toestel niet meer.

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diq3N
Het rare is dat de toestel wel werkte nadat ik de mobo had overgezet. Alles deed het gewoon alleen gaf ie aan dat er geen service was ongeacht of de sim wel of niet in de toestel zat.

Dus dan denk ik als de MoBo beschadigd is had ie helemaal niet moeten werken? of ben ik nou gek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Een iPhone (elke smartphone) is best een complex ding. Als daar een onderdeel niet goed van werkt krijg je dit soort rare fratsen.

Ik heb wel eens gelezen dat iPhones een hardware check doen bij een firmware upgrade. Dan bedoel ik niet Error 53 maar een check of alle componenten zijn aangesloten.

Ik denk dat het bij jou daar fout gaat en dat er dus of iets niet goed zit aangesloten of dat je iets tijdens de ombouw beschadigd hebt.

Dat het toestel gewoon aangaat en zonder sim zegt "geen service" is daar eigenlijk al een begin van.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppernerd
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-09 20:05
Diq3N schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 10:16:
Het rare is dat de toestel wel werkte nadat ik de mobo had overgezet. Alles deed het gewoon alleen gaf ie aan dat er geen service was ongeacht of de sim wel of niet in de toestel zat.

Dus dan denk ik als de MoBo beschadigd is had ie helemaal niet moeten werken? of ben ik nou gek.
Ik wil niet impliceren dat dit het probleem is, maar ESD schade kan in de loop van tijd ervoor zorgen dat een of meerdere componenten defect raken. Was je geaard tijdens het uiteen halen van de iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartijn2
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-01 10:44

bartijn2

Fixing the world

Het komt wel vaker voor dat je geen service krijgt met een iphone nadat deze uit elkaar is geweest.

Even je wifi connecten zodat de datum en tijd goed staan en de sim uit en in je telefoon doen.
Dan krijg je de melding dat je sim vergrendeld is, wanneer dit niet gelijk goed gaat je telefoon even herstarten.

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diq3N
Oppernerd schreef op zaterdag 20 februari 2016 @ 23:50:
[...]

Ik wil niet impliceren dat dit het probleem is, maar ESD schade kan in de loop van tijd ervoor zorgen dat een of meerdere componenten defect raken. Was je geaard tijdens het uiteen halen van de iPhone?
Ja ik let er altijd heel goed op. Ik had wel een polsbandje om daarnaast heeft de tafel waar ik op werk ook een ESD mat. dus daar zal het denk niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diq3N
bartijn2 schreef op maandag 22 februari 2016 @ 12:58:
Het komt wel vaker voor dat je geen service krijgt met een iphone nadat deze uit elkaar is geweest.

Even je wifi connecten zodat de datum en tijd goed staan en de sim uit en in je telefoon doen.
Dan krijg je de melding dat je sim vergrendeld is, wanneer dit niet gelijk goed gaat je telefoon even herstarten.
Bedankt voor je advies maar heb het niet het gevoel dat je het probleem niet helemaal gelezen hebt. Ik heb alles geprobeerd wat je suggereerde maar daarna heb ik ook een soft update uitgevoerd. Dat is nu juist het probleem, iPhone kan niet worden geüpgraded. Hij blijft hangen bij iPhone Firmware upgrade waardoor de software niet compleet geïnstalleerd word. Daardoor start ie ook niet meer op. Ik zie alleen een iTunes connect screen.
Pagina: 1