DVD collectie op een harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-07 14:36
Ik heb een NAS en in combinatie met de AppleTV 4 en Infuse Pro is dit voor mij perfect, ik heb al mijn privé video’s er op zitten (uiteraard meerdere kopie’s op meerdere harde schijven) inclusief mijn complete muziekcollectie en foto’s.

Nu ben ik druk bezig om ook mijn DVD collectie ook hieraan toe te voegen, en ook hier schiet het aardig op. Rip de dvd met het programma Ripit en vervolgens bewerk ik het met Handbrake, in handbrake voeg ik audio en de eventuele ondertitelingen toen samen met de hoofdstukken.

Nu heb ik een DVD waar ik een probleem mee heb, ik kan hem rippen maar wil ik de hoofdstukken, audio e.d. toevoegen in Handbrake dan zie ik maar een concert van iets meer dan 1 uur terwijl deze zeker twee uur duurt. Wat voor een programma ik ook gebruik ik zie maar 1 uur aan beeld.
Rip ik het eerst met rijpt of rechtstreeks met handbrake, het blijft 1 uur. De enige programma die wel wil is MacX DVD Ripper Pro, maar dan kan ik maar een geluidsspoor kiezen en dan mis ik de hoofdstukken.

Weet iemand een programma die mogelijk wel deze dvd kan rippen met de complete concert inclusief alle audio, eventuele ondertitelingen en de hoofdstukken, het gaat om de DVD Paul McCartney Back in the USA.
Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xsess
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:36
Wat gebeurt er als je met Ripit eerst een ISO maakt en die vervolgens mount en afspeelt met de DVD player app van OSX? Krijg (kun) je dan wel alle geluidsporen, hoofdstukken e.d. te zien (kiezen)? Zo ja, dan is de rip zelf wel compleet cq. gelukt, alleen is er iets anders aan de hand wanneer je het wilt omzetten.

Er bestaan overigens DVD's waarbij een film/concert als is opgeknipt in meerdere hoofdstukken. Je zult (moet) dan in Handbrake alle Video_TS bestanden selecteren om daar een volledige film/concert van te maken.

Waar ik zelf overigens vaak succes mee heb, is iVI. Als je ISO dus wel goed is geript, kun je deze mounten en in iVI importeren. Misschien dat dit voor jouw ook werkt...?

::: Macbook Air (M2) ::: Mac Mini (2018) ::: iPhone 15 Pro (256 GB) ::: Apple TV 4K :::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Alsnog hem rip dat staat alles erop, maar zal eens een iso maken en daar eens mee verder gaan.

Zal ivi ook eens proberen.

Bedankt alvast n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Even voor de duidelijkheid hier twee screenshots, heb de dvd geript en in RipIt zie je twee files (nr 10 en 11) dit is het concert. Samen is dit ruim 2 uur aan beeld. En dezelfde file geïmporteerd in Handbrake, nu mis ik de tweede deel. Als ik dezelfde file importeer in MacX DVD ripper Pro dan zie ik de complete concert, alleen heb ik geen hoofdstukken zoals bij andere films.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.onemorething.nl/uploads/community/868d2801d2dd437b7a07722c6c542a2e508c8852_19568.png
RipIt

Afbeeldingslocatie: http://cdn.onemorething.nl/uploads/community/4e25ff718c78338d6ab9300616a4a1c705f14e59_19568.png
Handbrake.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.onemorething.nl/uploads/community/f265fd784545df06d1e68bf84cdcfc4f604ce841_19568.png
MacX DVD ripper Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Queenfanmichel
Na dagen bijna weken van alles uit proberen is het me eindelijk gelukt, ik heb de complete concert met alle mogelijke keuzes aan audio (stereo, Dolby Digital 5.1 & DTS) en chapters als een file zoals ik het graag wilde hebben.

Het was een hoop gepuzzel maar ik heb het volgende gedaan.

1: DVD rippen met RipIt
2: Met MakeMKV de beide files kunnen omzetten naar een .MKV bestand, hierdoor had ik het gehele concert maar in twee files.
3: Met MKVToolNix beide films aan elkaar gemaakt met de hoofdstukken en audio keuzes in takt.
4:Met Handbrake omgezet naar MP4 en hoofdstukken een naam gegeven.