Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:35

JT

VETAK y0

Topicstarter
Ik wil een kleine ITX budgetbuild maken met een i5 2400 en waterkoeling. Ik wil dit doen met een Raijintek Metis. Nu lijkt het mij ideaal om dit met waterkoeling te doen met de radiator aan de buitenkant ivm beperkte ruimte in de kast:
- Het leeuwendeel van de CPU warmte belandt zo buiten de kast
- Er is al niet veel ruimte voor airflow, een leuke luchtkoeler of waterkoeler radiator aan de binnenkant komt zeker niet ten goede van de airflow

Nu is dit echter een budgetbuild en wou ik geen 150 euro aan een waterkoelingsetup uitgeven. Ik dacht aan een AiO oplossing, na onderzoek kwam ik uit bij de pricewatch: Arctic Cooling Liquid Freezer 120 ivm goede prijs icm goede prestaties. Maar nu kom ik voor de volgende uitdaging: hoe krijg ik de rad aan de buitenkant? De kast heeft 2 slotopeningen aan de achterkant waarr de slangen doorheen zouden kunnen maar als ik zoek dan vind ik nergens iets over het los halen van die slangen bij AIO oplossingen. Ik weet dat je er niet zomaar water in kan doen maar dat is het volgende punt. Heeft iemand hier ervaring mee? En met welke setjes is die ervaring dan? Of heeft iemand een ander idee? Ik zou ook de dremel in de kast kunnen zetten maar ja, daar wordt het geheel niet steviger en mooier van...

Nog een plaatje van de achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.inet.se/files/img/max/6911860_1.png

[ Voor 14% gewijzigd door JT op 15-02-2016 22:12 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKN
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-09 06:27

PKN

Powered by cosmic energy

Dat kan. Ik heb dezelfde casing, Het is een kwestie van twee uitsparingen maken onderin de achterwand en het rad ondersteboven monteren.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/m8bhwBCQZKYKDVsDWQwQAw1G/medium.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door PKN op 16-02-2016 08:39 ]

Dost thou even hoist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Zoiets dacht ik gister ook nog aan :P Heb je foto's van de achterkant?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKN

PKN

Powered by cosmic energy

je kan niets van de slangen zien. Verder is het nog maar een halve build, ben nog aan het wachten op de grafische kaart. die van mij is enkel maar zo gemaakt omdat er straks twee radiatoren ingaan, De tweede is van de grafische kaart, anders had ik de CPU radiator gewoon aan de binnenkant gehouden, er is genoeg ruimte.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/8LMHW5wzLQR5Z3JOavY936WL/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/6GIPpUgQ4j6IGzRn9yY9q612/medium.jpg

[ Voor 66% gewijzigd door PKN op 17-02-2016 02:25 ]

Dost thou even hoist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp hier helemaal nix van.
Dan wil je mini en niet bepaald de snelste processor, maar wel waterkoeling?
Dat klopt toch niet met elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 04:05:
Kijk nog eens naar het adres van deze website ;)

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 04:05:
Lees nog een keer de TS ;) Wat is er mis met de behoefte aan stille koeling + de warmte van de CPU aan de buitenkant willen? ;)
PKN schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 23:58:
je kan niets van de slangen zien. Verder is het nog maar een halve build, ben nog aan het wachten op de grafische kaart. die van mij is enkel maar zo gemaakt omdat er straks twee radiatoren ingaan, De tweede is van de grafische kaart, anders had ik de CPU radiator gewoon aan de binnenkant gehouden, er is genoeg ruimte.

[afbeelding]

[afbeelding]
Heb je foto's van wat je hebt gemod?

[ Voor 46% gewijzigd door JT op 17-02-2016 09:43 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKN

PKN

Powered by cosmic energy

JT schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 09:42:
[...]

Lees nog een keer de TS ;) Wat is er mis met de behoefte aan stille koeling + de warmte van de CPU aan de buitenkant willen? ;)

[...]

Heb je foto's van wat je hebt gemod?
Jawel, ik zal over een goed uur even e.e.a uploaden en deze post uitbreiden.

Goed, zoals beloofd, een update.

Ik heb die casing, en wilde er twee waterkoelingen in hebben, niet omdat het kan, maar omdat het niet kan. Dus moet ik het kunnen fabriceren. Dus heb ik een oplossing bedacht om twee radiatoren te faciliteren zonder de case aan te moeten passen van buiten.

feitelijk komen twee radiatoren tegenover elkaar te staan, allebij zuigen lucht naar binnen, en in het midden zal de lucht naar buiten geblazen worden.

Dat brengt me allereerst naar het feit dat er gaas in de zijkant zit, dat heeft dus luchtstroming als functie, niets anders. tevens is de hele binnenkant van de kast in 2mm kurk gezet, dus de hele bovenkant, onderkant, en zijkanrten hebben kurk. je kan het zien op een van de eerder gepostte fotos. (langs het randje van het gaas)

Ik heb een papieren prototoype box gemaakt voor tussen de radiatoren, en alle formaten daarop gebasseerd. hier begonnen met het fabriceren uit plexiglas.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/kIBOxlqkfvG2JKFLWiHznuTo/medium.jpg

Alle onderdelen, onbewerkt.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/7st9bHkAVqLylvVgYM0RNFjG/medium.jpg

Met kurk om alle hitte binnen te houden.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/c8wx2sJ1RHw5KASJ6O1FSIct/medium.jpg

Geschuurd, en gespoten, en met 1 van de twee fans erin die voor de exhaust van de hitte van de twee radiatoren zorgen. beide radiatoren hebben dus een eigen flow ruimte en hebben geen invloed op elkaar.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/XphjDxrcBBmqJR23CUc7x7zX/medium.jpg

Het eind resultaat (nog zonder de grafische kaart, en dus zonder de tweede radiator)
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/x5gJX3Wjb4zpDlzS9Awnt4Bi/medium.jpg

Tevens heb ik de voeding's bracket 1 cm verlaagt, zodat de (zoiezo al kleine voeding van 15cm) nog een cm omlaag kon. Doe je dat niet dan past er geen lange video kaart in (max 267mm)

Tevens heb ik een gat gemaakt in de mobo tray, en daar dus alle kabels achterlangs laten lopen (ik wil niet meer kabels zien dan nodig is)

Ook een gat op maat gemaakt voor het m.2 ssd geheugen achterop het moederbord.

En ook het logo van de casing verwijderd, en de hele voorkant ondersteboven gemonteerd zodat de 980ti zonder problemen zal passen, en de powerknop niet in de weg zit. En tevens omdat bij al mijn audio apparatuur de power knop ook onderaan zit, en hij daar bovenop zal staan. En oh ja, ik heb de USB en audio gaten met hars volgegoten, nagenoeg onzichtbaar nu.

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/3kNlqEM90XuX4anHaXtXAgri/medium.jpg

ja...dat was het wel zo'n beetje.

Oh ja, en ik heb een bracket gemaakt voor de psu, zodat ook die fan frisse buitenlucht aan kan zuigen. te zien vlak voor de psu.

[ Voor 83% gewijzigd door PKN op 17-02-2016 12:16 ]

Dost thou even hoist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

JT schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 09:42:
[...] Wat is er mis met de behoefte aan stille koeling [...]
Met de in de TS gekozen AiO koeler? No way in hell.

De fans ga je niet horen maar de pomp zeer zeker wel. En ook wanneer het systeem idle is draait deze op volle toeren.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
[quote]PKN schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:23:
[...]

Ben benieuwd :)
D4NG3R schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:25:
[...]

Met de in de TS gekozen AiO koeler? No way in hell.

De fans ga je niet horen maar de pomp zeer zeker wel. En ook wanneer het systeem idle is draait deze op volle toeren.
Oh? Had juist positieve berichten gehoord over het geluidsniveau van deze setup. Jij hebt andere ervaringen?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Topicstarter
PKN schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:23:
[...]

Goed, zoals beloofd, een update.

Ik heb die casing, en wilde er twee waterkoelingen in hebben, niet omdat het kan, maar omdat het niet kan. Dus moet ik het kunnen fabriceren. Dus heb ik een oplossing bedacht om twee radiatoren te faciliteren zonder de case aan te moeten passen van buiten.

feitelijk komen twee radiatoren tegenover elkaar te staan, allebij zuigen lucht naar binnen, en in het midden zal de lucht naar buiten geblazen worden.

Dat brengt me allereerst naar het feit dat er gaas in de zijkant zit, dat heeft dus luchtstroming als functie, niets anders. tevens is de hele binnenkant van de kast in 2mm kurk gezet, dus de hele bovenkant, onderkant, en zijkanrten hebben kurk. je kan het zien op een van de eerder gepostte fotos. (langs het randje van het gaas)

Ik heb een papieren prototoype box gemaakt voor tussen de radiatoren, en alle formaten daarop gebasseerd. hier begonnen met het fabriceren uit plexiglas.
[afbeelding]

Alle onderdelen, onbewerkt.
[afbeelding]

Met kurk om alle hitte binnen te houden.
[afbeelding]

Geschuurd, en gespoten, en met 1 van de twee fans erin die voor de exhaust van de hitte van de twee radiatoren zorgen. beide radiatoren hebben dus een eigen flow ruimte en hebben geen invloed op elkaar.
[afbeelding]

Het eind resultaat (nog zonder de grafische kaart, en dus zonder de tweede radiator)
[afbeelding]

Tevens heb ik de voeding's bracket 1 cm verlaagt, zodat de (zoiezo al kleine voeding van 15cm) nog een cm omlaag kon. Doe je dat niet dan past er geen lange video kaart in (max 267mm)

Tevens heb ik een gat gemaakt in de mobo tray, en daar dus alle kabels achterlangs laten lopen (ik wil niet meer kabels zien dan nodig is)

Ook een gat op maat gemaakt voor het m.2 ssd geheugen achterop het moederbord.

En ook het logo van de casing verwijderd, en de hele voorkant ondersteboven gemonteerd zodat de 980ti zonder problemen zal passen, en de powerknop niet in de weg zit. En tevens omdat bij al mijn audio apparatuur de power knop ook onderaan zit, en hij daar bovenop zal staan. En oh ja, ik heb de USB en audio gaten met hars volgegoten, nagenoeg onzichtbaar nu.

[afbeelding]

ja...dat was het wel zo'n beetje.

Oh ja, en ik heb een bracket gemaakt voor de psu, zodat ook die fan frisse buitenlucht aan kan zuigen. te zien vlak voor de psu.
Tnx voor je toelichting! Het is mij alleen nog niet helemaal duidelijk wat je aan de achterkant nu hebt gemod aan de behuizing om de radiator buiten te krijgen en het koelblok binnen :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKN

PKN