Outlook exchange agenda clonen naar Gmail-agenda of icloud

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 16:07
Via het werk heb ik een exchange account die gekoppeld is aan mijn zakelijke laptop.
Aangezien ik graag mijn agenda gebruik wordt die ook netjes gevuld. Alleen door het ontbreken van een smartphone van de zaak kan ik niet mijn agenda koppelen op mijn prive iphone. Het toevoegen van de exchange account aan de iphone kan niet aangezien daar andere software (app) voor nodig is die ik niet op mijn telefoon wil hebben. (privacy etc.. ook bij vorige werkgever kon men er dan op afstand in en zaken ophalen, daar zit ik niet op te wachten).

Waar ik naar opzoek ben is een plugin of app die alleen mijn zakelijke agende cloned naar mijn persoonlijke agenda (icloud of gmail).

Via google kom ik er niet zo snel uit en krijg ik het idee dat ik op een verkeerde manier zoek.

Iemand suggesties?

offtopic:
per ongeluk vergeten het vinkje voor vraag aan te zetten... kan een mod dit eventueel aanpassen? bvd

[ Voor 7% gewijzigd door koentjuh1987 op 15-02-2016 21:48 . Reden: toevoeging offtopic ivm verkeerd type topic ]

...

Beste antwoord (via koentjuh1987 op 17-02-2016 08:53)

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:45
gSyncit

De gratis versie heeft wel beperkingen, maar één agenda syncen werkt wel.

Nadeel is wel dat je altijd Outlook + gSyncit moeten hebben draaien op je desktop/laptop, anders synct hij niet

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Leuke vraag.

Mijn eerste gok is om de gmail Calender API uit te pluizen om te kijken hoe je agenda items naar gmail kunt pushen. Mijn hoop is dat je dat via een webcall kunt doen. Zodra je dat kunt, is het vrij simpel om een vba macro (je gebruikt outlook zo te zien) te schrijven die je agenda items ophaalt uit je agenda en deze via de api doorstuurt.

Ik heb even verder gelezen: blijkbaar kan je via email ook agenda items in gmail krijgen, zie https://developers.google.com/gmail/markup/getting-started. Als dat inderdaad kan, dan is het heel eenvoudig om via een macro in outlook je agenda in een mailtje te stoppen en te versturen naar je gmail.

Disclaimer: let op als je zakelijke gegevens naar gmail pusht. Niet elk bedrijf is daar blij mee.

[ Voor 40% gewijzigd door KabouterSuper op 15-02-2016 22:00 . Reden: Alternatief en disclaimer toegevoegd ]

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
KabouterSuper schreef op maandag 15 februari 2016 @ 21:48:
Leuke vraag.

Mijn eerste gok is om de gmail Calender API uit te pluizen om te kijken hoe je agenda items naar gmail kunt pushen. Mijn hoop is dat je dat via een webcall kunt doen. Zodra je dat kunt, is het vrij simpel om een vba macro (je gebruikt outlook zo te zien) te schrijven die je agenda items ophaalt uit je agenda en deze via de api doorstuurt.

Ik heb even verder gelezen: blijkbaar kan je via email ook agenda items in gmail krijgen, zie https://developers.google.com/gmail/markup/getting-started. Als dat inderdaad kan, dan is het heel eenvoudig om via een macro in outlook je agenda in een mailtje te stoppen en te versturen naar je gmail.

Disclaimer: let op als je zakelijke gegevens naar gmail pusht. Niet elk bedrijf is daar blij mee.
thnx voor je input. Het gaat er met name om dat mijn afspraken allemaal in mijn prive telefoon komen te staan als agenda (natuurlijk handig als deze 2-kanten op synchroniseert). Zit er tevens aan te denken om een icloud-account toe te voegen aan de laptop want die kan ik wel altijd benaderen via de iphone.... of krijgt elke afzender dan ook gelijk te zien dat deze door is gestuurd naar icloud?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Niet online
iCloud heb ik geen ervaring mee. Ik zou je aanraden eens te proberen of je je gmail kalender kunt manipuleren. Ik heb zojuist de volgende link gevonden: http://sumtips.com/2012/05/create-add-events-to-google-calendar-via-email.html die blijkbaar een service aanbiedt om je calender via een email bij te werken. Dat scheelt weer in het programmeerwerk.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Mr Magic
gSyncit

Nadeel is wel dat je altijd Outlook + gSyncit moeten hebben draaien op je desktop/laptop, anders synct hij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:23

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Topic vervraagd.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Mr Magic schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 00:12:
gSyncit

is de synchronisatie 2 kanten op? ALs laptop aanstaat met gSyncit haalt hij dan bijv mijn gmail agenda leeg en kopieert die in outlook en visa-versa?

Want dat is dan waar ik naar opzoek ben...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
Ja gSyncit kan ook beide kanten op.

Staat ook genoemd op de features pagina trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Mr Magic schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 08:23:
Ja gSyncit kan ook beide kanten op.

Staat ook genoemd op de features pagina trouwens :)
het de software geinstalleerd en werkt voor alsnog prima (even wat testjes gedaan door wat activiteiten toe te voegen aan outlook..)

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Niet online
Voor de volledigheid: ik kon het niet laten. Ik heb via wat php-code de API van google benaderd, en het is relatief eenvoudig om agenda items te pushen (toevoegen, updaten, verwijderen). De grootste uitdaging was om de authenticatie regelen, zonder 12MB aan bloated code van Google te gebruiken. Ik heb de php-code op een webserver gezet zodat ik via een formulier een lijst met agenda items kon verzenden.

De andere kant van het probleem was ook snel geregeld. Een stukje vba benadert mijn agenda, filtert op vandaag, plakt alle meeting-gegevens achter elkaar, urlencode het, en stuurt het naar de webserver.

Kortom, vanaf vandaag heb ik al mijn meetings in outlook ook op mijn smartwatch.

Als er iemand geinteresseerd is, wil ik mijn code wel delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
KabouterSuper schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 21:01:
Voor de volledigheid: ik kon het niet laten. Ik heb via wat php-code de API van google benaderd, en het is relatief eenvoudig om agenda items te pushen (toevoegen, updaten, verwijderen). De grootste uitdaging was om de authenticatie regelen, zonder 12MB aan bloated code van Google te gebruiken. Ik heb de php-code op een webserver gezet zodat ik via een formulier een lijst met agenda items kon verzenden.

De andere kant van het probleem was ook snel geregeld. Een stukje vba benadert mijn agenda, filtert op vandaag, plakt alle meeting-gegevens achter elkaar, urlencode het, en stuurt het naar de webserver.

Kortom, vanaf vandaag heb ik al mijn meetings in outlook ook op mijn smartwatch.

Als er iemand geinteresseerd is, wil ik mijn code wel delen.
kun je me eventueel via een dm wat meer info geven over hetgeen door jou gebouwd?
De app die eerder is aangedragen werkt wel maar is een gratis versie waardoor ik bij opstarten van outlook elke keer evaluate etc.. krijg met een afteller van 15-0. Het werkt maar niet van harte merk ik..

...

Pagina: 1