Beste mede tweakers,
Sinds de komst van mijn PS4 ben ik gaan denken aan een groter scherm voor deze console.
In de huidige situatie heb ik hem aangesloten aan mijn monitor (23") van mijn PC, maar merk zelf dat ik toch groter wil.
Heb nog even gedacht aan een 4K tv, maar de content is nog gering en de upscaling wil in veel gevallen nog niet ideaal zijn.
Tevens merkte ik op dat 4K schermen veelal een grotere reactietijd hebben tegenover varianten van1080p.
Daarmee heb ik gelijk het belangrijkste punt aangesneden.
Voor mijn doeleinden is reactietijd / input lag wel van groot belang.
Natuurlijk moet de kleurweergave ook in orde zijn, maar om een game te spelen met een reactietijd van 50ms gaat hem ook niet worden.
Dan heb ik voor het scherm de volgende eisen:
Full HD
Prijs +/- 900,-
40" tot 48"
lage reactietijd / input lag
Vesa ( maakt niet uit welke maat )
Hoeft geen smart tv te zijn
Geen curve
En zonder voet het liefste niet te dik
Dan ben ik zelf natuurlijk ook een beetje gaan rond kijken en ben dan op de volgende uit gekomen.
Heb zelf totaal geen beeld bij of de redelijke schermen zijn, daarom is elk advies welkom.
Misschien is er wel iemand met ervaringen met de onderstaande.
Als iemand een alternatief weet is deze natuurlijk vrij om dit te melden.
pricewatch: Samsung HG40ED670CK Zwart
pricewatch: Samsung HG40ED690DB Zwart
Sinds de komst van mijn PS4 ben ik gaan denken aan een groter scherm voor deze console.
In de huidige situatie heb ik hem aangesloten aan mijn monitor (23") van mijn PC, maar merk zelf dat ik toch groter wil.
Heb nog even gedacht aan een 4K tv, maar de content is nog gering en de upscaling wil in veel gevallen nog niet ideaal zijn.
Tevens merkte ik op dat 4K schermen veelal een grotere reactietijd hebben tegenover varianten van1080p.
Daarmee heb ik gelijk het belangrijkste punt aangesneden.
Voor mijn doeleinden is reactietijd / input lag wel van groot belang.
Natuurlijk moet de kleurweergave ook in orde zijn, maar om een game te spelen met een reactietijd van 50ms gaat hem ook niet worden.
Dan heb ik voor het scherm de volgende eisen:
Full HD
Prijs +/- 900,-
40" tot 48"
lage reactietijd / input lag
Vesa ( maakt niet uit welke maat )
Hoeft geen smart tv te zijn
Geen curve
En zonder voet het liefste niet te dik
Dan ben ik zelf natuurlijk ook een beetje gaan rond kijken en ben dan op de volgende uit gekomen.
Heb zelf totaal geen beeld bij of de redelijke schermen zijn, daarom is elk advies welkom.
Misschien is er wel iemand met ervaringen met de onderstaande.
Als iemand een alternatief weet is deze natuurlijk vrij om dit te melden.
pricewatch: Samsung HG40ED670CK Zwart
pricewatch: Samsung HG40ED690DB Zwart