Toon posts:

Hoe maak je irc vhosts op een FreeBSD bak?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil bijv. bla.bla.bla.naam.nl gebruiken op irc. Hoe doe ik dit. Met een speciaal programma? Hoe kan ik bijv. met mIRC met dit domein verbinding maken?
Alvast bedankt.

Verwijderd

Okee ;) duidelijk! Precies..

je hebt dus een eigen range? waarvia je eigen reverse doet? of what?

Handig als je niks zegt :)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Als je dat subdomain op een machine van jezelf hebt draaien, en reverse DNS werkt goed, dan is het gewoon een kwestie van IRC'en :)

Met Bitchx kan je opgeven welke netwerkinterface (en daarmee het ip nummer) hij moet gebruiken om te connecten.

Maar nogmaals.. reverse DNS moet goed werken. en je zal dus moeten regelen dat jou.coole.ding.op.cool.domein.nl dus in een DNS server staat geregistreerd op het ip nummer waar je vanaf aan het IRC'en bent.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, je hebt gelijk.
Ik heb een eigen server waar FreeBSD op draait. Ik gebruik hem vooral om domeinen aan te maken voor m'n klanten. Nu wil ik ook bijv. een aantal (sub)domeinen op irc gebruiken. Normaal gesproken zou je dit bijv. via port 1080 kunnen doen. Ik wil geen geheugenvretende shells draaien. Alleen maar vhosts. Alleen weet ik niet hoe dit moet.

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Meerdere IP's binden aan je NIC (ifconfig <$eth> alias <$ip> netmask <$netmask> broadcast <$broadcast>, hostname laten resolven en reverse maken voor IP. Dan moet je alleen nog maar een client/bnc hebben die vhosts snapt. :)

• Creepy

Creepy

poort 1080? Je bedoelt dat je een soort van proxy / bouncer wil draaien op je machine?

Tja... moet je ff zoeken op freshmeat naar irc bouncers.. zijn er vast wel te vinden.. en dan met mIRC o.i.d. connecten naar de machine waar die bouncer draait. Dan lijkt het op IRC net alsof je vanaf die machine connect i.p.v. je machine waar je op IRC't

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
hmm tnx
maar reverse DNS werkt niet bij mij. hoe moet dat?
/dns domein.nl lukt wel
maar /dns ip lukt niet

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het al. Toch bedankt.

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-04 21:07

oXygeN

oftewel oxje...

BitchX installeren, en dan met: BitchX -H<host> <naam> <ircserver> starten

\o/

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is, ik mag geen ircserver of shell op de server draaien. Is een bouncer ook een soort ircserver? En sommige klanten (eerder gezegd vrienden) zouden het leuk vinden om met hun windows machine te chatten met hun eigen domein. Wordt dus moeilijk :)

• Creepy

Creepy

Een bouncer is geen irc-server. Dus als je achtergrond processen mag draaien dat zit je goed..anders gaat het dus niet werken.

Pagina: 1