Master of Orion: Conquer the Stars

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlrensen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-07 22:08

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

Topicstarter
Het bericht is al weer een maand of 8 oud, maar ik kon er hier nog geen topic over vinden: Wargaming.net komt, ergens dit jaar, met een nieuwe uitgave van de klassieker Master of Orion.

de trailer zit er goed uit:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=MtQhNef17zw]
Orion awaits… Over a decade has passed since the last iteration of Master of Orion and Wargaming is bringing it back with a boom.

Master of Orion, the critically acclaimed sci-fi strategy game, is reborn.

Developed in Argentina by NGD Studios, key members of the original Master of Orion team have returned, including an epic orchestral score written by the original game’s composer.

Reimagined with enhanced visuals and mechanics, the roots remain the same. Built from the ground up, experience a vast and dangerous universe inhabited by diverse races—all with unique traits and ambitions—who will stand by your side or fall in your wake.

The title’s iconic 4X gameplay of Explore, Expand, Exploit and Exterminate is set to challenge both new and old players as they balance brute force, diplomacy, resource domination, and much more to carve a path across the galaxy.

For more information, follow our and feeds, and get ready to “Conquer the stars”!
de eerste stukken zien er al goed uit, meer info op https://masteroforion.eu/ of hun youtube kanaal.

Na Master of Orion en Master of Orion 2 was deel drie nogal een tegenvaller, maar deze saat in ieder geval weer op mijn radar!

Helaas nog geen releasedatum, te vinden.

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .je
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-07 12:21

.je

Misschien interessant om aan te vullen dat de website een countdown heeft gekregen voor de Early Access release op Steam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-07 21:00
EN niet vergeten dat ze de voice actors bekend hebben gemaakt.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=KhzlgohX2SM]

Ik ben benieuwd. Ik heb de originele nooit gespeeld, maar ik heb interesse. Maar er komen zoveel space 4X games uit binnenkort.. Ik ben benieuwd hoe deze zich hierin gaat verhouden.

• peschinl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 06-07 19:47
early access komt morgen uit, ben benieuwd!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:43

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

:D _/-\o_ :9~

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Janusi
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-07 21:47
Heb nu wat gameplay gezien en ik ben niet zo zeker dat het een goeie wordt. Geen tactical battles, the map is een beetje kaal, een tech tree in plaats van dat je keuzes moet maken.

Het voelt een beetje also de mooie graphics en al die beroemde stemmen moeten verhullen dat er gewoon minder game is dan in MoO2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:58
Janusi schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 16:39:
Heb nu wat gameplay gezien en ik ben niet zo zeker dat het een goeie wordt. Geen tactical battles, the map is een beetje kaal, een tech tree in plaats van dat je keuzes moet maken.

Het voelt een beetje also de mooie graphics en al die beroemde stemmen moeten verhullen dat er gewoon minder game is dan in MoO2.
Weet je dat zeker?
Hier lijkt er toch wel iets van Tactical Combat aanwezig te zijn:
https://www.rockpapershotgun.com/2015/10/05/master-of-orion-gameplay-trailer/

Bovendien: wat zou het nut van shipdesign zijn als je TC eruit laat...?

Anyway, wanneer deze beide elementen er niet of slechts beperkt in zouden zitten, zou het spel de naam MoO niet waardig zijn. Voor mij een deal-breaker... ;(

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-03 21:35

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Enki schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 09:03:
[...]

Weet je dat zeker?

Anyway, wanneer deze beide elementen er niet of slechts beperkt in zouden zitten, zou het spel de naam MoO niet waardig zijn. Voor mij een deal-breaker... ;(
Ik denk dat hij bedoelt dat er geen turn-based combat meer is. De tactical battles zijn nu real-time en dat doet wat onwennig aan voor de MoO veteranen.

Ik denk dat het nog te vroeg is om te zeggen dat dit een goede of een slechte zaak is.

Ik ben zeker van plan de collector's edition te kopen wanneer ik vanavond thuis ben, al is het alleen al om MoO 1 en 2 op Steam te hebben :)

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
Tormbo schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 12:22:
[...]

Ik denk dat hij bedoelt dat er geen turn-based combat meer is. De tactical battles zijn nu real-time en dat doet wat onwennig aan voor de MoO veteranen.

Ik denk dat het nog te vroeg is om te zeggen dat dit een goede of een slechte zaak is.
MoO = Turn-based combat!
Zorgelijke ontwikkeling, derhalve...

MoO-1 wil je echt niet meer op een modern beeldscherm (als je dan zo nodig blokken wil zien dan kan je beter Minecraft gaan spelen... >:) )
MoO-2 is nog steeds wel te doen (werkt prima met de bijgeleverde DosBox). Op GoG is de bundel van 1 en 2 voor iets meer dan € 5,- te krijgen. Een stuk goedkoper dan de € 46 op Steam voor een spel wat de naam MoO eigenlijk niet waardig is.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tormbo
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-03 21:35

Tormbo

Father, Gamer, Teacher

Enki schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 13:23:
[...]

MoO = Turn-based combat!
Zorgelijke ontwikkeling, derhalve...

MoO-1 wil je echt niet meer op een modern beeldscherm (als je dan zo nodig blokken wil zien dan kan je beter Minecraft gaan spelen... >:) )
MoO-2 is nog steeds wel te doen (werkt prima met de bijgeleverde DosBox). Op GoG is de bundel van 1 en 2 voor iets meer dan € 5,- te krijgen. Een stuk goedkoper dan de € 46 op Steam voor een spel wat de naam MoO eigenlijk niet waardig is.
Gelukkig zijn meningen er om er oneens over te zijn :D

Volgens mij riep iedere die hard Fallout fan hetzelfde toen Fallout de switch van 2d naar 3d maakte, die hoor je tegenwoordig ook niet meer :)

Ik ga me laten verrassen.

PC: I7-4790, MSI GTX 1070 Gaming X 8G, 16GB HyperX Blu, Crucial BX100, Logitech G710+, Logitech G300s, Logitech Attack 3, Logitech F310, Logitech G430 Consoles: NES, SNES, N64, GameCube, WiiU, Gameboy, GBA, DSi XL, PS2, Xbox 360, Atari 2600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enki
Absoluut!

Het is ook een beetje mijn persoonlijke frustratie: al jaren lang pretenderen talloze klonen dat ze waardige MoO-opvolgers zouden zijn, waarbij ze een voor een door het ijs zakken. En dan is er nu eindelijk eentje die het in potentie in zich heeft om die titel te mogen dragen, en dan gaan ze TB-combat eruit slopen... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jlrensen
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-07 22:08

jlrensen

plaatjes vullen geen gaatjes

Topicstarter
peschinl schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 15:03:
early access komt morgen uit, ben benieuwd!
De trailer van de Collectors Edition:

[YouTube: http://youtu.be/dhEBwknoe-Y]

Real time combat zou wel jammer zijn, inderdaad.

Men moet het denken bijbrengen, niet wat al gedacht is. ~C. Gurlitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janusi
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07-07 21:47
Enki schreef op vrijdag 26 februari 2016 @ 09:03:
[...]

Weet je dat zeker?

Zoals Tormbo zei, er is wel een soort van tactical combat. Maar het is realtime en de controle die je hebt lijkt mij beperkt. Het kan zijn dat ik het onderschat, ik heb maar een paar gameplay videos gezien en diegenen die het wel hebben gespeeld zijn lovend.

Maar ik vraag me af of deze nieuwe MoO lang speelbaar zal zijn. Misschien wanneer het af is.

EDIT: Ik wilde zeker zijn, dus heb ik even gezocht en de reviews op Steam zijn verhelderend en mixed. Zo, je hebt enige controle in dat je kan aangeven waar je ships heen moeten. Je kan niet hun doelwit aangeven, noch formaties pre-plannen voor de slag.

Blijkbaar ontbreken nu ook leaders, ik had niet eens gemerkd dat ze er niet meer waren. Ik denk dat dit spel beter zal zijn dan MoO 3, maar daar is alles mee gezegd vrees ik.

[ Voor 18% gewijzigd door Janusi op 28-02-2016 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Hou er wel rekening mee dat veel dingen nog niet in deze eerste 'wave' zitten, er komen er minimaal nog twee. Zo is er maar 1 moeilijkheidsgraad op dit moment. Spying zit er nog niet in bijvoorbeeld, maar komt zeker wel. Ik vermoed dat combat en leaders ook nog wel worden uitgebreid.

[ Voor 9% gewijzigd door NLxAROSA op 29-02-2016 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teh_Waggel
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-09-2024
Ik kwam op vorige week een steam key tegen voor €15. Op dat moment had ik al een paar videos gezien en had stiekem toch interesse gekregen.

Mijn eerste indruk: gladde presentatie, zowel audio als visueel. Gameplay is vrij standaard en niet erg diepgaand. De rassen zijn niet onderscheidend qua speelstijl. De techtree is rechtlijnig, slechts een handjevol tech stellen je voor een keuze bv. wil je Fision beams of Fision bombs?

De AI is niet uitdagend of verstandig. Ik ben een aantal keer in oorlog geweest zonder ook maar ooit aangevallen te worden. Na het opbouwen van mijn vloot ga ik in de aanval, de ene na de andere kolonie valt. De AI heeft alleen wat scout schepen over maar vrede sluiten? Alleen wanneer ik een flink bedrag credits betaal en een aantal kolonies overdraag.... nope. Dan brand je maar in nucleair vuur!

Nu is MoO nog early access. Alle rassen zitten er niet in, spionage onbreekt, tech victory is niet mogelijk etc. Maar zelfs met dat alles vermoed ik dat MoO niet meer wordt dan een goede instap 4X-game. Leuk voor beginners of als tussendoortje voor een gevorderde speler maar niet meer dan dat.

Is 't die €15 waard? Ja. Maar die €46....

*disclaimer: nogmaals Early Access en de eerste indruk van iemand die geen hardcore 4X speler is.

[ Voor 4% gewijzigd door Teh_Waggel op 01-03-2016 13:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-06 16:12

DarthDavy

Excellent!

Ik zag op Kinguin.net keys staan voor 15 euro en ben ook maar tot de aankoop overgegaan. Normaal gezien koop ik nooit Steam Early Access games, maar dat was eerder een aankoop van "ik koop hem toch met release en beter dan 15 euro kan ik niet doen".

Ik heb hem dan ook gekocht om nu niet veel te spelen en de echte release af te wachten, maar ik ben gisterenavond rond 21u begonnen en om 2u zat ik nog te spelen (normaal gezien ga ik rond middernacht naar bed). Dat wil wel iets zeggen. :-) De basis van de game is zeker solide en verslavend en dat is veelbelovend.

Dingen die zeker verbeterd moeten worden:
- Tactical combat: bij gevechten kan je kiezen tussen de computer uw gevecht te laten berekenen of het in een soort beperkte RTS map spelen. Die laatste mode is bedroevend slecht. Die zou totaal nog moeten hertekend worden om boeiende combat op te leveren. Op dit ogenblik is die mode saai en oninteressant. Ik koos er dan ook altijd voor om de combat door de AI te laten berekenen. Je hebt zelf in de tactical mode weinig input te geven zodat de uitkomst volgens mij toch altijd dezelfde is als die door de AI te laten berekenen.

- Kolonies innemen/vernietigen is saai: je hebt twee knopjes. Een knopje om een kolonie te bombarderen tot het kapot is. Of indien je grondtroepen bijhebt in je vloot een knopje om een planeet in te nemen. Waarom zit er hier geen gameplay achter? Of komt deze nog?

- Weinig mogelijkheden: de game biedt nog maar een beperkt aantal speelopties op. Zo mist er op dit ogenblik nog de helft van de rassen, spionage ontbreekt (die komt zeker nog), handel ontbreekt (komt die er?),... De basis van de gameplay is solide, maar er ontbreken nog heel veel opties. Hopelijk komen die er nog allemaal bij, want nu overstijgt de gameplay amper de gemiddelde smartphone game. Er is ook maar één moeilijkheidsgraad momenteel en die staat op Average, maar het spel is tegen de AI spuugmakkelijk, want de game ook niet heel boeiend maakt.

- Keuze van ras heeft geen invloed: de keuze van je ras zou je speelstijl moeten bepalen, maar dat is amper zo. De reden hiervoor is de tech tree. De keuzes in de tech tree liggen zo dicht bij elkaar dat je volledige vrijheid hebt welke je pad doorheen de tech tree. Dat klinkt op zich wel goed ware het niet dat je hiermee de keuze van je ras ongedaan maakt. Je ras heeft wel een paar onbenullige bonussen (die in de eerste 50 turns van de game misschien wel wat waard zijn), maar de grootste keuze zou je startpositie op de tech tree moeten zijn en hoe je ras zich doorheen de game gaat ontwikkelen zodat hoe verder je komt in de game je ras echt je speelstijl gaat bepalen. Nu is het omgekeerde waar: de opties in de tech tree liggen zo dicht bij elkaar dat het niets uitmaakt welk ras je bent.

- Wat ik ook nog in deze game mis, is het bouwen van jump points om heel snel met je vloot van de ene kant van je rijk naar de andere te reizen. Het bouwen van een vloot is een kostelijk gegeven, want je hebt maar een bepaald aantal command points zodat je maar een beperkt aantal schepen kan onderhouden. Prima, kan ik mee leven, maar dat maakt de verdediging van je rijk een ramp, zeker als je rijk groter en groter wordt met meer en meer kolonies in verschillende sterrenstelsels. Je kan onmogelijk in ieder sterrenstelsel een aantal schepen (of zelfs maar 1 schip) laten ter verdediging van je kolonies. Je hebt in de praktijk 2 of misschien 3 vloten van schepen die iets kunnen betekenen. En deze moeten zowel voor de verdediging als voor de expansie van je rijk instaan. Dit betekent dat er een optie zou moeten zijn dat je jump points in je rijk kan bouwen zodat je heel snel (1 turn) een vlot van één jumppoint naar de andere kan brengen. Dit is zelfs noodzakelijk, want de verdediging structuren die je in een kolonie of op de warp points kan bouwen zijn bij lange niet adequaat tegen een vijandelijke vloot van enige omvang. Je hebt zelf schepen nodig om daartegen een kans te maken. De nefaste gevolgende hierdoor in het spel zijn legio: oorlog voeren is enorm riskant, omdat je je eigen kolonies onverdedigd moet achterlaten. Je neemt amper vijandelijke kolonies in omdat je ze niet kan verdedigen, het is dus beter en slimmer om ze gewoon te vernietigen.

De fundering van dit spel is goed, heel goed, maar nu moet er op die fundering nog heel veel bijgebouwd worden. Ik ben er nu wel klaar mee tot een volgende grote content update.

[ Voor 19% gewijzigd door DarthDavy op 03-03-2016 14:06 ]

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:29

Lordy79

Vastberaden

Sorry voor de topic schop. Ik heb deze game jaren geleden gekocht maar vond het dodelijk saai.

Is er ondertussen nog wat gepatcht en de battle modus verbeterd of kan ik beter moo2 van stal halen?

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 12:51

knightofn1

Don't say that word

als je de 5x ultimate balance mod installeert is het wel een stuk interessanter. Geen idee of de battle modus is aangepast, maar daar zullen ook wel mods voor zijn.

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Pagina: 1