Vraag - moederboard keuze voor autocad/revit workstation

Pagina: 1
Acties:

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02 09:21
In opdracht van iemand ben ik een autocad/revit pc aan het samenstellen. De processor wordt een I7 6700k. Voor het moederboard heb ik in eerste instantie een z170-ws in gedachten, ik weet dat deze duur is maar gezien de zakelijke aanschaf en zoektocht naar stabiliteit en betrouwbaarheid mischien een goede keuze. Degene die hem gaat gebruiken wil wel de maximale veilige snelheid uit de processor halen, is dit moederboard dan wel de goede keuze of kan ik vanwege de overklok prestaties toch beter voor een game moederboard gaan die vaak in de bios beter overklok mogelijkheden biedt.

Overige componenten:

I7 6700k
Mobo nader te bepalen
Quadro K4200 gpu voor autocad, later nog 2e kaart geoptimaliseerd voor revit
DDR 4 32GB merk en type te bepalen aan de hand van compatibility lijst moederboard
Samsung 950 pro 512GB
PSU AX860i corsair

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

• thunder7
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:08

thunder7

houten vaas/schaal nodig?

Zakelijk, stabiliteit, betrouwbaarheid - gaat dat samen met een overklok?

Wat zijn de overwegingen om niet gewoon bijvoorbeeld een i7 bij Dell te kopen, met servicecontract?

hout-nerd - www.hetmooistehout.nl of www.houtenschalen.nl

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:29

br00ky

Moderator Harde Waren

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Waarom zou jhe geen C23x-bord van Fujitsu, Supermicro oid nemen? (dat kan overclock-gerelateerd soms wat lastiger liggen, al zet Supermicro tegenwoordig wel ook in op die markt meen ik (met dit soort borden: C7Z170-OCE)) Of, mocht je eventueel ook overwegen niet zelf iets in elkaar te zetten, een workstation+servicecontract bij een leverancier met een goede reputatie?

[ Voor 91% gewijzigd door begintmeta op 15-02-2016 20:47 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
thunder7 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 20:35:
Zakelijk, stabiliteit, betrouwbaarheid - gaat dat samen met een overklok?
zeker

Maar dat kost wel wat ja.. :)
MXL schreef op maandag 15 februari 2016 @ 19:30:
In opdracht van iemand ben ik een autocad/revit pc aan het samenstellen. De processor wordt een I7 6700k. Voor het moederboard heb ik in eerste instantie een z170-ws in gedachten, ik weet dat deze duur is maar gezien de zakelijke aanschaf en zoektocht naar stabiliteit en betrouwbaarheid mischien een goede keuze. Degene die hem gaat gebruiken wil wel de maximale veilige snelheid uit de processor halen, is dit moederboard dan wel de goede keuze of kan ik vanwege de overklok prestaties toch beter voor een game moederboard gaan die vaak in de bios beter overklok mogelijkheden biedt.

Overige componenten:

I7 6700k
Mobo nader te bepalen
Quadro K4200 gpu voor autocad, later nog 2e kaart geoptimaliseerd voor revit
DDR 4 32GB merk en type te bepalen aan de hand van compatibility lijst moederboard
Samsung 950 pro 512GB
PSU AX860i corsair
Op zich loopt een 6700k al redelijk rap, je zou ook het hele OC gedeelte weg kunnen laten? Of is max singlecore speed echt nodig? Ik snap het wel hoor, ik doe ook niet anders.

En die K4200, ook echt nodig? Doet hij Autocad 3D? Want 2d loopt zo'n beetje overal op. En voor Revit is een quadro ook geen must voorzover ik weet. De K4200 is trouwens opgevolgd door de M4000, mocht je toch die route gaan.

specs