externe of interne harde schijf met case voor video editten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo iedereen,

Ik ben opzoek naar een extra harde schijf voor mijn computer, die ik vooral wil gaan gebruiken voor video editten (Premiere/After Effects/Cinema4D). Ik overweeg een externe harde schijf omdat ik ook dikwijls op een filmset, of bij opdrachtgevers de filmbestanden nodig heb, of nieuwe moet binnen krijgen. Echter ben ik bang dat een externe harde schijf problemen gaat opleveren met het editten in de hierboven genoemde software, klopt dit vermoeden? Ik zag al elders dat dit in sommige gevallen zo was ivm bepaalde protocollen in USB 3.0, maar hier snapte ik eerlijk gezegd niet veel van...

Mijn computerkast (Coolermaster Silencio 550) heeft echter ook een Sata bay aan de voorkant waarin een gewone 3.5 inch harde schijf in gedaan kan worden. Ook zag ik dat voor deze schijven omhuizingen te krijgen waren om evt. deze te gebruiken met USB. Is het dan beter om hiervoor een "gewone" HDD te kopen, en zo'n omhuizing voor het eventuele "uitstapje"? Of zal een externe harde schijf voldoende zijn qua prestaties?

Als ik er nu zelf naar kijk lijkt het mij handiger om een gewone HDD te nemen, omdat je anders de hele tijd zo'n externe schijf ergens op de computerkast hebt liggen, maar deze oplossing is wat ik er van zag ook iets duurder. Daarom is voor mij nu de prestaties de doorslaggevende factor.

alvast bedankt voor het advies.