Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

School laptop €700

Pagina: 1
Acties:

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-11 11:27
Hallo allemaal,

Helaas is mijn oude laptop die ik gebruik voor mijn opleiding kapot gegaan en is het helaas tijd voor een nieuwe.

De laptop ga ik voornamelijk gebruiken voor mijn opleiding applicatie ontwikkelaar. Momenteel zijn we veel bezig met HTML, CSS en PHP maar eigenlijk moet ik gewoon alles qua programmeren op deze laptop kunnen doen. Het is dus zeker ook belangrijk dat ik een snelle laptop heb en dat ik tijdens de les niet de hele tijd hoef te wachten of dat alles weer vast loopt.

Verder is het voor de opleiding ook erg makkelijk als ik een mogelijkheid heb om bijvoorbeeld basis taken van photoshop uit te voeren en als dat ik meerdere programma's open heb staan zonder problemen. Zelf zou ik het leuk vinden als ik een keer battlefield 4 of een potje league of legends kon doen op mijn laptop. Maar dit is zeker geen eis omdat het een laptop is voor school.

Het maximale dat ik aan de laptop wil uitgeven is €700. Dit is echt de max en als het kan liever nog wat goedkoper. Maar uiteraard wil ik wel een goed product die de rest van de opleiding ook mee kan.

Ik heb geen voorkeur naar een merk. Wel gaat mijn voorkeur uit naar een 15,6 inch laptop omdat deze makkelijk mee te nemen zijn, het scherm is niet te groot, niet te klein en mijn tas is gemaakt voor 15,6 inch laptops.

Deze laptops had ik zelf al gevonden:

MEDION Akoya P6659:
Deze laptop heeft een Intel core i5 6200U, 8GB RAM en een Nvidia geforce GT930M. Deze laptop sprak me wel aan omdat deze core i5 volgens mij een van de nieuwste i5 processoren is op het moment en erg snel is. Dankzij 8GB RAM heb ik de mogelijkheid om meerdere programma's open te hebben staan en deze laptop heeft een 1920X1080 scherm wat je eigenlijk niet vaak tegenkomt bij 15,6 inch laptops.

pricewatch: Medion Akoya P6659 (30019783)

ASUS A555LJ-XX1268T
Deze laptop is op het moment in de aanbieding bij mediamarkt. Deze laptop heeft een intel core i7 5500U, 6GB Ram en een nvidia geforce GT920M. Deze laptop heeft dus een wat betere cpu dan de vorige laptop. Maar iets minder Ram, een iets slechtere videokaart en een 1366 x 768 scherm.
http://www.mediamarkt.nl/...55lj-xx1268t-1422001.html

Momenteel twijfel ik best wel of het dan handig is om dan te gaan voor de i5 met 8GB Ram en full hd, Of de i7 met HD scherm.

En wellicht zijn er voor deze prijs nog betere laptops te krijgen.

Hopelijk kan iemand mij een goed advies geven.

Alvast bedankt!

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-11 09:32
Iets boven je budget, maar wel een SSD. Misschien wel wat aan de kleine kant qua opslag.
Linkje.

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:29
Ik zou voor dit budget sowieso/minimaal full HD (1920x1080p) resolutie pakken. Alles eronder is eigenlijk wel zonde binnen dit budget.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her

• raiders
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-11 11:27
robcoenen schreef op maandag 15 februari 2016 @ 19:38:
Iets boven je budget, maar wel een SSD. Misschien wel wat aan de kleine kant qua opslag.
Linkje.
Deze laptop heeft inderdaad wel weinig opslag. Dat is ook niet ideaal.
Stufferdt schreef op maandag 15 februari 2016 @ 20:06:
Ik zou voor dit budget sowieso/minimaal full HD (1920x1080p) resolutie pakken. Alles eronder is eigenlijk wel zonde binnen dit budget.
Ja dat vind ik eigenlijk ook. Ik denk dat ik dan ook zeker voor 1080p ga.

Edit: ik denk eraan om dan toch te gaan voor de Medion. Zover ik zie is de Intel core i5 6200U een van de nieuwste I5 processoren die erg hoge prestatie' haalt. Verder spreekt het full HD scherm me erg aan en 8GB RAM. En dankzij de 930m kan ik prima Photoshop taken uitvoeren.

Of heeft iemand nog een andere suggestie?

Alvast bedankt :)

[ Voor 19% gewijzigd door raiders op 16-02-2016 18:53 ]

Join me Luke and together we can rule Tweakers ;)

• Jarf
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20-11 16:36
Heb je hier al naar gekeken? De persoon die de review geschreven heeft had hetzelfde doel als jou. Je zou hem een bericht kunnen sturen over zijn ervaringen.

Mijn ervaring met asus laptops over het algemeen is dat ze stevig gebouwt zijn wat goed uitkomt op school.

[ Voor 28% gewijzigd door Jarf op 16-02-2016 22:37 ]