Geen geluid meer op desktop windows 10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janoosting
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-06-2020
Mijn vraag

Sinds gisteren heb ik geen geluid meer op mijn desktop computer. Windows geeft aan "Geen apparaat voor geluidsweergave gevonden".

Ik heb al geprobeerd om de drivers te updaten, verwijderen en opnieuw installeren, de service "windows audio" opnieuw opgestart.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Ik maak op dit moment "helaas" gebruik van een packard hell moederboard met daarop een Q9550, 6GB ram, Club3D RoyalKing 7800.

Op de videokaart heb ik twee monitoren van IIyama aangesloten en een Samsung smart TV. Het beeld werkt, het geluid over zowel de onboard geluidskaart van Realtek als het geluid over de videokaart via HDMI naar mijn tv of een van mijn beeldschermen werkt niet meer.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

een packard hell moederboard
Waarschijnlijk is je moederbord beledigd door dit soort kinderachtige benoemingen en vertikt het om nog met je te praten 8)7

Even serieus: als je geluidsadapter op het moederbord zit moeten we weten welke dat is om je te kunnen helpen. Packard Bell gebruikt doorgaans licht gemodificeerde utivoeringen van reguliere moederbordbakkers. Achterhaal dus exact welk bord in je systeem zit. Tot je dat doet kunnen wij je niet helpen - we hebben geen glazen bol :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janoosting
Beste Dion_B,

Dank voor je reactie. Het was even zoeken maar het gaat in dit geval om een: Foxconn MCP7AM01P8 met een Realtek geluidskaart. Het vreemde is echter dat mijn videokaart, een Club 3D Radeon HD 7850 royalKing, ook geen geluid meer geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen179
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:37
Laten we bij het begin van het probleem beginnen: heb je iets gedaan wat je normaal niet doet wat het mogelijk veroorzaakt heeft of kwam het opeens?

Krijg je een foutmelding bij het installeren van de driver of wordt de installatie voltooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janoosting
Bij mijn weten heb ik niks anders gedaan dan normaal. Ik had van de een op de andere dag ineens geen geluid meer. Mijn PC geeft rechtsonder bij de geluidsinstellingen de foutmelding: "Geen apparaat voor geluidsweergave gevonden".

Het vreemde is dat de interne audiokaart, en de videokaart bij apparaatbeheer wel worden weergegeven, maar bij de geluidsinstellingen rechtsonder niet.

Ik heb de geluidskaart en de geluidskaart van de videokaart verwijderd, opnieuw geïnstalleerd.

Daarnaast heb ik de drivers verwijderd, opnieuw geïnstalleerd maar ook dit geeft geen resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen179
Misschien dat het apparaat uitgeschakeld is bij de geluidsinstellingen (rechts onderin). Je kunt dan met rechtermuisknop kiezen voor: "Afspeelapparaten". Vervolgens nogmaals rechtermuisknop in het venster: "Uitgeschakelde apparaten weergeven". Deze moet aangevinkt zijn. Zo kan je zien of hij daar wel staat, maar uitgeschakeld is.

Wat je ook nog kunt proberen is systeemherstel, en dan de pc terugzetten naar een eerder herstelpunt (iets voordat het probleem zich voordeed).

Succes! :)

• janoosting
Heren bedankt voor de hulp! Heb nog een aantal dingen geprobeerd maar dit heeft helaas geen oplossing geboden. Ook een systeemherstelpunt bleek er niet te zijn. Daarom heb ik er uiteindelijk voor gekozen om de pc terug te zetten naar het begin, met behoud van bestanden.

Dit bleek de oplossing!!

• Koen179
Goed om te horen dat het uiteindelijk opgelost is! Dan zal het toch een softwarematig conflict geweest zijn ;)
Pagina: 1