Toon posts:

Wat dachten jullie hier van ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 juni 2001 19:51 schreef Michiel_H het volgende:

[..]

Sorry, foutje, maar Stellarc moet gewoon zijn eigen topic beginnen ipv de boel hier een beetje onoverzichtelijk maken.
Over die DVD UDMA 66 van Pioneer. De 105 van Pioneer is UDMA 33, de 106 is 66.
Naar aanleiding van dit :)

Ik heb een geluidskaart sb live platinum.

Dit wordt mijn systeem graag uw reacties.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rimond/Bestelling.jpg

Verwijderd

duur systeempje

Verwijderd

geen GF3...neem een G400 :)

Verwijderd

Mooi systeempje vooral de monitor. Maar wil je dan geen brander?

Verwijderd

heb je al een kast?

Verwijderd

loose de a-open dvd. als je toch voor Hi End gaat. is er heel wat beters voor een paar tientjes meer ..

Pioneer Toschiba Asus. dat soort merken.

Verwijderd

netjes!

Verwijderd

Koop geen Asus v8200 . Die zijn namelijk niet goed te overklokken gaan meestal tot 220/520 terwijl een leadtek 240/550 haalt.

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 15:01
Op donderdag 21 juni 2001 20:47 schreef MREn het volgende:
Als hij nou veel spelletjes doet, dan heeft tie aan doe GF3 meer.. :7

• Buck Danny
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Buck Danny

flying ace

Hmm best wel duur..
Ik vind dat zo zonde he, om een videokaart van 1300 piek te kopen, maar ja als je het geld eraan wil besteden. En waarom een 22" monitor eigenlijk?

Verwijderd

Kast?

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Dit systeem is over 1 jaar nog steeds goed maar stukken goedkoper. Je kunt nu een systeem kopen dat 2000 piek goedkoper is en waarop spellen ed toch 'optimaal' draaien. Beetje zonde van het geld dus........
Neemt niet weg dat het nu natuurlijk wel erg vet is >:)

De vos loopt door het bos.

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
bijna 80% van de producten die op die lijst staan zijn in een maand met wel 10 tot 30% gedaald .

moet je zelf weten :r

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 20:47 schreef MREn het volgende:
I agree >:) >:)

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-08 00:10

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Op donderdag 21 juni 2001 21:12 schreef _MaLa_ het volgende:
bijna 80% van de producten die op die lijst staan zijn in een maand met wel 10 tot 30% gedaald .

moet je zelf weten :r
Dat is zo'n beetje altijd zo...het heeft geen zin om te wachten tot het goedkoper is, dat is het over 6 maanden weer, en dan over 12 weer........

ALs je nu geld hebt, moet je gewoon nu kopen en niet achteraf denken...

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

• Y0ur1
  • Niet online
Zonde van je geld!

• Y0ur1
  • Niet online
Je bent eerder dom, dan cool als je zon systeem koopt

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
gewoon eigenlijk een duurkoop close topic ! *D

Verwijderd

Topicstarter
Jongens mijn commentaar :
Ik wilde vorig jaar al wat nieuws kopen maar ik ben alleen maar aan het wachten,
dus hak ik nu de knoop door ;)

BTW wat moet ik met een G400 :r

De kast moet ik gewoon eerst ff zien in een winkel .

Die monitor is gewoon prettig voor games.

Die DVD neem ik waarschijnlijk niet .

Goedkoper kan maar dan had ik het net zo goed een half jaar geleden kunnen kopen.

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 21:28 schreef Stellarc het volgende:
Jongens mijn commentaar :
Ik wilde vorig jaar al wat nieuws kopen maar ik ben alleen maar aan het wachten,
dus hak ik nu de knoop door ;)

BTW wat moet ik met een G400 :r

De kast moet ik gewoon eerst ff zien in een winkel .

Die monitor is gewoon prettig voor games.

Die DVD neem ik waarschijnlijk niet .

Goedkoper kan maar dan had ik het net zo goed een half jaar geleden kunnen kopen.
Wil je niet zo negatief doen over de G400? Dat is een perfecte kaart, maar je hebt er niet bij gezegd wat je met je systeem wil gaan doen. Autocad, Photoshop en DVD's op je TV kijken? Ga dan maar voor een Matrox Dual Head. Wil je gamen en heb je een dikke portemonnee, dan ga je voor de GF3.
Verder sluit ik me aan bij de rest: duur, maar wel leuk (op die videokaart na, wat mij betreft).

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Leuk bakkie. Hoewel het de 22" :9 en GF3 zijn die 'm het duurst maken heb je voor enkele overige onderdelen ook het duurste genomen (mobo en cpu). Die monitor rockt, en daar kun je jáááren mee vooruit, dus daar is nix mis mee. Misschien kun je een paar honderd piek besparen door voor een 1.2GHz Athlon te gaan, eventueel een GF2 en een goed KT133A bord (slechts 1~4% langzamer). Vraag je in ieder geval af hoe lang je hier mee wil doen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Goed systeem.. alleen zo als er al veel meer hebben gezegd een beetje duur he..

Verwijderd

Maar waarom nou toch zo'n zwaar systeem en zo weinig RAM :?

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Hey ik heb nog niemand over de ORB horen klagen.

Vervang die orb maar voor een goedkope coolermaster of een fop-32. Koelt beter en voorkomt gezeik met een gebrokkelde core. Aangezien er veel mensen zijn die hun core slopen met dat ding kun je maar beter het risico niet nemen

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:32
Ik zou geen orb nemen. Neem gewoon een (goedkopere btw) coolermaster EP5-6I11 als je niet al te veel gaat overclocken. Anders zou ik iets van een swiftech nemen, maar dan zit je zo weer 125,- duurder.

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 16:27
ik zou nog steeds gaan voor een geforce 2, want dan kan je over een paar maanden als hij te traag wordt voor het geld wat je over houd een geforce 3 kopen.

Verwijderd

Ik zou geen ASUS GF3 nemen, maar Elsa of Gainward

Verwijderd

en ik zou zeker voor GF3 gaan, zekerz met 22" scherm, GF2 zuigt op zich best...

maar waarom 22" scherm??? is een goede 19" niet betere optie?

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Op donderdag 21 juni 2001 21:43 schreef Coen het volgende:
Maar waarom nou toch zo'n zwaar systeem en zo weinig RAM :?
waarom vind jij 256 MB Ram weinig :?

Hij zegt dattie er spelletjes mee gaat doen, dan is 256MB toch ruimschoots genoeg :?

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
ziekelijk groot monitor!!,,...heeh wil ik ook wel, maar inderdaad ff wat meer ram erbij steken kost dan zo 150piek meer, maar ja dan heb je ook de beste systeem op dit moment..(haha volgende week niet meer)

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:17
Op donderdag 21 juni 2001 21:20 schreef YT-Croc het volgende:
Je bent eerder dom, dan cool als je zon systeem koopt
Jaloers ofzo ??

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06:41

Boss

+1 Overgewaardeerd

Toch grappig, dat het vooral mensen met de hele dure systemen zijn die hier bevestiging zoeken bij hun keuze. De topics met 'is dit 1500,- systeem geil of niet zijn een stuk zeldzamer.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Het heeft volgens mij geen zin om het nieuwste van het nieuwste te kopen. Tegen de tijd dat je er daadwerkelijk gebruik van zou kunnen maken, zijn de prijzen al met 30-40% gedaald. En zo betaal je misschien wel 1500 guldens meer voor een paar frames per seconde meer.
En zo'n grote monitor heeft geen enkel doel. Je ogen kunnen het niets eens registreren wat je ziet. Het is meer het idee dat je alles ziet dan dat je dat daadwerkelijk doet. Zelfs een 19" is al meer dan je blikveld kan bevatten en in de praktijk gaan mensen alleen maar op grotere afstand zitten om hun blikveld te kunnen bepalen.

Ik zou wel voor de DDR versie gaan (A7V266) maar een wat lichtere processor nemen. Een kleinere monitor (gezien het bovenstaande) sowieso en meer geheugen nemen, simpel omdat het nu zo goedkoop is. De videokaart moet je nader bepalen aan de hand van wat je met je computer wilt doen en zoals eerder opgemerkt zou ik een betere DVD speler nemen. Daarnaast zou ik een tweede harde schijf aanschaffen, puur voor opslag en backups; daar heb je veel plezier van. Die hoeft ook niet zo snel te zijn. Een goede stille koeler, een mooie kast met de nodige fans en harddisk cooler(s) erbij.

Op die manier heb je net zoveel plezier van je computer en voor veel minder geld. Denk er trouwens wel aan dat je bekijkt of je nieuwe moederbord geen problemen heeft met die SB Live!

Verwijderd

Meer geheugen, Raid 0
en dan een kleiner beeldscherm (zoals hierboven zo mooi beschreven en een iets mindere videokaart misschien?)

Ik denk dat je spijt krijgt van zo'n overdreven systeem.

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:08
Ik denk "NEEE, niet nog zo'n toppic".

Sorry voor deze irritante zin, maar ik zal hem ff toelichten. Er zijn al zoveel toppics over deze spullen, en als je de search gebruikt en kijkt ofdat er veel problemen mee zijn dan kan je zelf oordelen over het dan wel of niet kopen. Daarnaast staat heel het i-net vol met reviews en dergelijke, dus een eigen mening vormen is denk ik niet echt moeilijk meer. Toch, of zit ik hier helemaal fout met me redenatie? :?

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Ik heb een 21" en vind ik dus echt wel relaxter gamen als op me 17" of 15", vooral als ik strategische spellen doe waar je moet bouwen enz... en ik zit er toch echt maar +/- 40-50 cm vanaf (ga 't niet meten met een lineaal ofzo hoor!!!) :)

• KeeP IT ReaL
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-08 16:27
Op donderdag 21 juni 2001 23:34 schreef -KOD- het volgende:
en ik zou zeker voor GF3 gaan, zekerz met 22" scherm, GF2 zuigt op zich best...

maar waarom 22" scherm??? is een goede 19" niet betere optie?
waarom zuigt gf 2 nou weer ??

Verwijderd

GF2 is niet zo scherp in 2D, als je dan een 22" monitor hebt, zal je desktop op een hoge resolutie willen draaien, zeker 1600x1200 en dan toch nog een refresh rate van 85Hz willen, ik weet zeker dat je pijn aan je ogen krijgt.

GF2 vind ik echt op zijn max op 1200x1024

en zoals ik weet is GF3 toch iets beter in 2d dan de gf2??? als dit niet zo is graag zou ik dat dan weten...

19"-21" is denk ik groot genoeg??? en ik zou ook 512MB erin doen, zonde om er maar 256MB in te doen. 2e HD hoorde ik goede optie, als Backup, of RAID0 of Raid1...

Maar waarom niet w8en en een AMD MP kopen?

Verwijderd

Op vrijdag 22 juni 2001 00:06 schreef wasa het volgende:
Ik heb een 21" en vind ik dus echt wel relaxter gamen als op me 17" of 15", vooral als ik strategische spellen doe waar je moet bouwen enz... en ik zit er toch echt maar +/- 40-50 cm vanaf (ga 't niet meten met een lineaal ofzo hoor!!!) :)
Een groot beeldscherm kopen is emotie, geen rationeel besluit. Vraag je oogarts volgende keer eens hoe groot je blikveld is en wat je ogen allemaal niet (of wel eigenlijk) moeten doen of een dergelijk groot scherm van zo dichtbij te moeten bekijken en de geboden info te registreren. Misschien dat hij in medische termen kan uitleggen dat de term "relaxed" absoluut niet van toepassing is, sterker nog... welke schade het kan toebrengen.

Ik zeg expres dichtbij want als je verderaf gaat zitten hebben je weer de beeldopbrengst van een 19" of 17" en dat is geen vergelijk (terwijl dat juist is wat de meeste mensen doen).

Verwijderd

Topicstarter
Toelichting 2 :
Je moet ook weten wat ik nu voor een systeem heb.
AMDk6 3 450 ,256 sdram,15gb hd,tnt2ultra,17" mag beeldscherm uit het jaar kruikie.
Dat ding had ik ook samen gesteld toen dit allemaal top of de bill was en heb er toch heeeel lang plezier van gehad.

Tuurlijk is het een dure aanschaf maar als je ziet hoelang ik er mee doe valt het wel mee. Ik ben niet iemand die elk jaar het nieuwste van het nieuwste koop.

De rede dat ik het hier post is voor evt. suggesties.

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 23:30 schreef kleinelievewolff het volgende:
Ik zou geen orb nemen. Neem gewoon een (goedkopere btw) coolermaster EP5-6I11 als je niet al te veel gaat overclocken. Anders zou ik iets van een swiftech nemen, maar dan zit je zo weer 125,- duurder.
zo te zien boeit hem dat niks...

ik geef hem opzich wel geluik , je kan wel blijven wachten.... en over dat nu een goedkoper systeem kopen en dan over 1 jaar hetzelfde als je nu wil kopen , dat gaat natuurlijk ook niet , want over 1 jaar , hebben ze de ge-force 5 en een weet ik hoevel gig TB , dus je moet gewoon een keer investeren! (alhoewel ik (mening) het iets rustiger aan zou doe met monitor en video kaart) ik zou een 17" of 19" halen (geen tft) en ge-force 2 ultra , ben je al gouw 1.500 piek goedkoper uit , en je hebt nieteens zoveel minder , en dan zou ik nog een reepje ram erbij halen , evt. merk ofzo , maarja , je kan het natuurlijk ook big doen , ik zou iig wel rekenen op een lekkere 3d mark score :9~ , maarja , daar doe je het natuurlijk niet voor.. toch?
Pagina: 1