Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik nieuwe onderdelen gekocht en in mijn oude behuizing gezet. Echter bleek de kaart zo groot dat er enkel ruimte overbleef voor één ssd. Ik was redelijk zuinig met m'n ruimte dus dat was niet zo'n groot probleem, alleen blijkt nu dat m'n CPU eigenlijk veel te heet is. Wanneer hij belast wordt raakt hij temperaturen aan in de buurt van de 100 (!) graden. Ik denk dus dat de airflow gewoon simpelweg onvoldoende is doordat die kast wat aan de kleine kant is. Ook denk ik dat de koelpasta vervangen wel een optie is om de temperatuur naar beneden te krijgen, alleen voor het geval dat niet helpt, ben ik opzoek naar een nieuwe kast. Er zijn alleen best veel opties en de prijzen verschillen behoorlijk. Het liefst geef ik er niet teveel geld aan uit (bijvoorbeeld een euro of 70) en het maakt me ook niet uit hoe die er uit ziet. Van belang is dat m'n onderdelen er in passen. Vooral de kaart natuurlijk met een lengte van 305 mm. Wat er nog meer in moet passen:
allereerst de kaart: AMD Radeon R9 290 Tri-X OC
processor: Intel i5-4460 3.2 GHz
moederbord: G1.Sniper B5-CF
ssd: Crucial MX100 256GB (met ruimte om in ieder geval nog een hard disk te plaatsen)
voeding: XFX PRO550W voeding.
Iemand suggesties? Alvast bedankt!
allereerst de kaart: AMD Radeon R9 290 Tri-X OC
processor: Intel i5-4460 3.2 GHz
moederbord: G1.Sniper B5-CF
ssd: Crucial MX100 256GB (met ruimte om in ieder geval nog een hard disk te plaatsen)
voeding: XFX PRO550W voeding.
Iemand suggesties? Alvast bedankt!