Recente reviews van Hepta speakers? Eigen ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:41
Tijdens een beurs kwam ik in aanraking met Hepta speakers. Nu dacht ik altijd aan monitor audio Silver of de goedkoopste Gold speakers. Maar het verhaal van Hepta klonk goed, en er werd aangegeven dat de duurste Hepta speakers van 3500-5000 euro kunnen matchen aan 10.000 euro speakers.

Nu is het bij speakers ook een kwestie van persoonlijke smaak. Maar heeft iemand recente ervaringen met Hepta en hoe zijn die? De reviews en ervaringen die ik kan vinden zijn zowat allemaal van voor 2010. Naast persoonlijke voorkeur denk ik dan ook aan zaken als duurzaamheid(gaan de filters niet na 2 jaar kapot) blijft de afwerking goed etc.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:01

OMD

Geen recente ervaringen helaas. Heb jaren geleden is geluisterd naar de Hepta Two. Deze zijn er niet meer helaas.

Ik beluisterde deze op de VAD show en vond het persoonlijk de luidpreker die de show steelde samen met de Neat Motiv 2. Erg gebalanceerd geluid en zeer warm in mijn oren. Then again, dat was op een show in een speciaal geprepareerde luisterruimte met allerlei akoestische aanpassingen.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Ja ik vond het recent ook erg 'Warm'. Maar er stonden geen andere merken meteen naast. Ik wil ook niet 'te warm' en dus teveel vervorming van het origineel. Maar omdat hij het zelf maakt en zonder marketing rechtstreeks verkoopt was mijn logica dat je voor minder wellicht betere kwaliteit hebt. Maar hij heeft dan weer als nadeel kleinschalige inkoop van onderdelen. Ik dacht aan de http://www.hepta.nl/hepta-one-a of voor de looks http://www.hepta.nl/hepta-six (vrouw wil ook wat :-)) maar qua onderdelen zegt het mij vrij weinig. Zijn de specs(zijn slechts specs snap ik) wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-05 23:51
Was zondag ook even wezen kijken in Alkmaar, vond ze niet heel bijzonder. Waarschijnlijk te wijten aan de beroerde locatie.

HiFi spullen moet je niet heel hard laten spelen in een veel te grote ruimte met 12 meter hoog plafond tegenover een roltrap met een heleboel passerende mensen :d

Als je echt geïnteresseerd bent zou ik een dealer opzoeken en de speakers thuis proberen. Een huiskamer is beduidend kleiner en aangekleed met spullen, wat het geluid alleenmaar ten goede komt.

De enige die aardig klonken op de beurs waren Dynaudio en Dali. Een redelijke aanfluiting met zeer beroerde luistersessies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Ik vond juist de luistersessie bij moremusic echt geweldig. Maar helaas voor mij ook te geweldige prijzen :-)

Ik ga ook zeker bij Hepta zelf luisteren en vragen of ze er ook andere merken hebben. En zo niet of je een demomodel thuis mag luisteren etc. Maar vroeg me af of iemand wellicht recente ervaringen had met die speakers of kijkend naar de specs al iets zouden kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Met de recente speakers van Hepta geen ervaring. Wel met de Hepta Tweety, dat was een supertweeter. Prima dingetje, gebruikte ik icm Kef Cadenza's en ze voegden echt wat toe :)

Maar Hepta is al sinds de jaren 60-70 een kleine speakerbouwer (zie ook http://www.hepta.nl/historie) en bestaat nog steeds, dus ergens doen ze iets goed denk ik :)
Of ze zich kunnen meten aan hele dure speakers: geen idee. Smaak in geluid is persoonlijk en zit voor een deel nog steeds tussen de oren. Dus het hangt er vanaf wie je het vraagt :)

Welke beurs was dat trouwens?
* The Eagle altijd wel in voor dat soort dingen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Hoi,

Eens dat het een persoonlijke smaak is. Maar hoopte op meer input :) En zijn meer merken die oud zijn, maar toch niet perse goed :)

de beurs was: http://www.audioshowalkmaar.nl hopelijk volgend jaar weer :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1101785

Misschien wel even leuk om dit topic weer wat leven in te blazen. Ik ben inmiddels Hepta fan. Is begonnen met de Spring en de Ace Gold.Ik heb nu nog de Four Tune Excellence en de Exposure in huis.

Ik ben er zeer blij mee. Mooi helder geluid met een stevig fundament. Het is absoluut de moeite waard om bij Cris te gaan luisteren en informatie te krijgen. Hij is een gepassioneerd speaker vakman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouriHL
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-05 06:42
Dit is een oud draadje, maar wellicht heeft iemand er nog iets aan.
Wij hebben een setje Hepta Street speakers i.c.m. een Onkyo receiver.

Deze heb ik recent in gebruik genomen in mijn muziekstudio, voorheen had ik een minimalistisch setje studiomonitoren van 30 watt. Deze Hepta's zijn wel even andere koek. Normaliter heb ik het niet zo op passieve speakers, zeker niet voor muziekproductie, maar man wat is dit een geweldige sound. En dat voor de leeftijd, 26 jaar oud. Mijn ouders hebben deze in 1992 bij Hepta in Zaandam zelf gekocht, eerder dit jaar mochten mijn vrouw en ik deze heerlijke set overnemen. Voel me gezegend.

Wat Hepta in mijn optiek zo anders maakt dan andere topmerken, is het zéér zuivere geluid. De tonen (hoge, lage, bass etc) zijn zeer makkelijk maar vooral precies in te stellen. Zeker voor een audiofile als ik is dat zeker een must. Ik heb vele studio monitoren geprobeerd, gebruikt en versleten in de voorbijgaande jaren, maar de Hepta Street spant echt wel de kroon.

Hier staan ze, nog in opbouw. Ik heb de muziekstudio in de huiskamer staan, die we deze week geheel hebben veranderd. Er is nog vrijwel niets ingedeeld, dat komt nog wel:
- https://image.prntscr.com/image/R4AYxPFWSCi4EefHsl7UAw.png

(zie ik na bijna 6jr een typfoutje, moest ik toch echt even fiksen😬)

[ Voor 3% gewijzigd door YouriHL op 09-06-2024 21:21 . Reden: Typfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leuk! Kan jouw ervaring mbt de kwaliteit van het geluid alleen maar onderschrijven, zelfs met vintage speakers.

Vindt je de positie van de tweeters niet wat hoog in jouw opstelling? Heb je de GEM al eens bekeken? Een volwaardig 3 weg systeem in een compacte behuizing. Heb ik bij mijn PC staan met een vintage Scott versterker erbij. Klinkt top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

@YouriHL je zet vloerstaanders op een bureau. Waarom :X

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouriHL
Anoniem: 1101785 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:30:
Leuk! Kan jouw ervaring mbt de kwaliteit van het geluid alleen maar onderschrijven, zelfs met vintage speakers.

Vindt je de positie van de tweeters niet wat hoog in jouw opstelling? Heb je de GEM al eens bekeken? Een volwaardig 3 weg systeem in een compacte behuizing. Heb ik bij mijn PC staan met een vintage Scott versterker erbij. Klinkt top.
Qua hoogte is het prima. Vind ik persoonlijk niet storen. Ook mijn in de muziek gelieerde collegae storen zich er niet aan.
De GEM ken ik, maar waarom iets nieuw aanschaffen als dit voor handen is? Vind ik dan. Hepta ftw ☺️
The Eagle schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:56:
@YouriHL je zet vloerstaanders op een bureau. Waarom :X
Ruimtegebrek :') . Het bureau met de (werk)pc van mijn vrouw staat ernaast. Ons appartement is ook niet zo groot, dus moest het wel zo doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Zonde. Zet ze voor de grap eens op de grond en kijk wat het doet. Je zult ws zien dat de laagweergave er een stuk op vooruit gaat. Het zijn geen monitoren he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
Heb ook al bijna 30 jaar een paar Hepta Street. Ze behoren niet meer tot mijn primaire luisterset maar ze worden nog dagelijks gebruikt en klinken zo op het oor uitstekend. Mijn gevoel zegt dat ze eens keer moet na laten nakijken want ik kan me ergens niet voorstellen dat er niet iets verlopen is na intensief bijna 30 jaar gebruik. Ook heb ik setje Hepta Ace die zo'n 10 jaar dienst hebben gedaan als surround speakers bij mijn Street's. Nu gebruik ik deze al enige jaren als stereo speakers in een werkkamer aangestuurd door een T-ampje. Gaat niet superhard maar voldoet uitstekend nog.

NB: @YouriHL, Hepta Street zijn (uiteraard) geen actieve speakers, maar gewoon passieve. Maar wellicht bedoelde je dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werkenslaap
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-05 08:07
Ik heb, en ben al zeer lang zeer tevreden over, een set Hepta Springs staan, aangevuld met een 3.0 Ace Gold set. 2.0 dus voor muziek, en 5.0 voor film. Ik vind het allemaal geweldige speakers, zowel om te zien als om te horen. Vooral bij klassiek, jazz, akoestische setjes, oftewel muziek 'met veel ruimte', is het echt genieten geblazen: zo helder hoog en strak laag.. Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik nogal biased ben :)

Voor in de studeerkamer ga ik misschien nog eens op zoek naar een setje pianolak zwarte Gems. Verder overweeg ik wel om binnenkort eens naar Alkmaar (of waar ze dan ook zitten tegenwoordig) af te reizen voor een full service/upgrade van de Springs. Zijn al wat ouder dus kan nooit kwaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:43
werkenslaap schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:08:
... Verder overweeg ik wel om binnenkort eens naar Alkmaar (of waar ze dan ook zitten tegenwoordig) af te reizen ....
Westzaan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik heb een surround systeem gehad met Hepta (mijn eerste zeer positieve ervaring met de Spring en de Ace) en ben toch maar weer "vooruit" gegaan naar stereo. Met 2 Four Tunes in pianolak zwart vinden wij de muziek toch beter klinken.

*KNIP*
Geen V&A op het forum.

[ Voor 45% gewijzigd door FeaR op 26-10-2018 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YouriHL
The Eagle schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:27:
Zonde. Zet ze voor de grap eens op de grond en kijk wat het doet. Je zult ws zien dat de laagweergave er een stuk op vooruit gaat. Het zijn geen monitoren he ;)
Dat heb ik ook eerder gedaan, maar dat valt reuze mee. En daarbij genomen, zoals reeds aangegeven, we zitten met beperkte ruimte. Dit werkt prima. Heb ze nu aanstaan met een heerlijk setje van Zadig tijdens een Boiler Room evenement in Parijs, geweldige sound.
arsimo schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:53:
Heb ook al bijna 30 jaar een paar Hepta Street. Ze behoren niet meer tot mijn primaire luisterset maar ze worden nog dagelijks gebruikt en klinken zo op het oor uitstekend. Mijn gevoel zegt dat ze eens keer moet na laten nakijken want ik kan me ergens niet voorstellen dat er niet iets verlopen is na intensief bijna 30 jaar gebruik. Ook heb ik setje Hepta Ace die zo'n 10 jaar dienst hebben gedaan als surround speakers bij mijn Street's. Nu gebruik ik deze al enige jaren als stereo speakers in een werkkamer aangestuurd door een T-ampje. Gaat niet superhard maar voldoet uitstekend nog.

NB: @YouriHL, Hepta Street zijn (uiteraard) geen actieve speakers, maar gewoon passieve. Maar wellicht bedoelde je dat ook?
Dat weet ik maar al te goed. Doch is dit véle malen beter dan wat ik eerder in de studio had staan. Wat dat betreft maakt het niet zoveel uit of het actief of passief is. De Hepta's zijn vanzelfsprekend speakers waar je U tegen zegt, als je maar een goede receiver hebt. Die Onkyo was, toen mijn ouders de gehele set kochten, net zo duur als beide Hepta speakers tezamen. Ik heb de beschikking over 17 settings alleen al voor de sound, om nog niet te spreken over de vele andere opties. Het is dan ook niet de minste Onkyo.

Ik produceer al jaren muziek in de (dark) techno en hardtechno sfeer, dan maakt ook dat niet zo heel veel uit. Ik ben niet zozeer een audiofile zoals menig andere audionerd, maar kan zeer zeker wel het verschil horen in bepaalde opstellingen.

Al met al had ik ze ook liever op de grond gehad, maar in dit huis (appartement) is dat gewoonweg niet mogelijk. We sparen momenteel voor een goed doel (lees: koophuis), dat willen we binnen nu en vier jaar bewerkstelligen. Als dat zo voortvarend gaat als we denken, dan komt er ook een setje KRK V8 S4 studiomonitoren of (tegen die tijd) de opvolger ervan. Maar voor nu is het meer dan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor jouw opstelling zou je ook naar een setje Ace Gold of de nieuwere Exposure kunnen kijken. Mooi detail a la Hepta met een verrassende punch in het laag voor deze kleinere speakers.

Bij mijn PC staat een setje vintage Gem in het wit, aangestuurd door een vintage Scott versterker. De Gem is een volwaardig 3 weg systeem en klinkt in mijn ogen erg goed voor bij de PC als monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inmiddels wordt de Exposure set aangestuurd door een Denon 2000ae ipv de 1500ae. Weer een stap vooruit. een goede versterker doet toch echt wel wat. Het lijkt er allemaal makkelijker uit te komen. Vooral het laag is verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb afgelopen week in de stereo set beneden bij de TV de Four Tunes eens vergeleken met de Gem's in combinatie met een Rel sub. Omdat de sub het merendeel van het laag voor zijn rekening neemt doen de Gem's het wel erg goed.

Eigenlijk zo goed dat de Four Tunes wel eens vervangen kunnen worden voor de Gem's. Komt zeker door de WAT hier.
Pagina: 1