Ik wil deze kernel compileren op mijn bak maar hoe kan ik dit het beste doen, zodat alles achteraf nog normaal werkt zoals bootupscripts etc...
??
??
Je begint met het doorlezen van Documentation/Changes in de sourcedir. Er zijn wat dingen die je vaak MOET upgraden (modutils is er een van).Ik wil deze kernel compileren op mijn bak maar hoe kan ik dit het beste doen, zodat alles achteraf nog normaal werkt zoals bootupscripts etc...
dat klopt wel maar meestal krijg je het zo voor elkaar dat hij met opstarten van je services begint te zeiken over version conflicts...Op donderdag 21 juni 2001 20:31 schreef Valium het volgende:
Je kernel heeft niets te maken met je bootup scripts.
Lees maar eens goed de kernel-compileer-howto op de diverse pagina's die je vanuit de FAQ kunt aanklikken. Alle stappen begrijpen voordat je ze doet. Anders kun je eventuele problemen niet oplossen en zit je zo weer met de installatie-CDs in je handen.
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| make mrproper make menuconfig of make xconfig of make config make dep make clean make bzImage make modules make modules_install cp System.map /boot/System.map-2.4.5 ln -s /boot/System.map-2.4.5 /boot/System.map cp arch/i386/boot/bzImage /boot/bzImage-2.4.5 edit lilo.conf en voeg nieuwe bzImage toe /sbin/lilo -v reboot |
Klopt vooral als je van 2.2 naar 2.4 gaat, anders is de kans erg klein dat je problemen krijgt.Op donderdag 21 juni 2001 20:32 schreef igmar het volgende:
[..]
Het heeft er wel degelijk mee te maken. Vooral de modules is vaak een probleem
Verwijderd
Verwijderd
Op donderdag 21 juni 2001 21:20 schreef nelske het volgende:
Toch niet toevallig voor een PentiumII gecompileerd terwijl je die niet hebt he
Verwijderd
Verwijderd