Toon posts:

Linux Kernel 2.4.5

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil deze kernel compileren op mijn bak maar hoe kan ik dit het beste doen, zodat alles achteraf nog normaal werkt zoals bootupscripts etc...

??

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Je kernel heeft niets te maken met je bootup scripts.
Lees maar eens goed de kernel-compileer-howto op de diverse pagina's die je vanuit de FAQ kunt aanklikken. Alle stappen begrijpen voordat je ze doet. Anders kun je eventuele problemen niet oplossen en zit je zo weer met de installatie-CDs in je handen.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Ik wil deze kernel compileren op mijn bak maar hoe kan ik dit het beste doen, zodat alles achteraf nog normaal werkt zoals bootupscripts etc...
Je begint met het doorlezen van Documentation/Changes in de sourcedir. Er zijn wat dingen die je vaak MOET upgraden (modutils is er een van).

Je C compiler is er helaas ook vaak een van. (niet verplicht, maar word wel aangeraden).

De config zelf geeft bij elke optie uitleg wat het precies is, dus veel lezen is het motto..

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

Op donderdag 21 juni 2001 20:31 schreef Valium het volgende:
Het heeft er wel degelijk mee te maken. Vooral de modules is vaak een probleem

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 21 juni 2001 20:31 schreef Valium het volgende:
Lees maar eens goed de kernel-compileer-howto op de diverse pagina's die je vanuit de FAQ kunt aanklikken. Alle stappen begrijpen voordat je ze doet. Anders kun je eventuele problemen niet oplossen en zit je zo weer met de installatie-CDs in je handen.
dat klopt wel maar meestal krijg je het zo voor elkaar dat hij met opstarten van je services begint te zeiken over version conflicts...

Verwijderd

Euh die hebben niks met de kernel te maken.

Gewoon uitpakken ergens.
Symlink maken van /usr/src/linux naar de uitpak-dir (liefste ook onder /usr/src)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
make mrproper
make menuconfig of make xconfig of make config
make dep
make clean
make bzImage
make modules
make modules_install
cp System.map /boot/System.map-2.4.5
ln -s /boot/System.map-2.4.5 /boot/System.map
cp arch/i386/boot/bzImage /boot/bzImage-2.4.5
edit lilo.conf en voeg nieuwe bzImage toe
/sbin/lilo -v
reboot

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 20:32 schreef igmar het volgende:

[..]

vaak :?
Dat valt nogal mee hoor...Maar het klopt het _kan_ problemen opleveren.

Verwijderd

Topicstarter
Nou jongens in ieder geval genoeg informatie om effe aan de slag te kunnen, ik gaat het wel even proberen en dan horen jullie het wel zo !!!!

Alvast bedankt

Zal wel weer slapen worden met het compileren
:Z

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:27
Op donderdag 21 juni 2001 20:32 schreef igmar het volgende:

[..]

Klopt vooral als je van 2.2 naar 2.4 gaat, anders is de kans erg klein dat je problemen krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Jongens ik heb hem gemaakt alleen een probleempje als ik boot kom ik alleen maar bij
Uncompressing Linux.... Ok, Booting kernel.
<<<<<Crash>>>>>>> |:(

En dan hangt ie

Wat kan dat nu weer zijn ???? :?

Verwijderd

Precieze foutmelding :?

Toch niet toevallig voor een PentiumII gecompileerd terwijl je die niet hebt he :?
Wild guess ;)

[edit]
Het is wel de bedoeling dat je via "make menuconfig" ook de goede dingen in stelt voor je kernel!!!!

Verwijderd

Op donderdag 21 juni 2001 21:20 schreef nelske het volgende:
Toch niet toevallig voor een PentiumII gecompileerd terwijl je die niet hebt he :?
>:) Komt me bekend voor! Dat had ik namelijk ook. (Kernel voor PIII=standaard gebakken en mijn server is een PI)

Verwijderd

kan ook dat je VGA console hebt uitgezet, heb ik ook al eens gehad :)

Verwijderd

Vergeten ext2 in te bakken, maar als module meecompileren, is ook leuk als je schijf ext2 is :-)

Verwijderd

Topicstarter
zal wel ff kijken mensen, maar kom soms niet zo over met van overhaaste conclusies zo van dat je zeker weet wat het probleem is !!!

En thnx he

Verwijderd

Er heeft hier ook niemand gezegd dat het zeker was dat het ergens aan ligt. Er werden alleen sugesties gedaan :)

Maar als je mijn aanwijzingen gevolgd hebt en je hebt de kernel niet geconfigureerd en je hebt een processsor die < PentiumII, dan durf ik toch wel te garanderen dat het aan mijn opmerking ligt.

make mrproper zet de waarde voor de CPU in ieder geval op PentiumII en tja dat wil op een lager systeem niet echt werken ;)
Pagina: 1