Toon posts:

Advies videokaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik wil graag mijn pc upgraden en een betere videokaart kopen.
Het probleem is, dat ik vrij weinig van computers af weet en daar jullie hulp bij kan gebruiken.
Zelf heb ik geen idee wat voor videokaart ik nou moet/kan aanschaffen. Mijn budget ligt rond de €200.

mijn specs zijn:

Motherboard
Manufacturer Dell Inc.
Model 0GDG8Y (CPU 1)
Version A00
Chipset Vendor Intel
Chipset Model Sandy Bridge
Chipset Revision 09
Southbridge Vendor Intel
Southbridge Model H61
Southbridge Revision B3

CPU
Intel Core i5 2310

GPU
NVIDIA GeForce GT 530

Monitor
PLE2208HDD (1920x1080)

Power Supply
Dell Inc. L300PM-00

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Verwijderd op 12-03-2016 10:25)

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-02 14:27
Mooi. Ik zou in deze kast met z'n beperkte airflow een compact kaartje plaatsen zodat de warmte makkelijk wegkan omdat de videokaart vrij dicht bij de bodem van de kast zit.
Tevens zie ik al dat een lange kaart problemen kan gaan opleveren met de connectoren voor je powerbutton etc.

Hier op de foto omcirkeld : http://i41.tinypic.com/23m7zgh.jpg

Ik zou als videokaart een pricewatch: Gigabyte GV-N960OC-4GD nemen.

Mooi compact kaartje. Genereert niet teveel warmte en er blijft voldoende ruimte over om de warmte van de videokaart te laten ontsnappen. Zit ook mooi rond je budget.

Als voeding zou een de pricewatch: Cooler Master GM G450M prima zijn. 450 watt is overkill voor een gtx 960 maar geeft je de mogelijkheid te upgraden naar pittigere kaarten zonder weer de voeding te hoeven vervangen. Dan zou ik wel de hele bende in een andere behuizing plempen.

Maar voorlopig zul je met die gtx 960 weer hele tijd vooruit kunnen. Verschil met een gt530 is zowiezo huge :)

[ Voor 7% gewijzigd door Baloes op 16-02-2016 14:26 ]

Alle reacties

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Met dat budget wordt het moeilijk om iets echt leuks uit te zoeken omdat je voeding namelijk hoogstwaarschijnlijk niet toerijkent is voor de snellere kaarten.
Als je wat doorspaart (naar 300 euro) dan kan je voor een 380x + voeding gaan gaan.

Indien dat niet mogelijk is dan zou ik gaan kijken naar een nieuwe voeding en een tweedehands videokaart. In de prijsklasse 100-150 euro is de snelste kaart een 280x. Deze kaart is vergelijkbaar in prestaties met de 380x en komt tegenwoordig in spellen bij de GTX780 in de buurt.
Afbeeldingslocatie: https://tpucdn.com/reviews/ASUS/R9_380X_Strix/images/perfrel_1920_1080.png
https://www.techpowerup.com/reviews/ASUS/R9_380X_Strix/

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie,

Ik ben hierdoor toch een stukje wijzer geworden, maar het roept ook nieuwe vragen bij mij op.
Als ik het goed begrijp zorgt mijn huidige voeding voor een soort plafond in videokaart mogelijkheden.
Daarom vraag ik me af wat voor soort voeding ik zou moeten hebben, wil ik, bijvoorbeeld, de ASUS R9 380X Strix aanschaffen.

• KevinT
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:30
Dan zou je moeten denken aan een degelijke 550Watt voeding. Bij voedingen moet je eigenlijk nooit kijken naar het goedkope segment tenzij je een budget build hebt. Uiteindelijk is het toch een ding dat je hele PC voorziet van energie.

Goede voedingen komen vooral van Seasonic,Corsair en Coolermaster. Als je een beetje gaat rondkijken bij de voedingen van ~65 euro en dan een 550 watt kiest van een van die merken dan zit je meestal wel goed. Natuurlijk moet je ook 2x een PCI-E aansluiting hebben dus het is handig om daar ook even naar te kijken.

Succes!

Verwijderd

Topicstarter
Oja nog één dingetje!
Is er iets waar ik speciaal om moet letten bij het aanschaffen van een voeding? Is bijvoorbeeld elke voeding compatibel met mijn PC? Of gelden daar ook bepaalde restricties voor?

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
(jarig!)
Ja. Post een voeding die je in-gedachten had of een paar en wij helpen je verder.

Verwijderd

Topicstarter
Cooler Master GM G550M

• Baloes
Wat voor een type dell pc heb je nu? Het is handig om dat ook aan te geven omdat we dan in kunnen schatten of het uberhaupt wel mogelijk is om er een dikke videokaart in te plaatsen..

Kan het zijn dat we het hier over de dell inspiron 620 hebben?

En dit is de binnenkant?

http://en.community.dell....onents-files/3514/620.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door Baloes op 15-02-2016 21:50 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:51

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!) blijft lastig :X. Schopje naar CAA.

Verwijderd

Topicstarter
Inspiron 620 ja
en die binnenkant klopt wel ja, op die cd-rom dingen na

• Baloes
Bedoel je dat je geen HDD cage in je pc hebt zitten (de constructie rechtsonder op het plaatje waar de rode pijl vandaan komt)?

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor mijn onduidelijke antwoord.
Ik bedoelde hetgeen dat rechts boven zit (waar de rode pijl heen wijst). Voor de rest ziet alles er hetzelfde uit

• Baloes
Zou je dan even de afstand kunnen meten tussen de achterkant van de kast tot die HDD cage zodat we weten welke maximale lengte de videokaart kan hebben?

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik doen zodra ik weer thuis ben ;)

Verwijderd

Topicstarter
De afstand vanaf de achterkant tot de HDD cage bedraagt 26 centimeter

Acties:
  • Beste antwoord

• Baloes
Mooi. Ik zou in deze kast met z'n beperkte airflow een compact kaartje plaatsen zodat de warmte makkelijk wegkan omdat de videokaart vrij dicht bij de bodem van de kast zit.
Tevens zie ik al dat een lange kaart problemen kan gaan opleveren met de connectoren voor je powerbutton etc.

Hier op de foto omcirkeld : http://i41.tinypic.com/23m7zgh.jpg

Ik zou als videokaart een pricewatch: Gigabyte GV-N960OC-4GD nemen.

Mooi compact kaartje. Genereert niet teveel warmte en er blijft voldoende ruimte over om de warmte van de videokaart te laten ontsnappen. Zit ook mooi rond je budget.

Als voeding zou een de pricewatch: Cooler Master GM G450M prima zijn. 450 watt is overkill voor een gtx 960 maar geeft je de mogelijkheid te upgraden naar pittigere kaarten zonder weer de voeding te hoeven vervangen. Dan zou ik wel de hele bende in een andere behuizing plempen.

Maar voorlopig zul je met die gtx 960 weer hele tijd vooruit kunnen. Verschil met een gt530 is zowiezo huge :)

[ Voor 7% gewijzigd door Baloes op 16-02-2016 14:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de hulp allemaal!
Ik denk dat ik er zo wel uit kom. Het mooie is ook dat ik meteen een stuk wijzer ben geworden over computers :)
Pagina: 1