Netwerkkaart de oplossing?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• theman36
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-02 11:29
Hallo iedereen,

Mijn vraag
Thuis hebben wij een alles in 1 glasvezel pakket van kpn. Echter heb ik het idee dat mijn internetsnelheid niet echt optimaal is tijdens het gamen. Dat komt uiteraard ook doordat ik geen vast kabel heb, maar ik heb ook het idee dat mijn huidige usb adapter niet echt optimaal is. Vooral tijdens het online spelen van shooters en met name fifa 16 heb ik hier last van. (Het duurt enorm lang voordat ik een online tegenstander heb gevonden) Zouden jullie dit kunnen bevestigen, of met andere oorzaken kunnen komen? En het liefst oplossingen hiervoor geven?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Alles in 1pakket van kpn.
Realtek RTL8187B Wireless 802.11b/g 54 mbps usb 2.0 netwerk adapter

Het tevens even mijn snelheden bekeken via speedtest.net
Ping: 8ms
Download: 26,46 mbps
Upload: 21 mbps

En dit kwam eruit via inssider
max rate 54
signal -56
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik zelf kwam dit tegen:
#ProductPrijsSubtotaal
1TP-Link TL-WDN4800€ 32,95€ 32,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 32,95

Toch heb ik hierbij zelf mijn vraagtekens, omdat ik veel verschillende reacties zie over deze netwerkkaart. Zelf heb ik verder weinig verstand van netwerken en ook geen idee of dit wel de oplossing hiervoor is.
Wat trouwens ook nog handig is om te weten is dat mijn pc 3,5 - 4 meter van mijn router staat met 1 wand ertussen.

Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen, want ik begin er langzamerhand aardig geïrriteerd aan te raken :P

Edit
Ik heb er eigenlijk pas last van sinds de laatste generatie games. Daarvoor werkte alles nog vlekkeloos, dus vandaar dat ik het idee heb dat het door mijn usb-adapter komt. (Corrigeer me als ik dit verkeerd heb)
Heb 3 opties gevonden alleen heb ik enige twijfel welke theoretisch gezien het beste kan werken:
1 netwerkkaart
2 powerline adapter
3 andere usb wifi stick
#ProductPrijsSubtotaal
1Zyxel PLA5206 Kit€ 52,50€ 52,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 85,45

[ Voor 25% gewijzigd door theman36 op 16-02-2016 18:38 ]

Alle reacties

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:38
heb je ook al gekeken of er niet toevallig iemand anders op jouw frequentie zit met bijvoorbeeld wifi analyzer? Het beste is zeker voor gamen altijd gewoon bekabeld aansluiten, kan je niet gewoon een gaatje boren en netjes een kabel wegwerken? Ik vind op zich de waarden niet direct schokkend van je huidige realtek.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Verwijderd

1 wandje en 4 meter. Gewoon een gaatje boren en een kabeltje trekken. Altijd de stabielste verbinding.

Probleem kan ook in die " geweldige" router van KPN liggen maar zou sowieso als je perse draadloos wil eens overstappen naar N frequentie dus andere netwerkkaart.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2016 17:55 ]

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-02 22:56
Of een nieuwe netwerkkaart je probleem oplost is niet zeker - WiFi is eigenlijk nooit ideaal voor gaming. Wel is je huidige netwerkkaart behoorlijk verouderd en ga je er met een netwerkkaart met ondersteuning voor 802.11n, 5GHz en MIMO (zoals die TP-Link) sowieso op vooruit.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-02 14:30
Gamen over WiFi is meer een soort russisch roulette i.m.h.o.

Verwijderd

Mijn zoon heeft 0 problemen met draadloos gamen met zijn PS. Kwestie van goede router op de juiste plaats maar bedraad altijd stabieler.

• theman36
Snowhite0901 schreef op maandag 15 februari 2016 @ 17:53:
heb je ook al gekeken of er niet toevallig iemand anders op jouw frequentie zit met bijvoorbeeld wifi analyzer? Het beste is zeker voor gamen altijd gewoon bekabeld aansluiten, kan je niet gewoon een gaatje boren en netjes een kabel wegwerken? Ik vind op zich de waarden niet direct schokkend van je huidige realtek.
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2016 @ 17:54:
1 wandje en 4 meter. Gewoon een gaatje boren en een kabeltje trekken. Altijd de stabielste verbinding.

Probleem kan ook in die " geweldige" router van KPN liggen maar zou sowieso als je perse draadloos wil eens overstappen naar N frequentie dus andere netwerkkaart.
Petervanakelyen schreef op maandag 15 februari 2016 @ 17:55:
Of een nieuwe netwerkkaart je probleem oplost is niet zeker - WiFi is eigenlijk nooit ideaal voor gaming. Wel is je huidige netwerkkaart behoorlijk verouderd en ga je er met een netwerkkaart met ondersteuning voor 802.11n, 5GHz en MIMO (zoals die TP-Link) sowieso op vooruit.
Was vergeten te melden dat een kabel trekken geen optie is. Dit willen mijn ouders absoluut niet hebben helaas...
Mocht ik deze kaart kiezen zal ik dat zeker gaan merken of is dat verschil verwaarloosbaar? Of zijn er nog andere betere alternatieven?
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2016 @ 17:58:
Mijn zoon heeft 0 problemen met draadloos gamen met zijn PS. Kwestie van goede router op de juiste plaats maar bedraad altijd stabieler.
Eerder had ik hier eigenlijk nooit last van, maar sinds de nieuwere games zoals cod en fifa uit zijn ondervind ik dit helaas wel

• Snowhite0901
Kan die KPN router eigenlijk ook N aan? N is trouwens niet heel goed in het door muren heen gaan maar met jouw afstand moet dat kunnen lukken.

• theman36
Snowhite0901 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 08:05:
Kan die KPN router eigenlijk ook N aan? N is trouwens niet heel goed in het door muren heen gaan maar met jouw afstand moet dat kunnen lukken.
Dat weet ik helaas niet op het moment. Het is in ieder geval een kpn experia box van 5 a 6 jaar oud in combinatie met een 3com switch 5 3cfsu05

• Snowhite0901
eerlijk gezegd vraag ik me af of alleen jouw usb dongle vervangen de oplossing gaat zijn.

• theman36
Snowhite0901 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 09:33:
eerlijk gezegd vraag ik me af of alleen jouw usb dongle vervangen de oplossing gaat zijn.
Ik heb er eigenlijk pas last van sinds de laatste generatie games. Daarvoor werkte alles nog vlekkeloos, dus vandaar dat ik het idee heb dat het door mijn usb-adapter komt.
Heb 3 opties gevonden alleen heb ik enige twijfel welke theoretisch gezien het beste kan werken:
1 netwerkkaart
2 powerline adapter
3 andere usb wifi stick
#ProductPrijsSubtotaal
1Zyxel PLA5206 Kit€ 52,50€ 52,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 85,45

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
laten we eens beginnen.. welke snelheid heeft je pakket exact.

welke experiabox heb je ? of staat je experiabox in bridge en hangt er nog een router achter?

verder is je hudige wifi adapter ronduit oud.. mogelijk zou je beter af zijn mits je experiabox/router 5Ghz ondersteund om een 5ghz capable dongle / kaart te kopen

404 Signature not found

• theman36
SMSfreakie schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 18:42:
laten we eens beginnen.. welke snelheid heeft je pakket exact.

welke experiabox heb je ? of staat je experiabox in bridge en hangt er nog een router achter?

verder is je hudige wifi adapter ronduit oud.. mogelijk zou je beter af zijn mits je experiabox/router 5Ghz ondersteund om een 5ghz capable dongle / kaart te kopen
Heb een pakket van 60 mbps download en 6mbps upload verder ben ik er inmiddels achter gekomen dat het om een experiabox TG789 gaat in combinatie met een 3com switch 5 3cfsu05 en voor zover ik weet ondersteunt deze combinatie tot 2.4ghz helaas....

[ Voor 6% gewijzigd door theman36 op 16-02-2016 20:18 ]

• SMSfreakie
  • Niet online
theman36 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 20:12:
[...]

Ben er inmiddels achter dat het een experiabox TG789 is in combinatie met een 3com switch 5 3cfsu05 en voor zover ik weet ondersteunt deze combinatie tot 2.4ghz helaas....
je zou je internet aanbieder (KPN?) kunnen bellen en met de vraag of je geen andere experiabox ( met 5ghz ondersteuning ) kan krijgen?. en volgens mij zijn die alleen geschikt voor xDSL en niet voor glasvezel? (kan het fout hebben natuurlijk

404 Signature not found

• theman36
SMSfreakie schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 20:18:
[...]

je zou je internet aanbieder (KPN?) kunnen bellen en met de vraag of je geen andere experiabox ( met 5ghz ondersteuning ) kan krijgen?. en volgens mij zijn die alleen geschikt voor xDSL en niet voor glasvezel? (kan het fout hebben natuurlijk
Die nieuwere experia box kunnen wij al krijgen, maar de rest in dit huis wil het niet veranderen, omdat het voor hun prima werkt en zij denken dat het een heel gedoe is om alles weer opnieuw aan te sluiten. Deze combinatie hebben wij al van het begin af aan dat hier glasvezel is gelegd dus het lijkt mij dat dit gewoon werkt?

• SMSfreakie
  • Niet online
theman36 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 20:22:
[...]

Die nieuwere experia box kunnen wij al krijgen, maar de rest in dit huis wil het niet veranderen, omdat het voor hun prima werkt en zij denken dat het een heel gedoe is om alles weer opnieuw aan te sluiten. Deze combinatie hebben wij al van het begin af aan dat hier glasvezel is gelegd dus het lijkt mij dat dit gewoon werkt?
hmm tja dan houd het op vrees ik.. 2.4ghz band is gewoon een drukbezet. ( of je moet in de middle of nowhere wonen al acht ik die kans met glasvezel weer 0,0 :P )

en om hem nou "moedwillig" te slopen?

404 Signature not found

• theman36
SMSfreakie schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 20:25:
[...]

hmm tja dan houd het op vrees ik.. 2.4ghz band is gewoon een drukbezet. ( of je moet in de middle of nowhere wonen al acht ik die kans met glasvezel weer 0,0 :P )

en om hem nou "moedwillig" te slopen?
Middle of nowhere is het net niet maar het scheelt niet heel veel haha:P
Mocht die nieuwe experiabox er wel komen en die ondersteunt dus 5ghz, is mijn snelheid dan automatisch stukkenbeter ook met mijn huidige adapter? Of moet ik dan toch voor één van die 3 andere opties kiezen?

• SMSfreakie
  • Niet online
theman36 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 20:41:
[...]

Middle of nowhere is het net niet maar het scheelt niet heel veel haha:P
Mocht die nieuwe experiabox er wel komen en die ondersteunt dus 5ghz, is mijn snelheid dan automatisch stukkenbeter ook met mijn huidige adapter? Of moet ik dan toch voor één van die 3 andere opties kiezen?
nee je huidige adapter doet B/G ( max 11/54mbit) radio link.. netto dus nog minder.. meestal rond de helft daarvan..

[ Voor 5% gewijzigd door SMSfreakie op 16-02-2016 21:19 ]

404 Signature not found

• theman36
SMSfreakie schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 21:17:
[...]

nee je huidige adapter doet B/G ( max 11/54mbit) radio link.. netto dus nog minder.. meestal rond de helft daarvan..
Okee die is dus duidelijk aan vervanging toe. Welke van de 3 raad jij aan?

• SMSfreakie
  • Niet online
theman36 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 21:28:
[...]

Okee die is dus duidelijk aan vervanging toe. Welke van de 3 raad jij aan?
als je je experiabox niet gaat vervangen... zou iets met -N 300 ( 2.4ghz ) ondersteuning goed genoeg zijn..
alleen voor je ping gaat dat weinig doen, voor de stabiliteit van de link vraag ik het me ook af..

404 Signature not found

• theman36
SMSfreakie schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 21:33:
[...]

als je je experiabox niet gaat vervangen... zou iets met -N 300 ( 2.4ghz ) ondersteuning goed genoeg zijn..
alleen voor je ping gaat dat weinig doen, voor de stabiliteit van de link vraag ik het me ook af..
Sorry ik was niet helemaal duidelijk. Ervan uitgaand dat ik mijn nieuwe experiabox installeer, ga ik de usb adapter ook vervangen. Wat is dan het beste om te gebruiken?
Netwerkkaart, usb-adapter of powerline? en welke?

• SMSfreakie
  • Niet online
theman36 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 21:36:
[...]

Sorry ik was niet helemaal duidelijk. Ervan uitgaand dat ik mijn nieuwe experiabox installeer, ga ik de usb adapter ook vervangen. Wat is dan het beste om te gebruiken?
Netwerkkaart, usb-adapter of powerline? en welke?
denk een PCI(e) adapter maar dan zou ik eerder voor de Asus PCE-AC68 oid gaan, omdat de antennes dan niet tegen een stuk staal (aluminium) van je case aan staan te kijken ;)

powerline heb ik hier gewoon slechte ervaringen mee.. :-)

zelf heb ik hier een -AC router / accesspoint staan en dat wil best goed ism een goede kaart in mn laptop ( zelfde chipset als in de asus kaart)

404 Signature not found

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Geen kabels is lastig, netwerk over stroomnet vind ik zelf ook niet echt lekker erg hoge "ping".
en Wifi tja is al uitermate besproken. niet echt super veel opties tenzij je naast het modem gaat zitten :D

Als oplossing voor cat5 kan je misschien langs een verwarmingsbuis (of kleine gaatjes) ..
dit spul kan je met een schaar op maat knippen (schijnt) voordeel versus CAT5 is dus dat het minder grote gaten hoeft te gebruiken .. oftewel low tech. Deze techniek heet POF (glas maar dan via Plastic ;) )

Afbeeldingslocatie: https://www.conrad.nl/medias/global/ce/4000_4999/4000/4090/4099/409984_AB_01_FB.EPS.jpg

de sales pagina

Tja vanalles

• SMSfreakie
  • Niet online
vso schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 21:48:
Geen kabels is lastig, netwerk over stroomnet vind ik zelf ook niet echt lekker erg hoge "ping".
en Wifi tja is al uitermate besproken. niet echt super veel opties tenzij je naast het modem gaat zitten :D

Als oplossing voor cat5 kan je misschien langs een verwarmingsbuis (of kleine gaatjes) ..
dit spul kan je met een schaar op maat knippen (schijnt) voordeel versus CAT5 is dus dat het minder grote gaten hoeft te gebruiken .. oftewel low tech. Deze techniek heet POF (glas maar dan via Plastic ;) )

[afbeelding]

de sales pagina
leuk speelgoed maar wel duur ;) maar wel een laag verbruik zo te zien..?
alleen welke buighoek je daar mee kan maken? :P

en tot 200mbits aldus de handleiding :/ dat is dan ook wel weer een domper

[ Voor 3% gewijzigd door SMSfreakie op 16-02-2016 22:09 ]

404 Signature not found

• vso
  • Niet online

vso

tja...

SMSfreakie schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 22:07:
[...]

leuk speelgoed maar wel duur ;) maar wel een laag verbruik zo te zien..?
alleen welke buighoek je daar mee kan maken? :P

en tot 200mbits aldus de handleiding :/ dat is dan ook wel weer een domper
Wauw ik dacht 100mbit .. maar ja je zoekt lage ping en meer als 100mbit is een + teminste vind ik.
Tja en wil je het beste zit je toch aan een Ethernet kabel .. het is niet alsof de TS veel opties heeft ;)

Tja vanalles

• SMSfreakie
  • Niet online
vso schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 22:11:
[...]

Wauw ik dacht 100mbit .. maar ja je zoekt lage ping en meer als 100mbit is een + teminste vind ik.
Tja en wil je het beste zit je toch aan een Ethernet kabel .. het is niet alsof de TS veel opties heeft ;)
buigradius er van is best acceptabel..
t was pas leuk speelgoed als je gewoon gigabit over die 20 meter kon halen.

404 Signature not found

• vso
  • Niet online

vso

tja...

SMSfreakie schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 22:14:
buigradius er van is best acceptabel..
t was pas leuk speelgoed als je gewoon gigabit over die 20 meter kon halen.
Inmiddels niet meer ik wil 10gbit ;) .. ik verklaar mensen voor gek als ze WIFI afhankelijk willen zijn en te lui zijn voor kabels trekken.

Veel mensen vergeten dat Wifi een gedeeld medium is en dat je snelheid vermindert met elk wireless device dat je in huis toevoegt.
- "slimme thermostaat" (internet verbonden)
- wifi lampjes
- wifi wasmachines
- wifi tv, media dongels en consoles

Had ik al telefoons en tablets enzevoorts gezegd ? en dan maar klagen over performance en storing(en) .. _/-\o_

Volgens mij gat in de markt :) als je een bedrijfje begint om het op te lossen

Tja vanalles

• SMSfreakie
  • Niet online
vso schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 22:25:
[...]

Inmiddels niet meer ik wil 10gbit ;) .. ik verklaar mensen voor gek als ze WIFI afhankelijk willen zijn en te lui zijn voor kabels trekken.

Veel mensen vergeten dat Wifi een gedeeld medium is en dat je snelheid vermindert met elk wireless device dat je in huis toevoegt.
- "slimme thermostaat" (internet verbonden)
- wifi lampjes
- wifi wasmachines
- wifi tv, media dongels en consoles

Had ik al telefoons en tablets enzevoorts gezegd ? en dan maar klagen over performance en storing(en) .. _/-\o_

Volgens mij gat in de markt :) als je een bedrijfje begint om het op te lossen
je muren beplakken met alufolie om de straling van je buren te weren *)

en ach ja wifi is een gedeeld medium maar goed met een radiolink van 1.3gbits ( waar dan op mijn part de helft van over blijft ) klaag ik nog niet :-)

de 2.4ghz band is hier wel om te janken, omdat die gewoon druk is.. :+

404 Signature not found

• theman36
SMSfreakie schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 22:28:
[...]

je muren beplakken met alufolie om de straling van je buren te weren *)

en ach ja wifi is een gedeeld medium maar goed met een radiolink van 1.3gbits ( waar dan op mijn part de helft van over blijft ) klaag ik nog niet :-)

de 2.4ghz band is hier wel om te janken, omdat die gewoon druk is.. :+
Ben zelf tot de conclusie gekomen dat ik mijn experiabox echt moet gaan vervangen. Is het gewoon een kwestie van de kabels op dezelfde plaats aansluiten in die andere experiabox en ook de kabels van de tv ontvanger?

• SMSfreakie
  • Niet online
theman36 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 22:37:
[...]

Ben zelf tot de conclusie gekomen dat ik mijn experiabox echt moet gaan vervangen. Is het gewoon een kwestie van de kabels op dezelfde plaats aansluiten in die andere experiabox en ook de kabels van de tv ontvanger?
zou plug en play moeten zijn. maar dat kan een KPN helpdesk medewerker je met zekerheid vertellen lijkt me ? :-)

404 Signature not found

• theman36
SMSfreakie schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 22:39:
[...]

zou plug en play moeten zijn. maar dat kan een KPN helpdesk medewerker je met zekerheid vertellen lijkt me ? :-)
Zal me daar snel in gaan verdiepen, mocht ik nog vragen hebben of tegen problemen aanlopen dan kan ik hier altijd terecht haha:P Ik zal in ieder geval de uitkomst nog gaan posten

• vso
  • Niet online

vso

tja...

theman36 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 22:50:
[...]

Zal me daar snel in gaan verdiepen, mocht ik nog vragen hebben of tegen problemen aanlopen dan kan ik hier altijd terecht haha:P Ik zal in ieder geval de uitkomst nog gaan posten
Ik zou overstappen van provider die experia boxjes zijn bagger .. google eens op fritzbox en gamen ..

als je ouders het er niet mee eens zijn, moeten ze je maar een kabel aan laten leggen .. ;)

Tja vanalles

• theman36
vso schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 23:29:
[...]

Ik zou overstappen van provider die experia boxjes zijn bagger .. google eens op fritzbox en gamen ..

als je ouders het er niet mee eens zijn, moeten ze je maar een kabel aan laten leggen .. ;)
Haha ja ging dat allemaal maar zo makkelijk hier:p

• SMSfreakie
  • Niet online
theman36 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 23:42:
[...]

Haha ja ging dat allemaal maar zo makkelijk hier:p
tja, ik heb vroeger wel eens een oude CRT "per ongelijk" water gegeven... :+
toen was het wel tijd voor een LCDpaneel :P

404 Signature not found

• Snowhite0901
misschien een rare oplossing: maar als je huisgenoten niet willen veranderen kan je ook nog zelf een N router/accespoint kopen en deze op de xperiabox aansluiten?

• theman36
Snowhite0901 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 08:01:
misschien een rare oplossing: maar als je huisgenoten niet willen veranderen kan je ook nog zelf een N router/accespoint kopen en deze op de xperiabox aansluiten?
Dat is ook mogelijk inderdaad, maar dan wordt het aardig prijzig als ik het zo bekijk

• Snowhite0901
Prijzig is een vaag begrip, wat heb je als budget voor jezelf gezet dan? Je kan ook eventueel bij V&A wat op de kop tikken. Het is ook zonde om nu aan een halve oplossing geld te besteden.

• theman36
Snowhite0901 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:01:
Prijzig is een vaag begrip, wat heb je als budget voor jezelf gezet dan? Je kan ook eventueel bij V&A wat op de kop tikken. Het is ook zonde om nu aan een halve oplossing geld te besteden.
Ongeveer 50 euro niet veel meer. V&A lijkt mij voor dit geval niet echt ideaal
Pagina: 1