AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch
snel en redelijk stil
superstil, en redelijk snel
Verwijderd
hij is echt superstil
stiller dan mijn superorb!!!
"Luie mensen worden ook moe!"
Verwijderd
Stil kun je hem dus wel noemen...
Hmm, geen last van..Op donderdag 21 juni 2001 22:03 schreef BigB het volgende:
stil???? snel???
dat ding kraakt als de pest man
heb je dan niet de acoustic management uitgezet?
Heb ik ook eens geprobeert, maar dan gaat ie echt een takkeherrie maken, en IK merk niet dat ie er sneller van wordt..
laat maar lekker stil zijn, dat ding..
Zeker nu de 15k RPM modellen pas zijn gereleased
Ik heb 2x 10.000rpm schijven en als ik niet zoveel fans in de kast zou hebben
IBM! een maal, andermaal..verkocht!
Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....
integenstelling tot de IBM 13,6 gig 7200 rpm hdd
hoor hem niet... moe altijd ff naar ut lampje kijken
Heb ook nog een Quantum 13.6gb 5400rmp
Ultra 66
die hoor ik wel maar zow veel herrie is ut niet
Seagate maakt ut meeste kabaal!
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh
Ook de 6 maxtors in een IDE5 raid hoor ik niet (maar die staan wel een serverruimte met behoorlijk hoorbare koeling, dus of dat nou representatief is...)
Verwijderd
Dat vind ik zo vaag. Ik vind dat mijn ibm vrij veel lawaai maakt. Hij kraakt echt als een gek.Op donderdag 21 juni 2001 22:17 schreef pindkaas het volgende:
ik heb zelf een ibm 7200rpm 45gb ik heb hem nog nooit gehooord!!
hij is echt superstil
Ik heb ook andere IBM gehoord en die waren wel stil. Maar mischien dat dit komt dat mijn IBM 45GB uit de verkeerde serie kwam.
Maar ja stil en snel moet je volgens mij nog steeds een IBM nemen.
Helemaal mee eens, WD is echt wel stil.Op vrijdag 22 juni 2001 20:37 schreef smvs het volgende:
wd bb series 7200 rpm. aanradertje.
Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele
Kubuntu
Ze hebben een beste performance, zijn erg stil (kun je overigens instellen).
Stabiel als stenen. Mooie platte dingen ook trouwens.
Het enige nadeel van de IBM schijven zijn dat ze zo klein zijn. Mijn 30gig is nu al vol
Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge
Verwijderd
heb zelf een WD300BB schijf (30 gyg 7200 rpm 2 mb cache ata100) en die is echt retesnel en heel stil , maar hij wordt inderdaad redelijk warm.. maar aangezien ik er maar 1 heb is dat geen probleem.
ben er zwaar tevreden over!
Verwijderd
mijn ervaring is dat maxtor's nogal heet worden, hoe zit dat met de andere merken?
Ik ben erg tevreden over m'n nieuwe Maxtor DM+60 van 30,7 Gb. Echt warm wordt ie geloof ik niet. Bovendien wordt ie gekoeld door een 80 mm fan. Snel is ie wel. In veel test in elk geval sneller dan de 75GXP maar minder snel dan de 60GXP. Ik heb echter m'n vertrouwen in IBM wel verloren na 2 defecte IBM's in 1 jaar en een klantonvriendelijke garantietermijn. Vandaar dus een Maxtor.Op zondag 24 juni 2001 11:47 schreef 5731N het volgende:
En hoe zit het met de warmteproductie van de schijven?
mijn ervaring is dat maxtor's nogal heet worden, hoe zit dat met de andere merken?
Verwijderd
Bij de IBM schijven kun je met een tool zelf bepalen of je performance wil of meer stilte. Ik weet niet of dit bij de WD schijven mogelijk is.
Maar qua betrouwbaarheid schijnt de 75 GXP reeks hoge uitvallen te kennen. En er gaan ook geruchten over de 60 reeks maar deze zijn (in tegenstelling tot 75 reeks) niet bevestigd.
Dus als je een snelle en betrouwbare schijf wil zou ik persoonlijk voor een WD gaan.
Je kan meer info vinden over de harde schijven en de uitval van de IBM op www.storagereview.com
mee eensWD Kicks all ass...
heb zelf een WD300BB schijf (30 gyg 7200 rpm 2 mb cache ata100) en die is echt retesnel en heel stil , maar hij wordt inderdaad redelijk warm.. maar aangezien ik er maar 1 heb is dat geen probleem.
ben er zwaar tevreden over!
WD BB series = goeie shit.
Verwijderd
Verwijderd
maakt wel uit in seek time mijn maxtor zonder acoustic management 6,6 seek time en met tussen de 11 en de 12 ms.Op donderdag 21 juni 2001 22:20 schreef wHiTeRaZoR het volgende:
[..]
Hmm, geen last van..
heb je dan niet de acoustic management uitgezet?
Heb ik ook eens geprobeert, maar dan gaat ie echt een takkeherrie maken, en IK merk niet dat ie er sneller van wordt..
laat maar lekker stil zijn, dat ding..
dus t maakt wel degelijk wat uit en zoveel lawaai maakt hij niet.
Dan doe je toch iets verkeerd, denk ik. Ik heb (Sinds zaterdag) 4 van deze jongens in RAID 0+1 draaien (en daarvoor 2 in RAID0), en ik hoor ze geen van alle, ook niet met opspinnen.Op zaterdag 23 juni 2001 20:28 schreef Wannapuf het volgende:
Mijn IBM DTLA-307030 (75GXP serie) maakt anders een takkeherrie waar je niet goed van wordt. Lezen/schrijven hoor je niet zo goed idd, maar het spinnen van de schijf maakt al zo'n loei-geluid. Kutschijf.
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Euh, dat gezeik gaat over de oudere 75GXP hoorgezeik over 60gxp schijven
Virussen? Scan ze hier!
ja. neem geen barracuda ata III. die is traag qua seeks. en niet zo'n beetje ook.Ik ben op zoek naar 3x40 gieg voor mijn 3ware 6400, maar weet niet welk merk ik zal nemen, of wd of ibm of seagate barracuda III! IBM wordt het waarschijnlijk niet met al dat gezeik over 60gxp schijven WD heb ik nu, maar die seagate III schijnt ook supersnel te zijn, iemand suggesties??
neem een wd BB series 7200 rpm. prima schijfjes. behalve ik zijn ze er bij redhill computers ook nogal leip van:
zie deze link over 'current drives'
http://www.redhill.net.au/hw-drives-h.html
Western Caviar BB
In a better year, drives like these might have escaped without much notice. In a year when new models are nearly always slower than their predecessors, the 20GB/platter 7200 RPM Caviars are refreshingly traditional: a new model that is unequivocally faster than the one it replaces - and, indeed, faster than almost anything else in IDE. Only the elderly but still formidable IBM Deskstar 75GXP is in the same class.
Released late in 2000, the Caviar BB was an instant success here. It is remarkably quiet - quieter than many a 5400 RPM drive - cool to touch, and noticeably faster than most of the competition. Already, it has become our favourite 7200 RPM drive, and pending new releases from Seagate and IBM later in the year, we can see little reason to carry any other 7200 RPM model.
Verwijderd
seagate heeft hoog uitvalspercentage en zijn erg lawaaierigOp maandag 25 juni 2001 09:55 schreef tineau het volgende:
Ik ben op zoek naar 3x40 gieg voor mijn 3ware 6400, maar weet niet welk merk ik zal nemen, of wd of ibm of seagate barracuda III! IBM wordt het waarschijnlijk niet met al dat gezeik over 60gxp schijven WD heb ik nu, maar die seagate III schijnt ook supersnel te zijn, iemand suggesties??
Ik zelf kan dacht ik toch maar weinig invloed uitoefenen op het geluid dat de schijf produceert. Ik denk idd dat mijn schijf een uitzondering is en dat dit niet hoort. Want ik zou toch zweren dat toen ik hem kocht hij veel stiller was. Maar ik heb ook geen zin om hem om te ruilen want ik heb momenteel geen spare schijf, want die moet ook al omgeruild worden. En nee, dat is geen IBM, maar een Western Digital.Op maandag 25 juni 2001 08:15 schreef wildhagen het volgende:
[..]
Dan doe je toch iets verkeerd, denk ik. Ik heb (Sinds zaterdag) 4 van deze jongens in RAID 0+1 draaien (en daarvoor 2 in RAID0), en ik hoor ze geen van alle, ook niet met opspinnen.
Verwijderd
Ook kontjesnel (8.5ms, 7200rpm, 2Mbcache, Udma100).
Ben er 10x meer tevreden over dan mijn maxtor (ook een goede schijf, maar net niet zo goed als een IBM).
Verwijderd
Dan heb je dit stukje nog niet gelezen! Men is het niet eens over de vraag of de vele problemen komen door de manier van verpakken door Newegg, maar veel mensen hebben problemen met hun 60gxp!Op maandag 25 juni 2001 11:03 schreef wildhagen het volgende:
Euh, dat gezeik gaat over de oudere 75GXP hoorde 60GXP is veel beter.
Verwijderd
Geen reden om IBM totaal te vermijden.
De mijne is prima op 't gebied van heads en surface. Eens kijken hoe dat blijft (loopt nu ongeveer een week, dus nog een eind te gaan).
Verwijderd
Ja dat kan ook gauw die superorb maakt me een teringherrie! Helemaal met 2 fans aan. Ik heb zelf de IBM 60GXP en hij is idd stil dus ik zou een IBM kopen!Op donderdag 21 juni 2001 22:17 schreef pindkaas het volgende:
ik heb zelf een ibm 7200rpm 45gb ik heb hem nog nooit gehooord!!
hij is echt superstil
Greetz
openkat.nl al gezien?
AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch
ik moet nu me WD136BA naar WD sturen
die is stuk, koop er een ibm 41 gig voor,
Verwijderd
Ik twijfel nog steeds, maar de voorkeur gaat zeker uit naar de WD!Op woensdag 27 juni 2001 17:42 schreef hives het volgende:
Ik ga denk ik voor WD..... tnx for the replys guys
Verwijderd
ik heb zelf een wd 7200rpm. Laatst had een vriend zijn ibm mee hadden we die op de secundary gehangen en 450mb data in 40seconden overgepomptOp donderdag 28 juni 2001 01:55 schreef tineau het volgende:
[..]
Ik twijfel nog steeds, maar de voorkeur gaat zeker uit naar de WD!