Backpacken in Puglia Italië

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-11 10:27
Beste tweakers,

Ik kon zo even geen travel topic vinden dus plaats ik hem hier, graag verplaatsen als het in de verkeerde categorie staat. :)

Anyway, ik wil graag gaan backpacken, begin maart voor 5 dagen, waar ik de eerste dag in de ochtend kan vertrekken en de 5e dag in de avond terug in Bari moet zijn.

Ik zal alleen rondreizen, dit heb ik vaker gedaan, met een tent en een kleine tas. Ik ben opzoek naar een mooie Hiking route, het liefst uitdagend die ongeveer 4 dagen duurt. Ik kan relatief weinig water en eten meenemen, zo'n 4 tot 6 liter dus ik ben bij voorkeur opzoek naar een route met tussenstop of drinkbaar water onderweg (beekjes/fonteinen)

Een aantal uur treinreizen vind ik niet erg.

Wie van jullie heeft een gave tocht in gedachten waarvan hij denkt, dat is een leuke! Dan hoor ik het graag. :) Ben erg benieuwd! Ben ik het verleden als nieuweling in de Hiking/backpacking wereld goed geholpen hier.

Hoor het graag!

Alle reacties

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-11 23:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oeh, mooi gebied - en ideale tijd van het jaar om daar te wandelen. Helaas ben ik nooit buiten Bari zelf geweest, maar wel alvast een tip mbt Bari: ga zeker naar de St. Nicolaaskerk waar de gemummificeerde hand van de Sint zelve te zien is. Voor de volgende keer als iemand je vraagt "of Sinterklaas bestaat" :+

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Lecce schijnt ook erg mooi te zijn.

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-11 10:27
Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2016 @ 19:31:
Lecce schijnt ook erg mooi te zijn.
Geloof ik zo, alleen steden trekken mij niet zo. Heb eerder in het noorden van italië een aantal steden gezien maar het is wat mij betreft te druk. Ik hou wel van hele rustige rurale dorpjes.

Wil graag mooie natuur in.

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Vergeleken bij de steden in het noorden is Lecce maar een dorpje, zeker begin maart is het er niet druk. Goed bereikbaar per trein vanuit Bari. Onderweg naar Lecce zou ik even stoppen in Polignano a Mare. Verder is de Adriatische kust ten zuiden van Otranto heel mooi, met dorpjes als Castro:

Afbeeldingslocatie: http://www.castromarina.info/images/castro-marina-panorama.jpg