Geen verbinding met Seagate NAS via mobiele app

Pagina: 1
Acties:

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:31
Mijn probleem is als volgt: Ik kan met mijn mobiel en tablet geen verbinding maken met de seagate central (nas) via de bijhorende app (seagate media app), de melding "****mediaserver is niet beschikbaar" Mobiel heeft uiteraard wel verbinding met het draadloze netwerk in huis.
Via de Kodi app kan ik de NAS wel vinden en de videobestanden afspelen, alleen kan Kodi weer niet streamen naar de Chromecast. (ook daar al diverse dingen geprobeerd die ik via Google gevonden had zonder resultaat anders was het opgelost)

Bedraad lukt het wel via de desktop. Ik heb de volgende dingen al geprobeert: Seagate updaten/ terugzetten naar fabrieks instellingen, Experiabox gereset, app van mobiel verwijdert en opnieuw erop (en cache geleegd) en toen waren de ideeën op, iemand enig idee?

(meeste van bovenstaande tekst van het KPN forum gehaald waar dit topic een jaar of 2 geopend was maar daar staat de oplossing ook niet bij.

Vorige week is er een software update geweest van Seagate maar ook die heeft dit niet verholpen.

Mijn profiel op Discogs

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:31
Ze zijn erg snel bij KPN op het forum aldaar.
Het probleem is bekend bij de persoon die daar reageert en gaat het doorspelen naar de juiste afdeling en als die ermee akkoord gaan wisselen ze de modem om voor een andere dan zou het probleem opgelost moeten zijn.

Ben benieuwd.....

Mijn profiel op Discogs