Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[Office 2013] Hoog CPU gebruik tijdens typen in Word

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• X2X2X
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:18
Sinds een aantal dagen schiet het CPU gebruik bij mij omhoog tijdens het typen in Word 2013. Op het moment dat ik stop met typen daalt het gebruik ook direct weer. Waar het gebruik voorheen consistent tussen de 0 en 1 procent lag stijgt het nu naar 25 a 30 procent wanneer ik typ. Wanneer Word alleen open staat en er niet getypt wordt is het gebruik net zoals normaal tussen de 0 en 1 procent. Het process welke de CPU spikes veroorzaakt heet WINWORD.exe. Wanneer ik een extern usb toetsenbord aansluit gebeurt er precies hetzelfde.

Mijn setup is een laptop met een i7-4700HQ gekoppeld aan 8 GB ram en een 500gb SSD waar W10 x64 op draait, dus aan de hardware kan het niet liggen.

Heb al het een en ander gegoogled maar ben nog niet iets vergelijkbaars tegengekomen.

Omdat ik liever niet de hele boel weer opnieuw instel qua templates en layout settings is een herinstallatie voor mij echt het laatste redmiddel. Daarom mijn vraag, zijn jullie met dit probleem bekend en is het op te lossen zonder een herinstallatie? Alvast bedankt!

Beste antwoord (via X2X2X op 15-02-2016 15:54)

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-11 21:48

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Het zou ook aan update KB3114717 (February 9, 2016, update for Office 2013) kunnen liggen. Hetzelfde probleem hier op een serveromgeving van mijn werk; update zorgde voor hoge load en cpu op onze servers. Deinstalleren van de update heeft dit probleem voor ons opgelost en Microsoft heeft de patch ingetrokken.
Update 3114717 is no longer available because it causes Microsoft Office 2013 apps, such as Microsoft Word and Microsoft Outlook, to slow down or freeze. If you’ve installed this update and you're experiencing these issues, you can safely remove the update.

[ Voor 28% gewijzigd door FREAKJAM op 15-02-2016 15:51 ]

is everything cool?

Alle reacties

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat gebeurt er als je autocorrect en spellingscontrole e.d. uitschakelt?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• X2X2X
Bingo! Met de spellingscontrole uitgeschakeld daalt het gebruik naar 2% tijdens het typen.
Bedankt voor het snelle antwoord.

Alhoewel het erg vreemd is dat dit voorheen nooit voor problemen heeft gezorgd.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Misschien de talen even opnieuw installeren. Kan zijn dat er ergens iets corrupt is geworden :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:17

Nibbz

Postmaster General

X2X2X schreef op maandag 15 februari 2016 @ 15:32:
Bingo! Met de spellingscontrole uitgeschakeld daalt het gebruik naar 2% tijdens het typen.
Bedankt voor het snelle antwoord.

Alhoewel het erg vreemd is dat dit voorheen nooit voor problemen heeft gezorgd.
Misschien meerdere talen ingesteld? Waardoor hij meer moet controleren?

13:37

• X2X2X
Nibbz schreef op maandag 15 februari 2016 @ 15:33:
[...]

Misschien meerdere talen ingesteld? Waardoor hij meer moet controleren?
Heb alleen Engels en Nederlands erin staan waarvan alleen Engels gecheckt wordt dus daar kan het IMO niet aan liggen.
gambieter schreef op maandag 15 februari 2016 @ 15:33:
Misschien de talen even opnieuw installeren. Kan zijn dat er ergens iets corrupt is geworden :)
Ik heb onder File>Options>Language de Engelse taal verwijderd en vervolgens weer toegevoegd maar dit heeft geen effect gehad. Of bedoelde je iets anders?

Acties:
  • Beste antwoord

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-11 21:48

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Het zou ook aan update KB3114717 (February 9, 2016, update for Office 2013) kunnen liggen. Hetzelfde probleem hier op een serveromgeving van mijn werk; update zorgde voor hoge load en cpu op onze servers. Deinstalleren van de update heeft dit probleem voor ons opgelost en Microsoft heeft de patch ingetrokken.
Update 3114717 is no longer available because it causes Microsoft Office 2013 apps, such as Microsoft Word and Microsoft Outlook, to slow down or freeze. If you’ve installed this update and you're experiencing these issues, you can safely remove the update.

[ Voor 28% gewijzigd door FREAKJAM op 15-02-2016 15:51 ]

is everything cool?

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je kunt een repair installatie van Office doen. Of het kan indexeren zijn?

• X2X2X
Het verwijderen van de KB3114717 update heeft het probleem verholpen. Bedankt voor het meedenken iedereen _/-\o_ Hier mag wel een slotje op.

• hichelay
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-11 15:05
Ik wil nog even toevoegen dat het ook voor mij het probleem heeft opgelost!

Als jullie het niet erg vinden wil ik graag een paar extra trefwoorden ingeven, zodat anderen die dit probleem hebben ook op kunnen lossen. Ik ben bijvoorbeeld bezig met mijn productverslag (afstudeerstage) en dan is het erg hinderlijk om na elk woord 30 seconden te moeten wachten... Mijn processor werd af en toe 95 graden, kwam eigenlijk nooit onder de 80!

Trefwoorden: cpu processor office word 2013 heet hot vastlopen traag langzaam loopt telkens vast wachten typen zwaar belast slow stront door een trechter
Pagina: 1