Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.
Verwijderd
Iemand in de buurt van Arnhem die een likje silver voor weinig kan missen hehe.
Verwijderd
Want dat heb ik nog wel ergens liggen.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Verwijderd
Verwijderd
Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.
heeft dit enige kans van slagen?
Ik zou het niet doen als ik jouw was. Die koel 'prut' is niet geleidend (daarmee bedoel ik stroom) als jij zelf zoiets maakt en het komt ergens tegenaan ontstaat er kortsluiting!
Verwijderd
Hoe lang is dat spul eigenlijk houdbaar (onder je koeler en in de tube)?
daarnaast was ik niet van plan om het ergens anders dan tussen m'n core en heatsink te plakken en daar is het niet erg als het geleidend is.
maar bedankt voor de waarschuwing.
maar heeft iemand dit geprobeerd?
en newt, als je toch een grote test gaat houden is het misschien een idee om te kijken hoe dit soort zelfgemaakte prut presteert.
Even though Arctic Silver is specifically engineered for high electrical resistance, you should keep the compound away from processor, memory, and motherboard traces and pins. There is a possibility that dust could contaminate the compound and increase its electrical conductivity.
Dit staat op http://www.coolingstore.com/Pages/arctic_silver_thermal_compound_instructions.htm
Het is dus NIET electrisch geleidend (ok ze raden aan om toch voorzichtig te zijn met stof dat eventueel geleidend). Maar als je zelf koper deeltjes gaat gebruiken is dit wel geleidend.
maar anyway zoals ik al zei het komt toch alleen tussen core en heatsink waar het niet stoort.
Test het eerst dan eens uit op een oude proc.
39
En dan zijn er altijd nog de mensen die koelers op hun cpu hangen zonder dat er koelprut tussen zit.
Maar anyways wat ik dus wil zeggen is dat elektrisch kontakt tussen heatsink en cpu niet buiten specs ligt. Ergo, een conductive pasta kan geen kwaad zolang het niet op je mobo terecht komt.
Verwijderd
woeps foutje van mij, het is nog vroeg.
39
Verwijderd
Ik vond het al zo lijken op warmte geleidingspasta (allemaal losse koperdeeltjes).
Kost trouwens ongeveer 20 piek. Heb je wel genoeg voor de rest van je leven.
Dit weekend ga ik het wel eens proberen, het ligt namelijk nog bij mijn ouders. Ik heb alleen geen temp sensor dus of het beter werkt, daar zal ik denk ik nooit achter komen.
www.coolingstore.com http://tcs.safeshopper.com/147/cat147.htm?1659
Daar kost de Artic Silver slechts $13,95 + $2,99 shipping. Dat is dus zo'n f.40,-
Daar heb ik het in ieder geval gekocht, en het na drie dagen al binnengekregen.
En voor Martijn: ik woon in de buurt van Eindhoven.
Ik heb net ff gekeken en ik heb geen creditcard, word dan toch lastig bestellen
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Verwijderd
Ik ben tot de de conclusie gekomen dat je met een "standaard" cooler (coolermaster) heel goed moet opletten of hij goed contact met de core maakt. Dat was bij mij namelijk niet 100 %. Oplossing: haal een heel klein stukje van de nopjes die op de processor af en gebruik zo weinig mogelijk pasta. Goed aandrukken en positioneren.
Mijn duron 600@800 (met dus die coolermaster) werd %$$(%^() 55 graden.
Na aanpassen van de Alpha (voetjes eraf) en de processor (nopjes er af) de Alpha gemonteerd en wat bleek: Dron wil nu 900 stabiel bij 1.85 Volt en, jawel 40 graden.
De tempsensor van het MoBo "kaal" gemaakt en tegen de core aan, dus een redelijk betrouwbare indicatie van het temperatuur verval.
Verder heb ik gewoon de huis-tuin-en-keuken pasta van de electroboer om de hoek gebruikt.
Newt, is dit goed of niet.. graag commentaar.
Verwijderd