Hallo Tweakers,
Ik heb een technisch probleem waar ik niet uitkom. Ik heb al flink gegoogled en genoeg medestanders gevonden, maar oplossingen die voor sommigen werken, lijken voor mij niet te werken.
Het probleem is als volgt: bij het openen van windows verkenner (ook in apps, bijvoorbeeld bij het openen van een document) hangt deze voor 20-40 seconden als deze niet heel recentelijk is gebruikt (afgelopen 30 seconden).
Het probleem doet zich niet voor als ik m'n netwerkverbinding uitschakel (bijvoorbeeld door netwerkadapter uit te schakelen, kabel te unpluggen, router uit te schakelen).
Mogelijk relevant is dat mijn systeem na een paar uur idle te hebben gestaan mij vertelde dat hij geen geheugen meer had (Memory op 89%). Ik kon niet direct een reden vinden, dus ik rebootte simpelweg. Vanaf dat moment viel het probleem mij op. Ik merkte toen ook dat Firefox zichzelf had geupdate naar 44.0.2, al weet ik niet of dit relevant is.
Ik draai Windows 10 Pro 64-bit met de meest recente updates.
Wat ik al geprobeerd heb is het volgende:
- Drivers geupdate voor netwerkadapter
- Randapparatuur ontkoppeld (behalve KB, muis, ethernet)
- Firefox gedeinstalleerd.
- Zoekindex verwijdert en herbouwt (via control.exe srchadmin.dll)
- Clean boot gedaan (alle non-MS services uit)
- SFC scan gedaan voor corrupte systeembestanden: niets
- DISM scan gedaan, niks.
- Gekeken of er iets op mn netwerk stuk was, alles leek in orde.
- DNS geflushed (want je weet maar nooit)
- Gecheckt op memory leaks door systeem een uur te laten idlen. Geen toename in geheugengebruik geconstateerd.
Iemand verder nog een idee? Ik zit met mn handen in het haar.
Groeten,
Thenno
Ik heb een technisch probleem waar ik niet uitkom. Ik heb al flink gegoogled en genoeg medestanders gevonden, maar oplossingen die voor sommigen werken, lijken voor mij niet te werken.
Het probleem is als volgt: bij het openen van windows verkenner (ook in apps, bijvoorbeeld bij het openen van een document) hangt deze voor 20-40 seconden als deze niet heel recentelijk is gebruikt (afgelopen 30 seconden).
Het probleem doet zich niet voor als ik m'n netwerkverbinding uitschakel (bijvoorbeeld door netwerkadapter uit te schakelen, kabel te unpluggen, router uit te schakelen).
Mogelijk relevant is dat mijn systeem na een paar uur idle te hebben gestaan mij vertelde dat hij geen geheugen meer had (Memory op 89%). Ik kon niet direct een reden vinden, dus ik rebootte simpelweg. Vanaf dat moment viel het probleem mij op. Ik merkte toen ook dat Firefox zichzelf had geupdate naar 44.0.2, al weet ik niet of dit relevant is.
Ik draai Windows 10 Pro 64-bit met de meest recente updates.
Wat ik al geprobeerd heb is het volgende:
- Drivers geupdate voor netwerkadapter
- Randapparatuur ontkoppeld (behalve KB, muis, ethernet)
- Firefox gedeinstalleerd.
- Zoekindex verwijdert en herbouwt (via control.exe srchadmin.dll)
- Clean boot gedaan (alle non-MS services uit)
- SFC scan gedaan voor corrupte systeembestanden: niets
- DISM scan gedaan, niks.
- Gekeken of er iets op mn netwerk stuk was, alles leek in orde.
- DNS geflushed (want je weet maar nooit)
- Gecheckt op memory leaks door systeem een uur te laten idlen. Geen toename in geheugengebruik geconstateerd.
Iemand verder nog een idee? Ik zit met mn handen in het haar.
Groeten,
Thenno
[ Voor 3% gewijzigd door Thenno op 15-02-2016 14:44 ]