Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 735611

Topicstarter
Mijn titel geeft het al aan; ik twijfel tussen het 16GB model en het 64GB model van de iPhone 6S.
Als er nog een 32GB model bestond, was mijn keuze snel gemaakt, maar helaas..

De telefoon, welk model dan ook, is een rib uit mijn lijf. Maar mijn iPhone 5 is toch echt bijna ten dode opgeschreven na 3 jaar (scherm reageert bagger, accu niet goed meer).

Mijn vraag is dus eigenlijk... Kun je met iCloud geheugen hetzelfde als met het normale geheugen van de telefoon? Even gemakkelijk in gebruik?
Of is de upgrade echt het geld waard?

Bij het 16GB model kan ik er later natuurlijk altijd voor kiezen om mijn iCloud geheugen te upgraden. Bij het 64GB model zal dit niet nodig zijn.

Let me know.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 735611 op 15-02-2016 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:12

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Nee je kunt geen apps op je iCloud storageoplossingen bewaren, alleen backups en documenten en dergelijke. Als je een grote databundel hebt, kun je 50 GB iCloud icm bijvoorbeeld iTunes match of Apple Music overwegen, maar ik zou zelf altijd wel meer opslagruimte op de telefoon zelf prefereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KW25
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-07 19:57
Ik zou voor de 64gb optie gaan, aangezien 16gb redelijk snel vol zit. Zeker met foto's en een aantal apps. Heb ook het gevoel dat apps langzaam groter worden. Verder is de 6s heel snel, zeker vergeleken met een iPhone 5. Het is zeker een goede upgrade, maar inderdaad een flink dure.

MacBook Pro 13" 2017 512GB  iPhone 13 Pro 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21:00

two

Ik weet dat je er niet om vraagt, maar heb je overwogen om apple te verlaten?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Ik heb een 64GB iphone 6, ik raad je aan om deze ook te nemen. nu na 1 jaar heb ik al 15 GB aan foto's .

ook met spotify premium is het handig om je nummers offline op te slaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-07 22:25
Zat enkele weken terug in een soortgelijke situatie. iPhone 5 was op (slechte accu onder andere) en toen voor een 6s 64GB gegaan.
Had voorheen altijd 16GB en nooit problemen mee gehad, maar ben blij dat ik de 64GB versie heb genomen. iOS neemt nu aanzienlijk wat ruimte in en dan houd je weinig over van 16GB versie.
Daarbij was ik uiteindelijk voor de 64GB versie over 2 jaar gezien evenveel kwijt als de 16GB versie en dan is de keuze snel gemaakt.
Voor extra iCloud opslag betaal je ook lijkt me en dan zou ik het geld liever steken in het vergroten van de interne opslag.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
Voor die 1€ p/m zou ik deze gewoon nemen.
Mocht je telefoon crashen staan al je foto's veilig op een server. Ik heb hem aan me creditcard gekoppeld. Werkt als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Ik gebruik inderdaad Spotify Premium sinds kort en zou graag wat muzieklijsten offline downloaden. Is het dan zo dat deze gegevens niet in iCloud opgeslagen kunnen worden?

De reden dat ik ook twijfel, is omdat ik mijn abonnement vroegtijdig zal moeten verlengen bij T-Mobile. Mijn sim-only abonnement loopt nog tot oktober. Om die reden zal ik dan ook voor een 1-jarig abonnement gaan ipv een 2-jarig abonnement, zodat ik niet nog dik 2,5 jaar aan dezelfde aanbieder vastzit. Dit maakt het toestel wel ook weer duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-07 10:39
Nope. iCloud werkt voor de Apps van Apple en voor backups enzo. Ik zou echter te allen tijde voor de 64GB optie gaan. Restwaarde is hoger en je kan er gewoon veel meer mee. Spotify caching neemt een hoop ruimte in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Okee, duidelijke taal. Heeft een van jullie toevallig ervaring met Recycle Michael o.i.d.? Omdat mijn scherm af en toe niet goed reageert, wil ik mijn iPhone 5 eigenlijk niet tweedehands doorverkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13-07 09:03
Verkoopjetelefoon heb ik meerde keren gebruikt, zonder problemen.

• supersnathan94
Anoniem: 735611 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 23:01:
Okee, duidelijke taal. Heeft een van jullie toevallig ervaring met Recycle Michael o.i.d.? Omdat mijn scherm af en toe niet goed reageert, wil ik mijn iPhone 5 eigenlijk niet tweedehands doorverkopen.
Laat even weten via DM wat je er dan voor krijgt. Ik heb namelijk een donortoestelletje nodig voor camera, frontcam assembyl en display behuizing/frame.

Topicstarter
mimang schreef op maandag 15 februari 2016 @ 14:33:
Ik weet dat je er niet om vraagt, maar heb je overwogen om apple te verlaten?
Haha, nee, niet overwogen en ga ik ook niet doen. Met alle andere apparaten (laptop o.a.) gebruik ik niets van Apple, maar ik zal toch voor een iPhone blijven gaan. Voorheen 3 telefoons van Samsung en 1 van HTC gehad en dat leverde uiteindelijk alleen maar gedoe en rare taferelen op. Apple heeft me nog niet teleurgesteld tot nu toe m.b.t. telefoons.

Edit: 64GB toestel is onderweg :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 735611 op 19-02-2016 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suren01
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:57
Zat ook te twijfelen en ben toen ook voor een 64 GB 6S gegaan (599 voor betaald) en ben er meer dan blij mee :D

[ Voor 19% gewijzigd door Suren01 op 23-02-2016 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Suren01 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:08:
Zat ook te twijfelen en ben toen ook voor een 64 GB 6S gegaan (599 voor betaald) en ben er meer dan blij mee :D
Nou, haha, dan ben ik toch wel benieuwd naar waar jij die telefoon hebt aangeschaft.
Want zoals je wel begrijpt, heb ik er een stuk meer voor betaald. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoofdcoach
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-07 22:36
Deze vraag zie ik trouwens heel vaak, maar als ik het me goed herinner was vroeger de upgrade van 16 GB naar 32 GB 100€, nu is de upgrade van 16 GB naar 64 GB 110€ dus in principe ben je nog beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-07 00:04
hoofdcoach schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:24:
Deze vraag zie ik trouwens heel vaak, maar als ik het me goed herinner was vroeger de upgrade van 16 GB naar 32 GB 100€, nu is de upgrade van 16 GB naar 64 GB 110€ dus in principe ben je nog beter uit.
Het glas is halfvol.

Ik zie het anders:

De 16GB versie is niet meer van deze tijd en had eigenlijk niet meer verkocht moeten worden. Een instapmodel van 32GB is logischer. Een upgrade dan naar 64GB was dan weer de normale stap van € 100 geworden. Kortom:

- je wordt "gedwongen" te upgraden naar 64GB
- je wordt extra genaaid voor € 10 doordat de upgrade nu € 110 kost i.p.v. vroeger € 100.
- het basismodel was ook al € 50 duurder geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Lekkerbek312 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 10:37:
[...]

Het glas is halfvol.

Ik zie het anders:

De 16GB versie is niet meer van deze tijd en had eigenlijk niet meer verkocht moeten worden. Een instapmodel van 32GB is logischer. Een upgrade dan naar 64GB was dan weer de normale stap van € 100 geworden. Kortom:

- je wordt "gedwongen" te upgraden naar 64GB
- je wordt extra genaaid voor € 10 doordat de upgrade nu € 110 kost i.p.v. vroeger € 100.
- het basismodel was ook al € 50 duurder geworden.
Wetenschappelijk gezien is een glas nooit halfvol ;)

- Je wordt helemaal niet gedwongen om te upgraden, want zelfs 32GB is erg weinig/te weinig voor een apparaat wat niet later geupgrade kan worden.
- Tsja dan moet je zijn bij de mensen die er voor zorgen dat de euro zo gruwelijk zwak is momenteel
- ook hiervoor: Euro is zwak. Waar de euro vorig jaar boven de 1,30 USD lag is dit nu gemiddeld 1,10. Dat is een verschil van 20 dollarcent. En dit allemaal ten tijde van de aankondiging van de nieuwe iPhones. Reken je het om dan is het in dollars dezelfde prijs als de 6 was. In principe. Ik zag namelijk de 6S plus 128GB voor minder gaan dan de 6plus 128GB die ik voor €50 meer heb gekocht. Zit em er dus ook in waar je hem koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerbek312
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-07 00:04
supersnathan94 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:30:
[...]

Wetenschappelijk gezien is een glas nooit halfvol ;)

- Je wordt helemaal niet gedwongen om te upgraden, want zelfs 32GB is erg weinig/te weinig voor een apparaat wat niet later geupgrade kan worden.
- Tsja dan moet je zijn bij de mensen die er voor zorgen dat de euro zo gruwelijk zwak is momenteel
- ook hiervoor: Euro is zwak. Waar de euro vorig jaar boven de 1,30 USD lag is dit nu gemiddeld 1,10. Dat is een verschil van 20 dollarcent. En dit allemaal ten tijde van de aankondiging van de nieuwe iPhones. Reken je het om dan is het in dollars dezelfde prijs als de 6 was. In principe. Ik zag namelijk de 6S plus 128GB voor minder gaan dan de 6plus 128GB die ik voor €50 meer heb gekocht. Zit em er dus ook in waar je hem koopt.
Je wordt dus impliciet wel gedwongen. Je geeft zelf al aan dat 32GB eigenlijk te weinig is.

Er wordt steeds op gewezen dat het verschil te maken heeft met koersontwikkelingen. Dat zal ongetwijfeld zo zijn, maar op de een of andere manier wordt het feit genegeerd dat de waarde van 16GB niet dezelfde waarde heeft als de waarde van 16GB van een jaar geleden. Toch wordt deze kunstmatig op hetzelfde niveau gehouden.

Op zich snap ik de beweegredenen van Apple wel, maar ik heb wel steeds meer het gevoel dat ze de grens, van wat het publiek nog accepteert, bereikt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:49

TMC

frankym schreef op maandag 15 februari 2016 @ 15:14:
Ik heb een 64GB iphone 6, ik raad je aan om deze ook te nemen. nu na 1 jaar heb ik al 15 GB aan foto's .

ook met spotify premium is het handig om je nummers offline op te slaan
Foto's zijn nou juist hetgeen waarbij iCloud prima werkt.

Desalniettemin adviseer ik sterk om voor 64 GB te gaan omdat apps veel ruimte innemen en 16 GB gewoon te weinig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Zelfs al zouden ze de 16GB vervangen door 32GB, dan nog zou ik minimaal voor de 64GB gaan. Sterker nog ik ben juist voor 128GB gegaan omdat je achteraf niet kan upgraden (en heb nu nog 11GB vrij ofzo). Doordat de euro nu zo zwak is ten opzichte van de dollar is het in american dollars een stuk goedkoper in verhouding. Ik zie de toestellen in de pricewatch toch met een behoorlijke pricedip weggaan.

@TMC, vind ik toch niet hoor. iCloud fotostream is leuk, maar ik zou ze niet allemaal in iCloud zetten. Bovendien is het erg lastig om albums en dingen aan te maken in iCloud libraries. Lekker lokaal laten die hap en vaak syncen met je PC/mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC

TMC

supersnathan94 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 20:06:

@TMC, vind ik toch niet hoor. iCloud fotostream is leuk, maar ik zou ze niet allemaal in iCloud zetten. Bovendien is het erg lastig om albums en dingen aan te maken in iCloud libraries. Lekker lokaal laten die hap en vaak syncen met je PC/mac.
Nooit gehoord van iCloud Photo Library? In feite gewoon een mirror van van je fotobibliotheek in de cloud. Als je ruimte tekort komt, worden full size foto's automatisch verwijderd en zullen deze gestreamd worden indien opgevraagd. Bestaat al sinds iOS 8 en werkt vlekkeloos. Synct tevens automatisch met je pc à la Dropbox.

[ Voor 15% gewijzigd door TMC op 23-02-2016 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
Ja. Werkt echt ruk. Heb 50GB aan foto's en en 30GB aan film materiaal op m'n iPhone staan. Past dus sowieso niet in standaard iCloud en de andere plans zijn een stuk duurder (3 eu in de maand ofzo?).

Met meerdere Apple ID's gaat dat dus niet werken. Ik heb er twee nodig omdat ik maar 5 apparaten op 1 ID kan zetten. Bovendien houd ik het beheer liever zelf in de hand. Gaat nog wel eens wat fout met iCloud. Heb nu een klant waarvan de foto's van de iPad af zijn (import naar Macbook zonder te verwijderen), omdat iCloud vond dat ze niet meer op het apparaat hoefden te staan. Waarom? Joost mag het weten. Nu is een deel dus weer foetsie (HDD crash had daarvoor al 5 jaar aan foto's vernietigt), en een ander deel weer niet en ik snap er geen hol meer van.

Sommige dingen zijn inderdaad erg handig, maar in dit geval zou ik zeggen houd de foto's in eigen beheer en zet ze daarnaast op iCloud of dropbox als extra offsite back-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bremsy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-07 01:09
supersnathan94 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 20:45:
Ja. Werkt echt ruk. Heb 50GB aan foto's en en 30GB aan film materiaal op m'n iPhone staan. Past dus sowieso niet in standaard iCloud en de andere plans zijn een stuk duurder (3 eu in de maand ofzo?).

Met meerdere Apple ID's gaat dat dus niet werken. Ik heb er twee nodig omdat ik maar 5 apparaten op 1 ID kan zetten. Bovendien houd ik het beheer liever zelf in de hand. Gaat nog wel eens wat fout met iCloud. Heb nu een klant waarvan de foto's van de iPad af zijn (import naar Macbook zonder te verwijderen), omdat iCloud vond dat ze niet meer op het apparaat hoefden te staan. Waarom? Joost mag het weten. Nu is een deel dus weer foetsie (HDD crash had daarvoor al 5 jaar aan foto's vernietigt), en een ander deel weer niet en ik snap er geen hol meer van.
Hoezo kun je maar 5 apparaten op één AppleID zetten. Ik heb er twee iPhones, twee iPads, twee Macbooks en een AppleTV op staan. Gaat prima
Daarnaast heb ik 200 GB opslag (€2,99 p.mnd). Op mijn Macbooks staan de volledige versies van de foto's. Op de andere aparaten (behalve de AppleTV) zijn ze gecomprimeerd. Wanneer ik zo'n gecomprimeerde foto ik gebruiken, wordt hij ter plekke gedownload. Werkt prima, is alleen niet altijd even snel.
Ik zou voor de opslag van mijn foto's nooit alleen vertrouwen op een cloud service, welke dan ook. Daarom heb ik volledige kopieën op mijn Macbooks en wordt van elk daarvan ook weer een backup gemaakt.

• TMC

TMC

supersnathan94 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 20:45:

Sommige dingen zijn inderdaad erg handig, maar in dit geval zou ik zeggen houd de foto's in eigen beheer en zet ze daarnaast op iCloud of dropbox als extra offsite back-up.
Sorry hoor maar hoe je het ook wendt of keert, niks is makkelijker dan een clouddienst die alles synchronsieert op al je apparaten zonder dat je er iets voor hoeft te doen. Dat je teveel foto's hebt waardoor het te duur wordt is een ander verhaal, maar in eigen beheer is zeker niet makkelijker. Het is goedkoper en moeilijker.
Pagina: 1